Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Rokende ACV
Rokende ACV
Afgelopen zomer is de tandriem voor en achterzijde vervangen van mijn ACV. Nu reed ik afgelopen weekeinde op de snelweg met ongeveer 115km/h, gaf gas bij en zag een behoorlijke wolk achter de bus. Had overigens wel direct effect op de bumperklever maar dat terzijde.
Goed is het natuurlijk niet. Ik twijfelde aan de verstuivers aangezien deze er ook al 232000 inzitten. Toch besloot ik om even de pomptiming uit te lezen. Ik heb dat met een VAG1552 gedaan.
Afgelezen waardes:
38 114 0 27 100 205 79 129 129 130
Lijkt me dat de pomp niet helemaal goed staat? (kenveld 2)
Die had ik nl. op 58 afgesteld.
Spanning van de riem bekijken en maar bijstellen?
Groet, Peter
Goed is het natuurlijk niet. Ik twijfelde aan de verstuivers aangezien deze er ook al 232000 inzitten. Toch besloot ik om even de pomptiming uit te lezen. Ik heb dat met een VAG1552 gedaan.
Afgelezen waardes:
38 114 0 27 100 205 79 129 129 130
Lijkt me dat de pomp niet helemaal goed staat? (kenveld 2)
Die had ik nl. op 58 afgesteld.
Spanning van de riem bekijken en maar bijstellen?
Groet, Peter
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Rokende ACV
heb je dit met TDI timing afgelezen?(dus button ingedrukt)
Dan wordt de software compensatie tijdelijk uitgeschakeld namelijk.
De waarde van 114 is namelijk veel te vroeg.
Dan wordt de software compensatie tijdelijk uitgeschakeld namelijk.
De waarde van 114 is namelijk veel te vroeg.
Re: Rokende ACV
Ik heb enkel de functie 04 basisafstelling voorbereiden en vervolgens groep 000 gekozen.Multivan Generation schreef:heb je dit met TDI timing afgelezen?(dus button ingedrukt)
Dan wordt de software compensatie tijdelijk uitgeschakeld namelijk.
De waarde van 114 is namelijk veel te vroeg.
In de reparatiehandleiding wordt er niet gesproken om een extra knop in te drukken. Nu haak ik even af, welke button druk ik dan in?
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Rokende ACV
antwoord is dus nee,
dus dan is je conclusie wellicht voorbarig..
zie hier hoe dit te doen en de randvoorwaarden:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_pomptiming.html
groetjes en succes..
Peter
dus dan is je conclusie wellicht voorbarig..
zie hier hoe dit te doen en de randvoorwaarden:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_pomptiming.html
groetjes en succes..
Peter
Re: Rokende ACV
Ik heb dat gelezen, maar dat is met een VAG1552 toch niet van toepassing? Ofwel, dan kan ik TDi timing toch niet inschakelen?
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Rokende ACV
Met een vag1552 kan ik je niet helpen,
maar misschien kun je een SSP (zelfstudie programma) hierover vinden?
Ik vond heel vlot deze:
Misschien heb je er iets aan?
maar misschien kun je een SSP (zelfstudie programma) hierover vinden?
Ik vond heel vlot deze:
Misschien heb je er iets aan?
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
- Locatie: bollenstreek
Re: Rokende ACV
Indien je het roken voornamelijk bij gas bij geven hebt, kijk dan de slangen etc van de interkoeler etc. Na....
Door "drukverlies" en dus verkeerde lucht/brandstof verhouding etc gaat hij roken, zeker bij extra drukopbouw door gas geven....
Start de bus moeilijk?? Of "gewoon/makkelijk"?? Bij het gewoon/makkelijk is een scheurtje in een slang het meest waarschijnlijk...
Door "drukverlies" en dus verkeerde lucht/brandstof verhouding etc gaat hij roken, zeker bij extra drukopbouw door gas geven....
Start de bus moeilijk?? Of "gewoon/makkelijk"?? Bij het gewoon/makkelijk is een scheurtje in een slang het meest waarschijnlijk...
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Re: Rokende ACV
OK, neem ik ook mee. Dank.slopelrijder schreef:Indien je het roken voornamelijk bij gas bij geven hebt, kijk dan de slangen etc van de interkoeler etc. Na....
Door "drukverlies" en dus verkeerde lucht/brandstof verhouding etc gaat hij roken, zeker bij extra drukopbouw door gas geven....
Start de bus moeilijk?? Of "gewoon/makkelijk"?? Bij het gewoon/makkelijk is een scheurtje in een slang het meest waarschijnlijk...
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Re: Rokende ACV
Slangen gecontroleerd, geen scheuren oid.
Pompriem leek wat slap te staan. Op spanning gezet en iets bijgesteld. Stond op 114, gemeten met VAS1552, timing pendelt nu 58-60. Rijdt stukken beter, rookt nog wel wat al is het stukken minder. Misschien toch ook maar eens denken aan een paar nwe norzels.
Pompriem leek wat slap te staan. Op spanning gezet en iets bijgesteld. Stond op 114, gemeten met VAS1552, timing pendelt nu 58-60. Rijdt stukken beter, rookt nog wel wat al is het stukken minder. Misschien toch ook maar eens denken aan een paar nwe norzels.
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Rokende ACV
Mooi dat het je gelukt is... en dat je er uit bent gekomen.
groeten Peter
groeten Peter