Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
helemaal de weg kwijt
helemaal de weg kwijt
Langzamerhand wordt het duidelijk wat de miljoenennota voor de autorijders betekent. Het ziet er niet goed uit. Zowel de zakelijke als de particuliere rijders moeten zwaar gaan dokken voor de kabinetsplannen.
De zakelijke rijders hebben misschien nog de mogelijkheid om de gestegen kosten aan de klant door te berekenen, maar de particuliere rijders staan met de rug tegen de muur.
Dit kabinet is bezig om de poten onder de economie uit te zagen met de vage beloften dat het nu nog even pijn doet in de portemonnee, maar in de toekomst wordt het allemaal beter..................
De vraag is alleen, wanneer het allemaal beter wordt. Dit proces is al een paar jaar aan de gang en als je deze lijn doortrekt, wordt het zeker niet beter.
Ik heb er geen woorden voor........ :
gif
De zakelijke rijders hebben misschien nog de mogelijkheid om de gestegen kosten aan de klant door te berekenen, maar de particuliere rijders staan met de rug tegen de muur.
Dit kabinet is bezig om de poten onder de economie uit te zagen met de vage beloften dat het nu nog even pijn doet in de portemonnee, maar in de toekomst wordt het allemaal beter..................
De vraag is alleen, wanneer het allemaal beter wordt. Dit proces is al een paar jaar aan de gang en als je deze lijn doortrekt, wordt het zeker niet beter.
Ik heb er geen woorden voor........ :
gif
- Jaap 162
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
- Locatie: Valthe in het wonderschone Drentshe land
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met je eens Vaniac.
Ik als zakelijke rijder kan alles wel door gaan berekenen naar de klant, maar dan moet hij zo langzamer hand wel dubbel gaan betalen om al deze onzinnege verhogingen te betalen. Trouwes ik heb dit kabinet niet gekozen
Ik als zakelijke rijder kan alles wel door gaan berekenen naar de klant, maar dan moet hij zo langzamer hand wel dubbel gaan betalen om al deze onzinnege verhogingen te betalen. Trouwes ik heb dit kabinet niet gekozen
Groeten
Jaap
"Thank you, Thank you, Elvis left the building"
http://www.geuzinge.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaap
"Thank you, Thank you, Elvis left the building"
http://www.geuzinge.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Langer in je huidige auto door blijven rijden, is dus beter voor de klant?
Dan hoef je ook niet door te berekenen dat je weer een dikke nieuwe T5 rijdt
tsja, daar zit wat in....
Dan hoef je ook niet door te berekenen dat je weer een dikke nieuwe T5 rijdt
tsja, daar zit wat in....
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
of gewoon een ford kopen die kost de helft
brandstof het dubbele
lol voor een kwart en
uitstraling van niks
brandstof het dubbele
lol voor een kwart en
uitstraling van niks
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
met andere woorden, ze willen geld zien onder het mom van het milieu.PvdA' er Diederik Samsom maakte vanmorgen voor BNR-radio duidelijk dat hij niets wil weten van lagere tarieven zoals de 14 procent. Hij vindt verschillende tarieven prima, zolang de belastingopbrengst niet omlaag gaat. Daarbij noemde hij voor de meest vervuilende auto's zoals SUV's een percentage van dertig procent. Berijders van een 'vervuilende' leasewagen moeten dan bijna een derde van de cataloguswaarde van de auto jaarlijks bij hun inkomen optellen. Berijders van de schone Toyota Prius zouden dan bijvoorbeeld in het 20% tarief vallen.
Of te wel, het milieu wordt het aangedragen als excuus om te schatkist te spekken
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
politieke maffia???
Klaarblijkelijk weten ze geen creatieve oplossingen meer te verzinnen, daar in Den Haag. Wat zij beleid noemen is in feite een graaicultuur. Graaien gaat altijd ten koste van anderen, in dit geval dus de "brave burger". Als je het goed beschouwt is er dus sprake van gelegaliseerde diefstal!!!
Deze chaos ontstaat als de politiek alles in regels wilt vastleggen en daarbij nog eens het doel voorbij schiet.
Deze chaos ontstaat als de politiek alles in regels wilt vastleggen en daarbij nog eens het doel voorbij schiet.
