Hallo forumers,
Ik kom er niet meer uit kan je de egr van deze T5 nu wel of niet afdichten met plaatje en moeten er nog andere aanpassingen worden gedaan?
Alvast bedankt voor info
M.Visser
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
EGR T5 GP 2010 140pk
EGR T5 GP 2010 140pk
Groeten, Mar ( voorheen Red Viper 502 T4 Nu Black Mamba T5gp )
Re: EGR T5 GP 2010 140pk
Software moet aangepast worden, maar fysiek afsluiten is alleen mogelijk bij het ook wegschrijven en leeg maken van het roetfilter.
Bij alleen wegschrijven van de EGR mag hij niet fysiek afgedopt worden omdat hij tijdens het regeneratieproces nog moet werken.
Hierdoor zal de EGR voor 80 - 90 % van de tijd buiten werking staan, maar nog steeds operationeel kunnen functioneren.
Bovenstaande is mij verteld door JD tuning nadat ik na uitschrijven toch een EGR storing ontving in de boordcomputer.
Bij het verwijderen van het kapje bleek de retour veer van de klep doorgebroken te zijn door oxidatie wat weer veroorzaakt werd door een minimale koelvloeistof lekkage langs het asje van de klep naar het regelhuis.
Bij alleen wegschrijven van de EGR mag hij niet fysiek afgedopt worden omdat hij tijdens het regeneratieproces nog moet werken.
Hierdoor zal de EGR voor 80 - 90 % van de tijd buiten werking staan, maar nog steeds operationeel kunnen functioneren.
Bovenstaande is mij verteld door JD tuning nadat ik na uitschrijven toch een EGR storing ontving in de boordcomputer.
Bij het verwijderen van het kapje bleek de retour veer van de klep doorgebroken te zijn door oxidatie wat weer veroorzaakt werd door een minimale koelvloeistof lekkage langs het asje van de klep naar het regelhuis.