Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

airbag

vragen over de T5
Plaats reactie
markos
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2015, 19:32

airbag

Bericht door markos »

ik heb een t5 met bijrijders bankje en met de komst van een kleine, wil ik graag de bijrijders airbag uitschakelen. In de gebruikshandleiding staat het mooi beschreven dat ik met de sleutel in het handschoenen vakje de airbag kan uitschakelen, bij mij zit er geen schakelaar, is het zo dat er uitvoeringen van de t5 zijn waarbij de airbag niet uitgeschakeld kan worden? en als dat zo is, is er dan een andere mogelijkheid om de airbag van de bijrijder uit te schakelen?

met vriendelijke groet mark
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 366
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: airbag

Bericht door eurocook »

Zit er misschien een schakelaar aan de zijkant. Met de rechter deur open zie je hem zitten.

Groet Eurocook
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: airbag

Bericht door odorf »

Als er geen sleutelschakelaar in je dashboardkastje zit, is het niet even makkelijk 'aan en uitzetten' er kan in de meeste gevallen begrijp ik wel een schakelaar worden toegevoegd.

Op tx board staat een interessant stukje hierover.
https://tx-board.de/threads/beifahrer-a ... wie.39903/

Dealer dat uit laten voeren zal prijzig verhaal worden denk ik. Misschien kan een handige wjw-er of lid 'inbouwer' Dit voordeliger uitvoeren.


Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie