Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rokende ACV

vragen over de T4
Plaats reactie
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Rokende ACV

Bericht door Peter73 »

Afgelopen zomer is de tandriem voor en achterzijde vervangen van mijn ACV. Nu reed ik afgelopen weekeinde op de snelweg met ongeveer 115km/h, gaf gas bij en zag een behoorlijke wolk achter de bus. Had overigens wel direct effect op de bumperklever maar dat terzijde. :zwaai
Goed is het natuurlijk niet. Ik twijfelde aan de verstuivers aangezien deze er ook al 232000 inzitten. Toch besloot ik om even de pomptiming uit te lezen. Ik heb dat met een VAG1552 gedaan.

Afgelezen waardes:
38 114 0 27 100 205 79 129 129 130

Lijkt me dat de pomp niet helemaal goed staat? (kenveld 2)
Die had ik nl. op 58 afgesteld.

Spanning van de riem bekijken en maar bijstellen?

Groet, Peter
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rokende ACV

Bericht door Multivan Generation »

heb je dit met TDI timing afgelezen?(dus button ingedrukt)
Dan wordt de software compensatie tijdelijk uitgeschakeld namelijk.

De waarde van 114 is namelijk veel te vroeg.
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: Rokende ACV

Bericht door Peter73 »

Multivan Generation schreef:heb je dit met TDI timing afgelezen?(dus button ingedrukt)
Dan wordt de software compensatie tijdelijk uitgeschakeld namelijk.

De waarde van 114 is namelijk veel te vroeg.
Ik heb enkel de functie 04 basisafstelling voorbereiden en vervolgens groep 000 gekozen.
In de reparatiehandleiding wordt er niet gesproken om een extra knop in te drukken. Nu haak ik even af, welke button druk ik dan in?
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rokende ACV

Bericht door Multivan Generation »

antwoord is dus nee,
dus dan is je conclusie wellicht voorbarig..

zie hier hoe dit te doen en de randvoorwaarden:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_pomptiming.html

groetjes en succes..

Peter
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: Rokende ACV

Bericht door Peter73 »

Ik heb dat gelezen, maar dat is met een VAG1552 toch niet van toepassing? Ofwel, dan kan ik TDi timing toch niet inschakelen?
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rokende ACV

Bericht door Multivan Generation »

Met een vag1552 kan ik je niet helpen,
maar misschien kun je een SSP (zelfstudie programma) hierover vinden?

Ik vond heel vlot deze:


Misschien heb je er iets aan?
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Rokende ACV

Bericht door slopelrijder »

Indien je het roken voornamelijk bij gas bij geven hebt, kijk dan de slangen etc van de interkoeler etc. Na....
Door "drukverlies" en dus verkeerde lucht/brandstof verhouding etc gaat hij roken, zeker bij extra drukopbouw door gas geven....

Start de bus moeilijk?? Of "gewoon/makkelijk"?? Bij het gewoon/makkelijk is een scheurtje in een slang het meest waarschijnlijk...
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: Rokende ACV

Bericht door Peter73 »

slopelrijder schreef:Indien je het roken voornamelijk bij gas bij geven hebt, kijk dan de slangen etc van de interkoeler etc. Na....
Door "drukverlies" en dus verkeerde lucht/brandstof verhouding etc gaat hij roken, zeker bij extra drukopbouw door gas geven....

Start de bus moeilijk?? Of "gewoon/makkelijk"?? Bij het gewoon/makkelijk is een scheurtje in een slang het meest waarschijnlijk...
OK, neem ik ook mee. Dank.
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Peter73
Berichten: 289
Lid geworden op: 03 apr 2007, 12:28

Re: Rokende ACV

Bericht door Peter73 »

Slangen gecontroleerd, geen scheuren oid.

Pompriem leek wat slap te staan. Op spanning gezet en iets bijgesteld. Stond op 114, gemeten met VAS1552, timing pendelt nu 58-60. Rijdt stukken beter, rookt nog wel wat al is het stukken minder. Misschien toch ook maar eens denken aan een paar nwe norzels.
Groet, Peter

T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Rokende ACV

Bericht door Multivan Generation »

Mooi dat het je gelukt is... en dat je er uit bent gekomen.

groeten Peter
Plaats reactie