Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
verstuivers audi a6?
verstuivers audi a6?
Hallo iemand hier ervaring mee, verstuivers van een audi a6 2.5 tdi bj 95 in een t4 2.5 tdi acv 102pk plaatsen,schijnt veel vermogen op te leveren?
gaarne jullie reacties groet jos(t4 102pk california)
gaarne jullie reacties groet jos(t4 102pk california)
- m.c van den berg
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: verstuivers audi a6?
En welke type motor van die Audi zou dat dan zijn ? De 5 cyl zoals in de T4 , of de V6 ?goorden schreef:Hallo iemand hier ervaring mee, verstuivers van een audi a6 2.5 tdi bj 95 in een t4 2.5 tdi acv 102pk plaatsen,schijnt veel vermogen op te leveren?
gaarne jullie reacties groet jos(t4 102pk california)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- m.c van den berg
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Dat zou dan een Audi AAT of AEL motor moeten zijn.
Ik heb al gezocht maar kan zo even niet zien of de verstuivers identiek zijn.
Je zou het aan het partnumber moeten kunnen aflezen.
Als het nevelpatroon niet correct is, kan dit tot grote schades leiden!!!!
Cold- en Hotspots op verkeerde plaatsen zijn vernietigend voor de zuigers.
Tricky........
Ik heb al gezocht maar kan zo even niet zien of de verstuivers identiek zijn.
Je zou het aan het partnumber moeten kunnen aflezen.
Als het nevelpatroon niet correct is, kan dit tot grote schades leiden!!!!
Cold- en Hotspots op verkeerde plaatsen zijn vernietigend voor de zuigers.
Tricky........
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
verstuivers
Hallo het zou gaan om een ael motor met verstuivers 4x 0432193786 en 1x 0432193788 misschien dat iemand weet hoeveel pk zo een motor heeft? groet jos
- m.c van den berg
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: verstuivers
Waarom zit er dan 1 andere tussen ? Het is een 5 cilinder , dus moeten er in principe toch 5 dezelfde injectoren inzitten ??goorden schreef:Hallo het zou gaan om een ael motor met verstuivers 4x 0432193786 en 1x 0432193788 misschien dat iemand weet hoeveel pk zo een motor heeft? groet jos
De Audi 5 cilinders hadden toen 2 vermogenversies : 115pk en 140pk .
Ook de Volvo S/V70 en S80 (oude modellen) hadden de 140pk Audi 5 cilinder aan boord. (... en die konden soms héél hard roeten ... )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Hey Pascal,
Ik had jou toch wat scherper verwacht...........
Zit er niet in één van de verstuivers een z.g. Needle Movement Sensor?
Die checkt het moment van naaldlift in de nozzle, zodat het vervroegingstijdstip kan worden bijgesteld!
@Goorden
Ik weet niet of de vermogenswinst alleen aan de verstuivers te danken is.
Dat is toch afhankelijk van de hoeveelheid ingespoten brandstof met een bepaalde calorische waarde en de einddruk en eindvolume van de compressie. Iets met kJ/kg en omw/sec en dan krijg je iets van Nm/s en daar is dan weer het aantal kW uit te berekenen..........
Ik denk wel dat je dus ook meer brandstof in zal moeten spuiten om meer vermogen te krijgen. Maar de kans op onvolledige verbrandingen is dan ook weer groter. Want zoals je misschien weet is voor de volledige verbranding van een kleine hoeveelheid koolwaterstofverbinding een nog veel grotere hoeveelheid lucht (een mengsel van zuurstof en stikstof) nodig. Dus zal naast meer brandstof ook veel meer lucht toe gevoerd moeten worden.
Maar veel weet ik er niet van hoor, ben er niet zo mee bezig.
Ik zelf loop wel al een tijdje met het idee een kleine Roots-compressor erbij te zetten, omdat ik toch geen airco-pomp heb.
Succes.
Ik had jou toch wat scherper verwacht...........
Zit er niet in één van de verstuivers een z.g. Needle Movement Sensor?
Die checkt het moment van naaldlift in de nozzle, zodat het vervroegingstijdstip kan worden bijgesteld!
@Goorden
Ik weet niet of de vermogenswinst alleen aan de verstuivers te danken is.
Dat is toch afhankelijk van de hoeveelheid ingespoten brandstof met een bepaalde calorische waarde en de einddruk en eindvolume van de compressie. Iets met kJ/kg en omw/sec en dan krijg je iets van Nm/s en daar is dan weer het aantal kW uit te berekenen..........
Ik denk wel dat je dus ook meer brandstof in zal moeten spuiten om meer vermogen te krijgen. Maar de kans op onvolledige verbrandingen is dan ook weer groter. Want zoals je misschien weet is voor de volledige verbranding van een kleine hoeveelheid koolwaterstofverbinding een nog veel grotere hoeveelheid lucht (een mengsel van zuurstof en stikstof) nodig. Dus zal naast meer brandstof ook veel meer lucht toe gevoerd moeten worden.
Maar veel weet ik er niet van hoor, ben er niet zo mee bezig.
Ik zelf loop wel al een tijdje met het idee een kleine Roots-compressor erbij te zetten, omdat ik toch geen airco-pomp heb.
Succes.
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
die ene andere is inderdaad voor de verstuivernaald hoogte sensor.
Maar of het signaal naar de motorregelunit in Ohms hetzelfde is dat is natuurlijk ook de vraag..
Normaal is Pascal wel scherp hoor
Maar of het signaal naar de motorregelunit in Ohms hetzelfde is dat is natuurlijk ook de vraag..
Normaal is Pascal wel scherp hoor
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Aiai ... betrapt ... Een moment van zwakte , ik beloof het nooit meer te doenMultivan Generation schreef: Normaal is Pascal wel scherp hoor
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Inderdaad , Dennis .Dennis 449 schreef: Zit er niet in één van de verstuivers een z.g. Needle Movement Sensor?
Die checkt het moment van naaldlift in de nozzle, zodat het vervroegingstijdstip kan worden bijgesteld!
En meer bepaald , deze ene verstuiver die voorzien is van NMS , zit gemonteerd in de derde cilinder , en mag ook alleen maar daar gebruikt worden.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Geen idee waarom VW dat zo voorschrijft ...Multivan Generation schreef:waarom op de derde en niet op de 4de cylinder?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)