Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Versnellingsbak van 2.5tdi 102pk of 150pk Op een 2.5td 88 pk

vragen over de T4
bertje
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:00

Bericht door bertje »

:alarm ik heb zelf een 102 pk die ruim 155 pk heeft,andere uitlaat geen cat meer, andere verstuivers gechipt en, egr afgedopt wat echt met vermogen geen reet scheelt.
ik heb er ook andere banden en velgen onder gezet wat wel scheelt met de topsnelheid.
er zit nu 235/60/16 inch onder en dat gaat iets harder wat de tomtom aangeeft.
maar ik moet je teleurstellen 200 km/h is niet mogelijk met deze versnellingbak.
je zou dan de laatste versnelling de 5 dus moeten vervangen door een grotere tandwiel en dat is kostspelig(dus duur).
mijn top op de tomtom is 184 km/h echte kilometers en hoogstwaarschijnlijk met een langere 5 de versnelling wel 200 km/h maar het is me gewoon te duur en het is en blijft een busje.
dus met 15 inch velgen op de teller bijna 200 km/h.
oja het verbruik op topsnelheid is meer dan schrikbarend 1 op 4,7.
normaal gebruik 1 op 11.
als je echt sneller wilt is mijn advies koop een 150 pk die gaat sneller op top maar met acceleren durf ik het nog wel aan met de 150 pk jongens.
maar op top ben je kansloos.

aldus naar waarheid ingevuld bertje.
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Bericht door m.c van den berg »

op het rechte stuk {Duitsland] op de teller 190km naar beneden tikt die net geen 200km aan. :happy ja heb nog goede wegligging. :yes 102pk en gechipt
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Peter Coddens
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 feb 2007, 15:35
Locatie: Torhout

Bericht door Peter Coddens »

een tip:

als je met je 102 pk echt eens 200 per uur wil rijden, kom dan eens naar de Belgische Ardennen en rij van de Baraque Fraiture naar beneden richting Luik. Ik heb daar mijn t4 eens op zijn staart geduwd en hij deed toen 195 km/u op de teller. Het kon zelfs nog ietje harder maar ik moest remmen voor een voorligger.
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Bericht door Dennis 449 »

Aan VWT4Monster (alleen de naam al)

Je wilt dus aangeven dat je met het goedkoopste model 88PK de hoogste snelheid wilt behalen? Je had dus beter een duurder model kunnen kopen, mischien had ja dan een VR6 2,8 benzine moeten nemen....?

Of anders:
Je neemt een reuzerolcontainer en verwacht de eigenschappen van een Lambo?

Ik weet niet of je er verstandig aan doet om snelheden boven de 170 te willen halen. In Nederland iets erg onverstandig en in Duitsland niet meer verzekerd.

Succes met het opvoeren.............

Laatst nog bij een buurjongetje de bougiekabel een stukje ingekort, hij ging meteen een stuk sneller, omdat de vonken eerder bij de bougie waren... :bifun
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Bericht door m.c van den berg »

Peter Coddens



Gereg. op: 12 Feb 2007
Berichten: 28
Woonplaats: Torhout

als je met je 102 pk echt eens 200 per uur wil rijden, kom dan eens naar de Belgische Ardennen en rij van de Baraque Fraiture naar beneden richting Luik. Ik heb daar mijn t4 eens op zijn staart geduwd en hij deed toen 195 km/u op de teller. Het kon zelfs nog ietje harder maar ik moest remmen voor een voorligger.

zelf rijden wij altijd via Maastricht ,Verviers naar Duitsland, dus ook de klim naar boven. kom daar met 140/145km naar boven. zelf vinden we dat toch een hele precentatie. met belading enz auto weegt leeg 1850kg .
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
carl
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:17
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door carl »

@:VWT4Monster

Ik rij zelf een T4 Carravelle de beruchte 150 pk.

heb zelf 195 km p/u gereden orgineel op navi zonder aan passingen.

nu heb ik een eps uitlaat van (rvs) voor tot achter met 2X DTM ovaal.

Afbeelding

egr af gedopt lucht filter aan gepast http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... filter.htm

allen nog geen chip maar heb hem op 220 km p/u getik op navi. en dat was
van Amersfoort naar soesterberg en weer terug.

suc6

Groet

Carl
Afbeelding
T4 TDI caravelle 111 kw met K&N Filter, EPS katvervanger,midden demper, Twee einddempers DTM ovaal.:happy
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Bericht door koos 890 »

vwt4monster
mijn snelheid is op de teller net geen 170 km/h en op de pioneer-nav 164 km/h maar dan rij je NIET lekker meer . 130 km/h dan rijdt de bus lekker en hard zat.
Ps. Ik heb wel iets grotere banden onder 225/50/17 en raceventieldopjes :bifun :bifun :bifun
Plaats reactie