Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Merkpunten distrubutieriem 1.9td?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OldschoolCustoms
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 mei 2016, 11:46
Locatie: Retie (BE)

Merkpunten distrubutieriem 1.9td?

Bericht door OldschoolCustoms »

Titel is vrij duidelijk, aan de boite heb ik het merkteken gevonden en goed gezet, waar is er nog een? Aan het nokkenastandwiel?

Alvast bedankt!
Current rides:
- 1991 VW Golf MK2 1.6
- 1998 VW T4 2.5TDI 102pk

Volkwagen parking ONLY!!
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: Merkpunten distrubutieriem 1.9td?

Bericht door busbart »

heb jij zo'n setje met micrometer en adapter voor achter in de pomp?
normaal gesproken zit daar ook een blokkeer pen voor de inspuitpomp en een blokkeer lineaal voor de nokkenas in.

cilinder no 1 op bdp, kleppendeksel eraf, blokkeer lineaal in de nokkenas, blokkeerpen in de pomp, spanrol los/vervangen, riem vervangen, aanspannen, meten voor riemspanning, als je het helemaal goed wilt doen gebruik je ook de micrometer achterop de inspuitpomp, ratel met dop op krukas, twee volle touren geven (nadat je alle blokkeringen weggehaald hebt) om te zien of de riem ergens aanloopt/blokkeert en de juiste spanning van de riem behouden blijft, is dit allemaal goed, alles dichtmaken en proefdraaien. succes.
Groet, Bart
Gebruikersavatar
OldschoolCustoms
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 mei 2016, 11:46
Locatie: Retie (BE)

Re: Merkpunten distrubutieriem 1.9td?

Bericht door OldschoolCustoms »

busbart schreef:heb jij zo'n setje met micrometer en adapter voor achter in de pomp?
normaal gesproken zit daar ook een blokkeer pen voor de inspuitpomp en een blokkeer lineaal voor de nokkenas in.

cilinder no 1 op bdp, kleppendeksel eraf, blokkeer lineaal in de nokkenas, blokkeerpen in de pomp, spanrol los/vervangen, riem vervangen, aanspannen, meten voor riemspanning, als je het helemaal goed wilt doen gebruik je ook de micrometer achterop de inspuitpomp, ratel met dop op krukas, twee volle touren geven (nadat je alle blokkeringen weggehaald hebt) om te zien of de riem ergens aanloopt/blokkeert en de juiste spanning van de riem behouden blijft, is dit allemaal goed, alles dichtmaken en proefdraaien. succes.
Nee heb ni zo een set, zonder zal moeilijk gaan zeker? :huilen
Current rides:
- 1991 VW Golf MK2 1.6
- 1998 VW T4 2.5TDI 102pk

Volkwagen parking ONLY!!
Plaats reactie