Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door Multivan Generation »

Heb je in je privéberichten gekeken?
BBkinkie
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2016, 23:00

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door BBkinkie »

Heb net mijn privé berichten doorgenomen! Allen dank voor jullie reacties!!

Vandaag zijn er een aantal kleine aanpassingen op de bus geweest waarvan ik bijna niet kan geloven dat ze de veroorzakers waren van zoveel ellende, maar de bus heeft vandaag 60km gereden zonder hapering.

Ik blijf nog even op de vlakte over hoe en wat tot dat ik volgende week weer een paar keer naar mijn werk op en neer ben geweest en er geen hapering meer is geweest. Het zou namelijk te bezopen voor woorden zijn dat zoiets kleins zoveel gezeik kan opleveren.

Voor als nog ben ik enorm blij en hoop ik dat die blijdschap blijft!! Ik zal iedereen op de hoogte houden van het verloop van dit probleem ter lering en vermaak :bonk
BBkinkie
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2016, 23:00

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door BBkinkie »

Ik daag jullie uit, maar dit raad je echt niet! Maar laten we eerst even een weekje verstrijken of het indd de magic trick was!! :bonk
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door Endebendebus »

Laat ons niet in spanning...... :muur
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door heemskerk »

Oké, ik gok als eerste: Omdat het niet (direct) uitleesbaar was: Brandstoftoevoerprobleem (filter, ontluchting tank o.i.d) of een vacuümsysteemgerelateerd probleempje...
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2729
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door Erdem50 »

heemskerk schreef:Oké, ik gok als eerste: Omdat het niet (direct) uitleesbaar was: Brandstoftoevoerprobleem (filter, ontluchting tank o.i.d) of een vacuümsysteemgerelateerd probleempje...
Zoiets gok ik ook inderdaad
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
jordydereus

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door jordydereus »

Ik denk vacuumslangetje
BBkinkie
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2016, 23:00

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door BBkinkie »

Ok we zijn nu een week verder! Vorige week zijn een nieuw brandstoffilter geplaatst van MANN en deze is gereset in de computer.

Ik wist niet dat een brandstoffilter tegenwoordig ook al gereset kon worden in de computer. De auto lijkt indd beter te lopen, maar de hapering is toch nog aanwezig. Wel is uit de VAGCOM gekomen dat de timing +/- 2.5 graad van tijd staat. Ik weet niet of dit de hapering kan veroorzaken, maar we moeten toch dingen gaan uitsluiten. De bedoeling is om dit ergens volgende week aan te gaan pakken. Ik hoop dat het helpt!!

I'll keep you all posted.
Gebruikersavatar
imacthomas
Berichten: 222
Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door imacthomas »

De adoptie waarde van het luchtfilter zijn gereset.
En het brandstoffilter is vervangen omdat er een Bosch in zat.
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door Gobert »

Als het er nog stteds inzit zou dan de hele leiding niet vervuild zijn. Of de tank met alg.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2729
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door Erdem50 »

Is er al eens gemeten op diverse plekken wat de brandstofdruk is? Je zal niet de eerste zijn met een defecte hogedrukpomp bijvoorbeeld. Vaak veroorzaak door verkeerd getankt in het verleden.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
BBkinkie
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2016, 23:00

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door BBkinkie »

Het vreemde is dat het vooral bij lastwissel merkbaar is. Of te wel je rijd een vaste snelheid tussen de 1800 en 2200 toeren. Als je dan een hellinkje op gaat doet hij het meestal en als je dan bovenaan bent en weer naar beneden moet doet hij het ook weer. hellinkje zijn al glooiingen in de snelweg met hellingshoeken van 1%.
Met stevige wind merk je het dus ook vaker heb ik al gemerkt omdat de wagen dan veel variabeler koppel moet leveren.

Zelf denk ik daardoor aan speling op het vliegwiel waardoor de timing van de krukassensor verandert. Ik weet niet welke andere factoren dit gedrag anders zouden kunnen veroorzaken. Hij doet het ook de eene keer meer dan de andere keer. De afgelopen dagen was het vrij warm en lijkt het minder merkbaar.

Om je kapot over te peinzen :nuts :nuts
BBkinkie
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2016, 23:00

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door BBkinkie »

Nee het is gewoon een handgeschakelde 140pk TDI common rail met 6 versnellingen. :bonk
BBkinkie
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2016, 23:00

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door BBkinkie »

Inmiddels zijn we twee weken verder en hapert de bus nog steeds.

Dingen die gedaan zijn :

- loggen met vagcom althans geprobeerd maar omdat de storing zich maar 1,5 seconde laat zien valt dit niet mee.
- timing is gecontroleerd (stond perfect)
- chiptune is verwijderd omdat er nieuwere software voor de bus beschikbaar was. Dus is geupdate bij volkswagengarage.

Helaas hebben deze zaken nog geen gewenst resultaat opgeleverd. Opvallend zijn nagelende injectoren welke ook niet altijd regelmatig klinken.
Deze zijn alle vier al vervangen dus zouden het probleem niet mogen zijn. Daarentegen de aansturing er van of het doorkomen van het signaal...

De storing vertoont zich meestal bij lastwissel na helling op weer helling af. Gevoel is alsof de bus 1,5 sec. tegengehouden word door enorme windvlaag.

De speurtocht gaat dus voort. :huilen
Kees's bussie
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:16

Re: RADELOOS door Inhouden t5 2.0tdi common rail

Bericht door Kees's bussie »

STERKTE :wjw
.
VW Transporter T6 DSG met Handgas.. :T6NOLESS

When nothing goes right, go left
.
Plaats reactie