Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kabelboom camperunit

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

kabelboom camperunit

Bericht door otzie »

Na al behoorlijk wat te hebben gelezen kan ik het juiste document/schema niet vinden (als het er is)

wat is de bedoeling:
2008 california kabelboom met een camperunit , werkend krijgen in een 2011 t5gp

we hebben een 2008 kabelboom op de kop weten te tikken voor ons keukenblok, hiervan heb ik het camperdeelte eruit gevlooid,
want onze bus werkt met can-bus voor de motor en de verlichting van de bus.

we hebben 3 stekkers aan de kabelboom hangen, wie weet waar welke stekker voor is?
en nog mooier zou zijn als er iemand een schema heeft welk signaal door welke kabel gaat.

alvast bedankt,

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 366
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: kabelboom camperunit

Bericht door eurocook »

Je kan het ook even vragen bij het

Volkswagen Campercentrum Nederland B.V.
Basicweg 5a-c
3821 BR Amersfoort

Tel: 0031 (0)33 4530882
Fax: 0031 (0)33 4947567
Email: info@vwcampers.nl
Internet: http://www.volkswagencampers.nl

Groet Eurocook :sjaal
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: kabelboom camperunit

Bericht door otzie »

na zelf nog wat te hebben doorgemeten en getest, ben ik eruit gekomen :sjaal

- de kabelboom nog verder uitgekleed en met een multimeter de kabel doorgemeten,
- na het " quick and dirty" aansluiten had ik meteen een "probleem met stroom" volgens de camperunit
eerst maar eens een fatsoenlijke massa gemaakt naar het keukenblok, na aansluiten van een goede massa dit probleem meteen opgelost.
- na uitlezen foutcodes: gaf de camperunit foutcode 6000, probleem met temperatuurvoeler/massa, nu wist ik meteen waaarvoor de afgesneden draden langs de koelkast voor waren, ik had nog een originele temperatuurvoeler liggen van een golf4 van een project wat ik jaren geleden niet heb afgemaakt, en weer een foutcode minder :yes
- koelkast gaat probleemloos aan, op volle toeren zuipt hij mijn accu in sneltempo leeg, maar even de motor aangezet om de koelkast te testen, na een minuut of 10 begint de koelkast flink koud te worden, en hoor ik de compressor lopen dus al met al lijkt het perfect te werken
- ons uitsteldak/electrisch wil op een aantal draden signaal hebben, omdat de camperunit begint te zeuren dat hij graag een "seintje" wil dat contact aan staat, en dat de motor loopt, al redelijk snel gevonden welke draden ik moet hebben, om ons dak omhoog te krijgen via de camper unit, moet nog "even" uitvogelen waar ik deze draden het makkelijkste aan kan prikken
- voor de veiligheid zit er ook nog een snelheidssignaal-kabel op, het mooiste is natuurlijk om deze ook aan te kunnen sluiten, anders zou het mogelijk zijn in rijdende toestand het dak te bedienen, met 5 km per uur is dit misschien nog best wel cool... maar als dit op de snelweg gebeurd om wat voor reden dan ook.... laten we dit maar niet testen :-)
- ook nog even de "illumination" draad gevonden, dus deze moet uiteindelijk richting de lichtschakelaar gelegd worden, zodat de unit bij voeren van verlichting mooi "kleurt" in de hemel.

al met al weer een heel stuk verder met de kabelboom, morgen mijn "tijdelijke" tape-verbindingen, solderen en krimpen

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33899
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kabelboom camperunit

Bericht door Multivan Generation »

Zorg er nu eens gewoon voor,
dat je de juiste schema's voor je opties in handen krijgt.
Dat scheelt je tijd en uitzoek werk :knipoog

Even een bezoek aan een VW dealer en even een gesprekje kan zo veel ophelderen en tijd besparen.
Of is dat een vies woord VW dealer?
En anders een Elsawin op de kop tikken :zwaai
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: kabelboom camperunit

Bericht door t-vierder »

Multivan Generation schreef: En anders een Elsawin op de kop tikken :zwaai
Wat is een 'Elsawin'?
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: kabelboom camperunit

Bericht door t-vierder »

Oh shit! Even googlen levert meteen het antwoord. Ik wist dit helemaal niet :bonk :bonk :bonk

Ik ga onmiddelijk verder zoeken. Bedankt MG :yes
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33899
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kabelboom camperunit

Bericht door Multivan Generation »

@ Otzie,
mail gezien? zo ja, stuur me dan even een antwoord, dan kan ik je daaraan een bestandje opsturen :knipoog
t-vierder schreef:Oh shit! Even googlen levert meteen het antwoord. Ik wist dit helemaal niet :bonk :bonk :bonk

Ik ga onmiddelijk verder zoeken. Bedankt MG :yes
Graag gedaan.
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: kabelboom camperunit

Bericht door otzie »

Hoi Peter,

heb de mail ontvangen!

groet otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: kabelboom camperunit

Bericht door t-vierder »

Ahum... Nu is de vraag hoe ik aan elsawin kom en welke versie ik moet hebben. De nieuwste versie lijkt 5.2 te zijn, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Bovendien lijken er heel veel illegale en/of niet werkende versies rond te zwerven op het wereldwijde web. Ik kan bij aliexpress iets bestellen voor € 47,31. Lijkt me ietwat te goedkoop voor zoveel informatie. Is dit misschien een uitgeklede versie waar ik maar een deel van de informatie in kan vinden? Bovendien lijkt het me wat omslachtig om een CD vanuit China te laten overkomen. Je moet het toch ook kunnen downloaden van één of andere webpagina?

Ben al tijden aan het zoeken geweest, maar kom er niet uit :muur
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Lambiek
Berichten: 404
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: kabelboom camperunit

Bericht door Lambiek »

Gewoon via ebay.de
Staan er genoeg op. Niet spannend.

Succes
Plaats reactie