Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kreunende sportscraft draaischijf

vragen over de T4
Plaats reactie
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Kreunende sportscraft draaischijf

Bericht door bart seinwezen »

Trouwe lezers van mijn verbouwingstopic zullen nog weten dat ik niet bepaald te spreken was over de kwaliteit van de sportscraft draaischijf onder de bestuurdersstoel. Na veel gedoe bij de bouw doet ie nu al de hele reis braaf wat ie moet doen. Het enige wat gedurende de reis wel erg hinderlijk werd was een steeds luider wordend gepiep/kraak/kreun vanuit de stoel, wat inmiddels het klankbeeld had aangenomen van het roestige bed in de tijd dat ik mijn huidige lief nog maar een maand kende. De laatste dagen zelfs zo luid dat ik de rare geluidjes vanuit mijn koppeling niet meer normaal kon horen, omdat het gekreun onder meer gelijk op ging met het pedaaltrappen van m'n linkerbeen.
Omdat ik vandaag toch niet veel te doen had en er ook wel klaar mee was heb ik de hele stoel tot vier keer toe in- en uitgebouwd en na werkelijk elk mogelijkerwijs bewegend onderdeel te hebben gecontroleerd kwam ik er uiteindelijk achter dat het gekreun afkomtig was vanuit de als een panzerkreuzer in elkaar gelaste onderplaat/schroefdraadpijp combinatie, kortom de as waar alles op draait. De aspijp zit onder de plaat op een beugel gelast. De beugel op zijn beurt weer op de bodemplaat. Bovenop de bodemplaat ligt een soort stalen LP die aan de aspijp zit gelast. De LP zit echter niet aan de bodempijp gelast, de aspijp zelf ook niet. De aspijp zit helaas door zo'n precies passend gat gestoken dat je er op kan wachten dat hier bij belasting beweging en dus frictie ontstaat. Met bijbehorend chanson d'amour tot gevolg.

De oplossing thuis zou iets met het lasapparaat zijn geworden maar dat heb ik maar niet meegesleept naar Siberie, dus ik heb het euvel nu opgelost door er twee gaten in te boren en de zaak met twee boutjes en moertjes bij elkaar te trekken. Net boodschappen wezen doen voor de thuisreis.... heerlijk wat een stilte! - en wat hoor ik opeens een hoop geluidjes overal - :ie

Sportscraft, wat een topprodukt zeg.

https://myalbum.com/album/87dXThyhnCkM
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: Kreunende sportscraft draaischijf

Bericht door bart seinwezen »

Plaatjes en filmpjes ga ik zeker nog wel posten, maar het schort aan tijd (reizen en vakantie zijn echt twee verschillende grootheden) en goede verbindingen dus dat komt allemaal in november wel als ik weer even thuis ben. Hartelijke groeten allemaal uit Krasnojarsk, het is echt ongelofelijk wat voor condities een T4tje zich hier zonder veel protest doorheen slaat.
:T44EVER
Vossius
Berichten: 107
Lid geworden op: 14 sep 2012, 20:53

Re: Kreunende sportscraft draaischijf

Bericht door Vossius »

Daar in (Irkutsk) Иркутск en omgeving kunnen ze ook erg goed lassen is mijn ervaring, gelukkig niet aan mijn :driveT4 . Kijk je wel uit als je straks weer over de Oeral terug komt naar europa, afgelopen jaar (2015) veel ongelukken gezien om krom groeiende berken. Drive safe.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33909
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kreunende sportscraft draaischijf

Bericht door Multivan Generation »

bart seinwezen schreef:Trouwe lezers van mijn verbouwingstopic zullen nog weten dat ik niet bepaald te spreken was over de kwaliteit van de sportscraft draaischijf onder de bestuurdersstoel. Na veel gedoe bij de bouw doet ie nu al de hele reis braaf wat ie moet doen. Het enige wat gedurende de reis wel erg hinderlijk werd was een steeds luider wordend gepiep/kraak/kreun vanuit de stoel, wat inmiddels het klankbeeld had aangenomen van het roestige bed in de tijd dat ik mijn huidige lief nog maar een maand kende. De laatste dagen zelfs zo luid dat ik de rare geluidjes vanuit mijn koppeling niet meer normaal kon horen, omdat het gekreun onder meer gelijk op ging met het pedaaltrappen van m'n linkerbeen.
Misschien heeft het gewoon te maken met hoe jij de auto gebruikt en de ondergrond waarop je rijdt.
Rij je op net asfalt dan zul je misschien wel geen problemen er mee hebben :zwaai
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: Kreunende sportscraft draaischijf

Bericht door bart seinwezen »

Lol... neej, het was in Nederland al begonnen Peter... ging alleen van kwaad tot erger tot volslagen ondraaglijk :muur

Groeten uit Tomsk allemaal!
Plaats reactie