Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Beste medeforummers.
Zoals jullie wellicht gelezen hebben komt er ook in Amsterdam nu echt een milieuzone voor bestelbussen ouder dan 1 jan 2000. Per 1 januari moet ik dus op zoek naar iets anders ter vervanging van mijn super fijne en goede T4 2.5 TDI uit '98. Ik baal er echt stevig van, bus was weer vers onderhouden met nieuwe banden, stratmotor, accu en uitlaat, maar ik zie niet direct hoe ik de dans kan ontspringen en betwijfel of ik de zin heb om de strijd aan te gaan. Ik rij hem als youngtimer dus duurder gaat het sowieso worden maar ja, nu kan ik niet meer bij mijn huis komen
Nu hoop ik dat jullie me kunnen helpen met het maken van een keuze.
Om dit soort problemen in de nabije toekomst te voorkomen betwijfel ik of het verstandig is en iets jongere bus te kopen en snel weer te moeten vervangen. Ik kan echter niets vinden over wanneer de regels voor de milieuzones weer worden aangepast...
Als die dan afvalt als keuze, dan kom je in een iets nieuwere uit, een T5, maar ja, dan wil je eigenlijk weer een vanaf mid 2007 model als ik me goed heb georienteerd op de zwakke punten. Op zich heb ik een redelijk budget en ik zit me dus af te vragen wat het verstandigste is om te doen. Ik ben zelf namelijk meer voorstander van een commonrail motor en zit dus te kijken naar een 2.0 tdi.
Ik rij ongeveer 10.000km per jaar, vermogen is niet het belangrijkste, maar ben wel blij met de 102pk en koppel nu dus zou dit wel graag evenaren. Verder rij ik regelmatig met 3 personen (ik en 2 kids in stoeltjes) met een motor achterin of lange surfplanken. Heeft er iemand een tip, info of advies? Ben met name benieuwd naar de ervaringen van de commonrail en tegenstelling tot 1.9
Daarnaast vind ik een caravelle of multivan fantastisch en met de flexibiliteit past dit ook goed bij mijn situatie. Maar ja, dit is dus vaak de 2.5 tdi motor en die is redelijk onbetrouwbaar toch?
Mocht iemand nog een goede te koop weten dan hoor ik dat uiteraard ook graag!
Zoals jullie wellicht gelezen hebben komt er ook in Amsterdam nu echt een milieuzone voor bestelbussen ouder dan 1 jan 2000. Per 1 januari moet ik dus op zoek naar iets anders ter vervanging van mijn super fijne en goede T4 2.5 TDI uit '98. Ik baal er echt stevig van, bus was weer vers onderhouden met nieuwe banden, stratmotor, accu en uitlaat, maar ik zie niet direct hoe ik de dans kan ontspringen en betwijfel of ik de zin heb om de strijd aan te gaan. Ik rij hem als youngtimer dus duurder gaat het sowieso worden maar ja, nu kan ik niet meer bij mijn huis komen
Nu hoop ik dat jullie me kunnen helpen met het maken van een keuze.
Om dit soort problemen in de nabije toekomst te voorkomen betwijfel ik of het verstandig is en iets jongere bus te kopen en snel weer te moeten vervangen. Ik kan echter niets vinden over wanneer de regels voor de milieuzones weer worden aangepast...
Als die dan afvalt als keuze, dan kom je in een iets nieuwere uit, een T5, maar ja, dan wil je eigenlijk weer een vanaf mid 2007 model als ik me goed heb georienteerd op de zwakke punten. Op zich heb ik een redelijk budget en ik zit me dus af te vragen wat het verstandigste is om te doen. Ik ben zelf namelijk meer voorstander van een commonrail motor en zit dus te kijken naar een 2.0 tdi.
Ik rij ongeveer 10.000km per jaar, vermogen is niet het belangrijkste, maar ben wel blij met de 102pk en koppel nu dus zou dit wel graag evenaren. Verder rij ik regelmatig met 3 personen (ik en 2 kids in stoeltjes) met een motor achterin of lange surfplanken. Heeft er iemand een tip, info of advies? Ben met name benieuwd naar de ervaringen van de commonrail en tegenstelling tot 1.9
Daarnaast vind ik een caravelle of multivan fantastisch en met de flexibiliteit past dit ook goed bij mijn situatie. Maar ja, dit is dus vaak de 2.5 tdi motor en die is redelijk onbetrouwbaar toch?
Mocht iemand nog een goede te koop weten dan hoor ik dat uiteraard ook graag!
Re: Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Met enige regelmaat komen er benzine busjes voorbij, dat zou ik serieus overwegen en zeker als je maar 10d km rijdt...
