Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zonder geluk vaart niemand wel

vragen over de T4
Plaats reactie
Menso B
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 jul 2011, 18:29
Locatie: Noord Oost Polder

zonder geluk vaart niemand wel

Bericht door Menso B »

Afgelopen januari had ik een andere T4 gekocht.

Dit ook na overal een beetje rondvragen en uiteraard hier gezocht te hebben op forum en mede door adviezen en antwoorden van o.a. forumleden hier ,
ben ik over gestapt van een 1.9TD naar een 2.5 TDI 75KW.

Ik wist dat er een distributie wissel aan zat te komen dus hier is met aanschaf rekening mee gehouden met het aanschaf bod.

Nu afgelopen zaterdag 30 april zat ik iets over de 90.000 km dus tijd voor een wissel.

Het had ook niet veellanger moeten duren want dan kon het wel eens een motor wissel (of revisie) geworden zijn.

het begon al met demonteren.

Waar je de bewuste demantage set voor nodig hebt die poulie zat op zich niet erg vast.
(net of hij even losvast gedraaid was) maar scheelde wel met demonteren ging erg gemakkelijk.

Echter met de spanrol aan dezelfde zijde was het iets erger gesteld.

de monteur waar ik dan samen mee sleutel vond al dat de riem erg los zat maar wat bleek ?

de veer van de spanrol is gewoon stuk hij spande helemaal niet meer.

vermoedelijk is bij de laatste wissel de rollen niet verwisseld of er heeft een slechte fabrikage tussen gezeten.

Dit is dus duidelijk weer een voorbeeld van bespaar niet op de rollen want het kan echt fout gaan.

als bijlage 2 foto's waar uit blijkt dat de rol stuk is want als je de 2 lipjes naar lekaar toe brngt horen ze terug te veren wat du op 1 van de foto's niet gebeurd blijven ze achter elkaar staan.






verder is nu de hele ratteplan wat er bij hoort gedaan en ook de brandstofpomp weer afgesteld

loopt ook niet zo licht meer als voor de wissel loopt wat zwaarder en bij het vol intrappen van het gas ook bij een km of 80 ook niet die dikke kortstondige zwarte rookpluim meer.

dus voor mijn gevoel rijd ik weer met goed vertrouwen
Bijlagen
Herschaalde kopie van DSC_0952 (1).jpg
Herschaalde kopie van DSC_0952 (1).jpg (21.31 KiB) 708 keer bekeken
Herschaalde kopie van DSC_0950.jpg
Herschaalde kopie van DSC_0950.jpg (20.19 KiB) 708 keer bekeken
met een T4 heb je veel plezier
Plaats reactie