Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen en uiteraard direct vragen :)

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
PartyFrog
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2016, 14:03

Even voorstellen en uiteraard direct vragen :)

Bericht door PartyFrog »

Goedemiddag,
Aangezien ik/we me/ons onlangs een T5 gekocht heb(en) en ik dit hele forum al van boven tot onderen aan het doorspitten ben, vind ik het wel net zo netjes om mezelf even voor te stellen. :yes

Ik ben Patrick, 37 Jaartjes oud en al sinds mn eerste auto is het bij mij VAG wat de klok slaat; een Polo 86c Steilheck, een Polo Mk3 Coupe, een Golf 2 Edition Blue, een Golf 2 G60, Golf 4 en een Audi A4 (3.0 V6 Quattro Tiptronic) later staat er dan nu eindelijk een T5 op de dam (Naast de Peug Partner).

Ik weet dat ik niet de meest betrouwbare motor en bak voor de T5 gekocht heb, maar het zou en moest een 5 cillinder worden en toen ik deze (bij mn vaste garage) tegenkwam in een wel heel erg nette staat incl 6 mnd garantie op motor en bak en incl. spoelen van de bak heb ik de stap maar genomen.

Het is dus een L1H1 Dubbele Cabine, 2.5TDI automaat uit 2006 (met volgens mij al een Caravelle voorbumper? Bevestig of ontkracht gerust.). Volledige onderhoudshistorie bekend en dealer onderhouden. Bij aflevering zijn de 2 glasplaten achter de zijramen op de achterpanelen nog geplaatst voor de gehele uitstraling.

Ze is in behoorlijk nette staat op wat kleine plekjes na, die ik voor de winter nog laat aanpakken. Opties: Airco, achterbank met kopsteunen en bumpertjes in kleur. De gammele Blaupunkt Rome Navi met CD wissellaar is er inmiddels al uit en ik heb een simpele Kenwood 2-Din radio teruggeplaatst.

Volgens de verkoper was het een "Highline", ik weet het nog niet zo zeker, en eerlijk gezegd maak ik me er niet zo druk om. Maar vraag me uiteraard wel af, waaraan ik kan herkennen of het een Highline zou zijn?

De toekomstplannen:
-Glaspanelen achter zijramen -> Done.
-Radio vervangen voor iets met fatsoenlijk geluid -> Done.
-100% Strak maken.
-Van halogeen geel naar 5600K lampjes op het front.
-Led kentekenplaatverlichting.
-Speakers achterin.
-Cruisecontrol erop.
-Dikke wielen.
-Bijrijdersstoel met armleuningen.
-Infotainment voor de kids.
-Fractie verlagen?
-Ander (lederen) stuurwiel uit bijv. een Golf 5 GTI.
-Andere zij-knipperlichten.
-Achterlichten vervangen door smoke.
-Andere koplampset (Smoke/angeleyes?).
-Subtiel achterspoilertje
-Pushbar en sidebars

Nog een vraagje;
In vergelijk met de Audi vind ik de T5 traag en wat aarzelend schakelen, nu heb hier op het forum een stuk gelezen over de bak in "Sportstand" te zetten waardoor hij zn schakelmomenten verkort en wat responsiever word.

De info die ik erover vindt is deze http://www.gerritspeek.nl/vag-com_02-07.html Is er iemand met VAGCOM die kan bevestigen dat dit dezelfde setting is die voor de T5 van toepassing is?

Onze auto (even snel van instagram geplukt):
T5.jpg
Laatst gewijzigd door PartyFrog op 20 apr 2016, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
PartyFrog
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2016, 14:03

Re: Even voorstellen en uiteraard direct vragen :)

Bericht door PartyFrog »

Hij is inderdaad ingevoerd, via VW en is omgebouwd naar DC toendertijd, er zit wel een Airco in hoor :D
Het kenteken wat je opgeeft is inderdaad correct, de bus op de foto is de onze.

Zijn er nog andere kenmerken voor Highline?
PartyFrog
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2016, 14:03

Re: Even voorstellen en uiteraard direct vragen :)

Bericht door PartyFrog »

Dan is het vast geen highline, ik heb wel een bestuurdersstoel met armleuning en 3 kopsteunen achterin maar geen leder.
Thanks!
PartyFrog
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2016, 14:03

Re: Even voorstellen en uiteraard direct vragen :)

Bericht door PartyFrog »

Gisteren de T5 uitgelezen, geen enkele storing gevonden en kilometerstand klokkenset komt overeen met ECU. Direct ook de verbruiksmeter naar KM/Liter gezet en Anticarjack (op slot >15KM/H) aan.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Even voorstellen en uiteraard direct vragen :)

Bericht door Oviivo »

Volgens mij kwam alleen de Multivan als Highline, niet de Transporter, Caravelle of California.

Instapbakken met metalen treden, daaraan kun je het zien. Verder instapverlichting in de bakken met "highline" vermelding?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
PartyFrog
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2016, 14:03

Re: Even voorstellen en uiteraard direct vragen :)

Bericht door PartyFrog »

Duidelijk, geen highline :D

Thanks!
Plaats reactie