VW Transporter Syncro 2.5TDI 2000 (ACV)
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Als je naar een T5 gaat kijken , dan zou ik de 2.5TDI gewoon overslaan , en meteen gaan voor de jongere , en vooral veel betrouwbaardere 2.0TDI CR motor . De 140pk is een nagenoeg probleemloze motor , met voldoende koppel en kracht .thomasb schreef:Beste medeforummers.
Zoals jullie wellicht gelezen hebben komt er ook in Amsterdam nu echt een milieuzone voor bestelbussen ouder dan 1 jan 2000. Per 1 januari moet ik dus op zoek naar iets anders ter vervanging van mijn super fijne en goede T4 2.5 TDI uit '98. Ik baal er echt stevig van, bus was weer vers onderhouden met nieuwe banden, stratmotor, accu en uitlaat, maar ik zie niet direct hoe ik de dans kan ontspringen en betwijfel of ik de zin heb om de strijd aan te gaan. Ik rij hem als youngtimer dus duurder gaat het sowieso worden maar ja, nu kan ik niet meer bij mijn huis komen
Nu hoop ik dat jullie me kunnen helpen met het maken van een keuze.
Om dit soort problemen in de nabije toekomst te voorkomen betwijfel ik of het verstandig is en iets jongere bus te kopen en snel weer te moeten vervangen. Ik kan echter niets vinden over wanneer de regels voor de milieuzones weer worden aangepast...
Als die dan afvalt als keuze, dan kom je in een iets nieuwere uit, een T5, maar ja, dan wil je eigenlijk weer een vanaf mid 2007 model als ik me goed heb georienteerd op de zwakke punten. Op zich heb ik een redelijk budget en ik zit me dus af te vragen wat het verstandigste is om te doen. Ik ben zelf namelijk meer voorstander van een commonrail motor en zit dus te kijken naar een 2.0 tdi.
Ik rij ongeveer 10.000km per jaar, vermogen is niet het belangrijkste, maar ben wel blij met de 102pk en koppel nu dus zou dit wel graag evenaren. Verder rij ik regelmatig met 3 personen (ik en 2 kids in stoeltjes) met een motor achterin of lange surfplanken. Heeft er iemand een tip, info of advies? Ben met name benieuwd naar de ervaringen van de commonrail en tegenstelling tot 1.9
Daarnaast vind ik een caravelle of multivan fantastisch en met de flexibiliteit past dit ook goed bij mijn situatie. Maar ja, dit is dus vaak de 2.5 tdi motor en die is redelijk onbetrouwbaar toch?
Mocht iemand nog een goede te koop weten dan hoor ik dat uiteraard ook graag!
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Handig is een indicatie te geven van je budget. Ik denk dat je buite algemeenheden geen goed advies kan krijgen als je niet weet wat het budget is.
Re: Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Oke, dat klinkt in ieder geval al overtuigend. Klopt het dat ik nog niet veel kan vinden over de betrouwbaarheid van de 2.0 140pk? Of komt dat dan weer omdat er weinig stuk gaan....
Budget, ik begon met het idee dat ik weer een youngtimer ging aanschaffen, dus tot iets van 6500 euro. Daarna ging ik door naar een T5 tot iets van 8500, maar nu dus aan het kijken naar een T5Gp of een T6 en denk zelf tot iets van 12.000 ex btw. Ik weet niet of dat realistisch is en ik weet eigenlijk ook niet hoeveel ik precies wil uitgeven aan een auto die als 2e wordt ingezet. Hangt er dan helemaal vanaf wat het gaat zijn en moet zeker een upgrade zijn van mijn T4 met airco, elektrische ramen, captain chairs, sportvelgen etc etc. Familie auto is een prima lease auto van de vrouw.
Kortom, ik merk dat ik ondanks dat ik goed kan zoeken niet goed weet wat er te koop is voor welke prijs. En nog belangrijker, ik wil wel graag betrouwbaarheid op voorhand, dus als dat dan meer kost mag dat.
En oh ja, benzine heb ik eigenlijk nooit overwogen, iemand ervaring en tips wat dan goede types zijn?
Budget, ik begon met het idee dat ik weer een youngtimer ging aanschaffen, dus tot iets van 6500 euro. Daarna ging ik door naar een T5 tot iets van 8500, maar nu dus aan het kijken naar een T5Gp of een T6 en denk zelf tot iets van 12.000 ex btw. Ik weet niet of dat realistisch is en ik weet eigenlijk ook niet hoeveel ik precies wil uitgeven aan een auto die als 2e wordt ingezet. Hangt er dan helemaal vanaf wat het gaat zijn en moet zeker een upgrade zijn van mijn T4 met airco, elektrische ramen, captain chairs, sportvelgen etc etc. Familie auto is een prima lease auto van de vrouw.
Kortom, ik merk dat ik ondanks dat ik goed kan zoeken niet goed weet wat er te koop is voor welke prijs. En nog belangrijker, ik wil wel graag betrouwbaarheid op voorhand, dus als dat dan meer kost mag dat.