De politiek is al jaren bezig het "milieu" voor een zo hoog mogelijke prijs te verkopen. Ze hebben zich met de benzineaccijnzen, BPM en allerlei belastingen in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd; een positie waar ze zich nu niet uit kan redden zonder er een paar centen bij in te schieten. Dus de automobilist betaalt weer. Zelfs als de EU bepaalt dat BPM eigenlijk niet kan weten ze een belastingsmaatregel te vinden waardoor de overheidsinkomsten op peil blijven.
De overheid voert hierbij ook een psychologische oorlog: als je tegenwoordig geen roetfilter op je auto hebt voel je je al bijna schuldig.
En wat zijn wij met z'n 16 miljoenen nu eigenlijk aan het doen? Echt helemaal niks; de Amerikanen bijvoorbeeld vormen 5% van de wereldbevolking maar zijn verantwoordelijk voor 25% van de CO2-uitstoot. Hoeveel procent zouden wij hier in Nederland eigenlijk uitstoten? Ik vraag me af of het een meetbaar percentage is. En dan hebben we het voor het gemak maar even niet over de uitstoot van China, India, Brazilie, Rusland, enzovoort.
Het wachten is op het kwartje van Bos. Maak je daar overigens geen zorgen over: het zal niet meer dan een tijdelijke maatregel zijn.
De overheid voert hierbij ook een psychologische oorlog: als je tegenwoordig geen roetfilter op je auto hebt voel je je al bijna schuldig.
En wat zijn wij met z'n 16 miljoenen nu eigenlijk aan het doen? Echt helemaal niks; de Amerikanen bijvoorbeeld vormen 5% van de wereldbevolking maar zijn verantwoordelijk voor 25% van de CO2-uitstoot. Hoeveel procent zouden wij hier in Nederland eigenlijk uitstoten? Ik vraag me af of het een meetbaar percentage is. En dan hebben we het voor het gemak maar even niet over de uitstoot van China, India, Brazilie, Rusland, enzovoort.
Het wachten is op het kwartje van Bos. Maak je daar overigens geen zorgen over: het zal niet meer dan een tijdelijke maatregel zijn.
Als je ooit in China of Brazilie in een grote stad geweest bent weet je meteen waarom er wel iets aan het millieu gedaan moet worden: Binnen een paar dagen loop je daar met een strot als schuurpapier rond van de uitlaatgassen. Op sommige plaatsen in Nederland beginnen die vervuilingsgraden ook op te treden.
Er moet dus wel iets gebeuren: meer wegen lijdt tot alleen maar meer auto's en nog meer vervuiling. Wat de oplossing is weet ik ook niet, maar op de een of andere manier zal er in de toekomst minder (of anders) gereden moeten worden.
BV door meer mensen dichter bij het huis te laten werken (grootste oorzaak van files) en op bv de fiets naar het werk kunnen zodat het "werkverkeer " meer ruimte krijgt. Maar ja de auto is heilig voor een hoop mensen.
Alles wat schaars is / wordt, wordt duurder dus ook ruimte en dus ook de ruimte om te rijden. of we het leuk vinden of niet. Wel vind ik dat de vervuiler moet betalen, niet de bezitter.
En wat Amerika betreft: de olie wordt daar snel veel duurder, zeker nu meer en meer olie landen niet meer in $ betaald willen worden. Amerika kan bijna zijn schulden niet meer betalen.
Groet EricP
Er moet dus wel iets gebeuren: meer wegen lijdt tot alleen maar meer auto's en nog meer vervuiling. Wat de oplossing is weet ik ook niet, maar op de een of andere manier zal er in de toekomst minder (of anders) gereden moeten worden.
BV door meer mensen dichter bij het huis te laten werken (grootste oorzaak van files) en op bv de fiets naar het werk kunnen zodat het "werkverkeer " meer ruimte krijgt. Maar ja de auto is heilig voor een hoop mensen.
Alles wat schaars is / wordt, wordt duurder dus ook ruimte en dus ook de ruimte om te rijden. of we het leuk vinden of niet. Wel vind ik dat de vervuiler moet betalen, niet de bezitter.
En wat Amerika betreft: de olie wordt daar snel veel duurder, zeker nu meer en meer olie landen niet meer in $ betaald willen worden. Amerika kan bijna zijn schulden niet meer betalen.
Groet EricP