Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Accu in T4 california

vragen over de T4
Plaats reactie
Rabin
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 okt 2015, 14:15

Accu in T4 california

Bericht door Rabin »

Ben op zoek naar een nieuwe accu. Nu zit ik te denken aan een nieuwe accu die iets groter is qua capaciteit en ook formaat iets langer.
Ik had al vernomen dat diverse een Exide Premium Accu 12V 100Ah geplaatst hebben. Er zit nu een berg 680A 72Ah in.
Kan de dyna dit gewoon aan of is het beter om gewoon de Exide Premium Accu 12V 77Ah te plaatsen?
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Accu in T4 california

Bericht door chv »

In de oudere uitvoeringen van de T4 California Coach van Westfalia (tot en met 96) zaten er 2 Exides/Sonneschein accu's van 90ah (dus met een capaciteit van 180ah) in.
Maar door het verplaatsen van de Gastank van onder het keukentje naar achteren werd de ruimte voor de huishoudaccu('s) te klein voor twee aparte accu's. Daarom zit er vanaf modeljaar 97 standaard 1 Exide accu in van 140a.
Beantwoordt dat je vraag?

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Rabin
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 okt 2015, 14:15

Re: Accu in T4 california

Bericht door Rabin »

Hoi Charles,

Ik ben niet duidelijk geweest. Het gaat om de startaccu.
Bedankt voor je reactie
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Accu in T4 california

Bericht door chv »

Aha!
Omdat het kopje vermelde T4 California, nam ik automatisch aan dat het om de huishoudstroom ging, vandaar.
Startacces's voor California's zijn niet verschillend van normale T4's neem ik aan.
Het enige verschil dat ik kan bedenken is dat veel California's een sterkere dynamo hebben ivm met het ook leveren aan de huishoudaccu'.
Dus dat zou betekenen dat je startaccu in elk geval genoeg krijgt ook bij een hogere amperage. Maar pin me daar niet op vast.
Pascal zal dit ongetwijfeld kunnen zeggen.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Plaats reactie