Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kabelboom t5 & t5gp california

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

kabelboom t5 & t5gp california

Bericht door otzie »

beste allemaal,

ondertussen druk bezig geweest (met name met de kit) om het elektrisch dak te verwijderen van een duitse schade cali T5
nu het dak los is maar eens verdiept in de kabelboom/bomen, in ons geval is de kabelboom zwaar beschadigd, stekkers defect, stukken afgezaagd, labels weg.. ik kan dus niets herleiden hoe het "normaal" gesproken aan elkaar gelust moet zitten onder de stoelen/dashbord etc etc.

Wij hebben een t5gp dsg als basis , en onder beide stoelen zie ik een feest aan kabels.
nu is het natuurlijk de bedoeling dat het elektrische dak en koelkast+ diverse andere sensoren in en rond keukenblok keurig uitleesbaar zijn via de camper-unit in de dakhemel,

na veel speurwerk ben ik even de weg kwijt :ikrij en voordat ik de verkeerde kabelboom/kabelbomen bestel... graag jullie advies :knipoog

het keukenblokje is compleet en heeft rechts-onderin die mooie brede stekker zitten, vanaf daar moet ik dus naar de stekkers onder de stoelen en naar de regelunit? (misschien een "domme" vraag maar heb nog nooit in een "echte" cali gezeten dus weet dus niet hoe en waar de kabels lopen en hoe het allemaal aan elkaar geknoopt is)

- wie o wie weet welk artikelnummer de kabelboom heeft die vanaf het keukenblok (brede stekker) richting de bestuurdersstoel gaat? en past dit ook bij de t5gp of is dit anders?
- ook dient er een kabelboom te gaan richting de camper-unit ik heb kabelboom " 7H0971715AJ" gevonden maar voor de t5gp california kan ik weinig vinden op het net.

alvast bedankt..
otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: kabelboom t5 & t5gp california

Bericht door heemskerk »

Voor je gaat bestellen: Contacteer Josh Schippers in Hattem eens. Heeft heel veel California onderdelen liggen en weet ook hoe, wat en waar.

Doe er je voordeel mee.. (copyright Peter) :knipoog
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kabelboom t5 & t5gp california

Bericht door Multivan Generation »

Het camper centrum in Amersfoort is vaak ook erg behulpzaam hoor..
Ga gewoon eens langs, vertel je plannen en ze willen je vast wel helpen..
Zij hebben ook zo de onderdelen bij elkaar gezocht..

Chassisnummer van de donorauto is vaak ook wel handig om te hebben :knipoog
Kabelbomen verwacht ik gewoon hetzelfde te zijn. Weinig omzet dus weinig reden om aan te passen over de tijd..
In Etka vaak onder hoofdstuk 9(algemene kabelbomen) of hoofdstuk 0 (camper specifiek).
Kies dan wel als type camp mobile :knipoog
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: kabelboom t5 & t5gp california

Bericht door otzie »

Mannen bedankt,

ik ga etka nog even doorspitten of ik het gevonden kan krijgen welke kabelboompjes ik nodig zou moeten hebben

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Plaats reactie