En oh ja, benzine heb ik eigenlijk nooit overwogen, iemand ervaring en tips wat dan goede types zijn?
Re: Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Regels, regels, regels. Ik kom er niet uit.
Ik heb een 2.5tdi, 102pk(op papier, is getuned) uit 1998, bij de belastingdienst geregistreerd op gehandicapten tarief. Wanneer we erop uit trekken moet ik eerst kijken wat de regels zijn, moet ik wel of niet betalen, enz, enz, het milieu verhaal maakt het er niet makkelijker op.
In Engeland heb je door het hele land dezelfde regels,
Groetjes
Ik heb een 2.5tdi, 102pk(op papier, is getuned) uit 1998, bij de belastingdienst geregistreerd op gehandicapten tarief. Wanneer we erop uit trekken moet ik eerst kijken wat de regels zijn, moet ik wel of niet betalen, enz, enz, het milieu verhaal maakt het er niet makkelijker op.
In Engeland heb je door het hele land dezelfde regels,
Groetjes
Re: Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Milieuzone Amsterdam gaat gelden voor bestelbusjes (vervoer van goederen) met voertuigcategorie N1. Dus niet voor busjes voor personenvervoer of campers met voertuigcategorie M1 of SA. In principe kun je dus ook nog zoeken naar T4 in Caravelle of Multivan uitvoering. Maar inderdaad wel met de vraag die je zelf stelt: wanneer veranderen de regels weer.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
...Met z'n allen de straat op om te staken tegen dit soort walgelijk wanbeleid, ...misschien dat we dan onze prachtige zuurverdiende busjes mogen blijven rijden. ...Sorry, even vergeten de we ten slotte Nederlanders blijven en dit nooit zullen doen.
Maar wel veel succes gewenst met het uitzoeken van je nieuwe bus!
Maar wel veel succes gewenst met het uitzoeken van je nieuwe bus!
Re: Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Eenvoudiger wordt het hierdoor zeker niet maar op de website van de gemeente Amsterdam staat letterlijk:
Geen toegang vanaf 1 januari 2017:
Bestelauto’s met een dieselmotor (voertuigcategorie N1) met een Datum Eerste Toelating (DET, de datum waarop een voertuig voor het eerst een kenteken heeft gekregen) van vóór 1-1-2000.
Geen toegang vanaf 1 januari 2017:
Bestelauto’s met een dieselmotor (voertuigcategorie N1) met een Datum Eerste Toelating (DET, de datum waarop een voertuig voor het eerst een kenteken heeft gekregen) van vóór 1-1-2000.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Het blijft een diesel als je voor deze oplossing kiest, vergeet niet je kenteken plaat te verwijderen misschien maak je dan kans,
Groetjes
Groetjes
Re: Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Ik woon in Amsterdam en ben in bezit van een originele westfalia uit juni 2000 dus voorlopig tot 2020 nog even niets.
Maar voertuig type staat op n1 heb mij laten vertellen dat dat soms welgedaan werdt ii plaats van m1.
Hoe gaat dat in zijn werk het omzetten van n1 naar m1 of camper hebben jullie hier ervaring mee?
Hij staat verder wel als inrichting kampeerwagen bijhebt rdw
BVD Gr. Jor
Maar voertuig type staat op n1 heb mij laten vertellen dat dat soms welgedaan werdt ii plaats van m1.
Hoe gaat dat in zijn werk het omzetten van n1 naar m1 of camper hebben jullie hier ervaring mee?
Hij staat verder wel als inrichting kampeerwagen bijhebt rdw
BVD Gr. Jor
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk
Re: Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Hey Jor, dat is precies fijn voor jou zeg! Maar hoe weet jij dat het tot 2020 vaststaat? En ik rij voor mijn werk ook nog wel eens naar Rotterdam of Utrecht, dus daarom dat ik naar nieuwer zit te kijken.
Re: Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Er staat op de website van de gemeente Amsterdam dat er in 2020 wordt gekeken of er nog andere maatregelen worden getroffen.
Dat is zoals het er nu voorstaat natuurlijk
Dat is zoals het er nu voorstaat natuurlijk
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk
Re: Miliezone Amsterdam, dus op zoek naar een nieuwe oplossing
Ook in bezit van een originele Westfalia (1999), maar die staat wel als type m1 op kenteken.Jor schreef:Ik woon in Amsterdam en ben in bezit van een originele westfalia uit juni 2000 dus voorlopig tot 2020 nog even niets.
Maar voertuig type staat op n1 heb mij laten vertellen dat dat soms welgedaan werdt ii plaats van m1.
Hoe gaat dat in zijn werk het omzetten van n1 naar m1 of camper hebben jullie hier ervaring mee?
Hij staat verder wel als inrichting kampeerwagen bijhebt rdw
BVD Gr. Jor
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012