Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Welk type T4?
Welk type T4?
Hallo allemaal, Ik wil volgende maand een T4 diesel aanschaffen maar weet nog niet precies welk type? Hij mag rond de 15000 kosten en moet dubbele cabine hebben. Heeft iemand nog goede tips?
Alvast bedankt
Vr groet Ruud
Alvast bedankt
Vr groet Ruud
- Henk-1
- Site Admin
- Berichten: 4480
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Ik zou dan voor een 2002 2003 TDI 102PK gaan
Als je een LWB neemt hebben de passagiers achter ook meer beenruimte
Let wel op de km stand, want er zijn veel bussies uit Duitsland geimporteerd
Geen boekje erbij , geen NAP = niet kopen
Zie ook T4 tips en trucs
T4 KOPEN
zelf importeren
T4 kopen tips
chassisnummer, produktiejaar
voor- en nadelen
Als je een LWB neemt hebben de passagiers achter ook meer beenruimte
Let wel op de km stand, want er zijn veel bussies uit Duitsland geimporteerd
Geen boekje erbij , geen NAP = niet kopen
Zie ook T4 tips en trucs
T4 KOPEN
zelf importeren
T4 kopen tips
chassisnummer, produktiejaar
voor- en nadelen
Groetjes webmaster Henk-1 VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
- Dehler_Bert
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 00:03
- Locatie: Delft
Henk,
Ik ben -ook- op zoek naar een T4 LWB dubbele cabine. Niet voor mezelf maar voor een vereniging. Als ik zo de Duitse sites afzoek kom ik daar nauwelijks de "aannemersbus" tegen. En wat me ook opvalt: In DLD zijn tweedehands T4tjes nauwelijks goedkoper dan in NL, of zie ik dat verkeerd?
Dus importeren lijkt me niet zo zinvol voor een dubbelcabine, maar YMMV,
Groeten, Bert
Ik ben -ook- op zoek naar een T4 LWB dubbele cabine. Niet voor mezelf maar voor een vereniging. Als ik zo de Duitse sites afzoek kom ik daar nauwelijks de "aannemersbus" tegen. En wat me ook opvalt: In DLD zijn tweedehands T4tjes nauwelijks goedkoper dan in NL, of zie ik dat verkeerd?
Dus importeren lijkt me niet zo zinvol voor een dubbelcabine, maar YMMV,
Groeten, Bert
Welk type T4?
Zelf wilden wij toen perse een schuifdeur rechts en links hebben i.v.m. het makkelijker intillen van de kinderen (toen nog baby's). Ik heb alleen wel eens begrepen dat een schuifdeur rechts en links niet op de krachtigere motoren leverbaar was i.v.m. chassis of zo. Maar tot op de dag van vandaag bevallen die beide schuifdeuren bijzonder.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
ik heb een t4 gekocht in duitsland omdat ik in duitsland woon, heb in die tijd (april dit jaar) gekeken of in nederland de prijzen anders lagen..... voor een t4 van 98 en ouder bijna geen verschil (maar in NL een dc en in D een "geel"kenteken) Naarmate ze jonger worden wordt het verschil wel iets groter.
Ik heb ook dubbele schuifdeur, en 102pk tdi (weet niet of dat onder jouw begrip hogere vermogens valt?) en wat ik wel merk is dat de carosserie soms wat torsiegevoelig is (bijvoorbeeld bij opkrikken voor....)
Ik heb ook dubbele schuifdeur, en 102pk tdi (weet niet of dat onder jouw begrip hogere vermogens valt?) en wat ik wel merk is dat de carosserie soms wat torsiegevoelig is (bijvoorbeeld bij opkrikken voor....)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Ik had begrepen dat je met 2 schuifdeuren altijd aan de 88pk gebonden zou zijn omdat het chassis stevigheid zou missen bij de krachtigere motoren: achteraf "jammer" te horen dat het toch leverbaar was op de 102pk (en wellicht nog meer?). Nou ja, met de slechts 88pk heb ik wel leren leven en het "bussie" bevalt meer dan prima. Kinderen kunnen nu zelf in de auto klimmen dus 2 schuifdeuren heb ik een volgende bus niet meer nodig.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
naar ik begrepen heb heeft de eerste eigenaar al in het eerste jaar de auto laten chippen naar 130pk, en zo heeft ie tot nu toe de 330.000km al voorbijgereden, Kan nergens merken dat de tweede schuifdeur een constructief probleem geeft.
Mijn auto is van 1996.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat PON nooit boven de 88pk geimporteerd heeft met dubbele schuifdeuren.. Er is meer leverbaar (in duitsland) dat in nederland niet te krijgen is bij de dealer.
Mijn auto is van 1996.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat PON nooit boven de 88pk geimporteerd heeft met dubbele schuifdeuren.. Er is meer leverbaar (in duitsland) dat in nederland niet te krijgen is bij de dealer.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34219
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
- Pascal-141
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Een vriend van mij heeft een Caravelle van '97(toen nieuw gekocht in Belgie) , een 102PK , en die heeft ook 2 schuifdeuren . Was toen gewoon verkrijgbaar in de optielijst.chefkok schreef:Ik had begrepen dat je met 2 schuifdeuren altijd aan de 88pk gebonden zou zijn omdat het chassis stevigheid zou missen bij de krachtigere motoren: achteraf "jammer" te horen dat het toch leverbaar was op de 102pk (en wellicht nog meer?). Nou ja, met de slechts 88pk heb ik wel leren leven en het "bussie" bevalt meer dan prima. Kinderen kunnen nu zelf in de auto klimmen dus 2 schuifdeuren heb ik een volgende bus niet meer nodig.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
Het leveren van 2 schuifdeuren is gestopt medio 1999 door Pon. Ik had een nieuwe besteld met dubbele schuifdeur waarop ik later bericht kreeg dat ze niet meer geleverd werden, vervolgens is er een geleverd met 1 schuifdeur op 23 sept. 1999 dus 4 dagen terug had ik hem 8 jaar en heeft inmiddels 338000 km gelopen. Alleen om de 120000 km nieuw riempje en een keer nieuwe remschijven, elke 30000 km een beurt, zelfs de originele accu zit er nog in, en ook een keer nieuwe lmm in ingolstadt.
Groetjes Driekus Ardesch
Groetjes Driekus Ardesch