Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Trekhaak bij ABT set

vragen over de T4
Plaats reactie
bumper
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2007, 09:13

Trekhaak bij ABT set

Bericht door bumper »

Ik heb een ABT set op mijn T5 laten monteren, wat is de mooiste oplossing voor een trekhaak. Als die in de achterspoiler komt gaan ze een stuk uit de spoiler halen (geen gezicht) wat is hiervoor de mooiste oplossing?????
na grote fout gelukkig weer T5
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

vroeger en Golf 2 gehad met trekhaak, daar kwamen op een gegeven moment dikke bumpers op (G60 bumpers) tja, wilde niet zo'n jaap van een gat zagen.. dus met veel gepas gemeet en gepriegel hebben we een rond gat ter dikte van de trekhaakkogel gemaakt en daar al draaiend en wringend de haak van de trekhaak doorheen gemanoeuvreerd..

Resultaat mocht er wezen... trekhaak stak met dikke halve cm eromheen door het gat.... Stekkerdoos ernaast door de bumper heen gemonteerd.


Ik weet niet hoe de ABT spoiler precies uitvalt op een T5, en of je de trekhaak al hebt of nog kopen moet...

maar een paar oplossingen:
-de manier zoals boven omschreven, maar geen idee of dit contruktief mogelijk is

- ter breedte van de trekhaak een sleuf zagen naar beneden zodat je de bumper over de trekhaak kunt laten zakken

- Afneembare trekhaak monteren en een klepje maken dat je weg kunt nemen uit de bumper om de trekhaak te plaatsen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie