Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koplampverstelbout

vragen over de T4
Plaats reactie
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

koplampverstelbout

Bericht door Kristienvh »

Hoy,
Toen ik maandag mijn voorlichten aan het regelen was voor de keuring merkte ik dat het wit plastiekje van de afstelbout afgebroken was.Ik ben in de etka catalogus op zoek gegaan naar het het onderdeelnummer en besteld bij m'n VW garage. Vandaag was het binnen dus kon ik beginnen. Eerst hier gelezen hoe ik de voorkant eraf moest krijgen en dan mijn lamp gedemonteerd. Nu blijkt dat ik het verkeerde stukje besteld heb. Ik ben al terug op zoek gegaan op de etka website maar ik kan deze vorm van 'afstelplastiekje' niet vinden. Weet hier iemand meer? Heeft er misschien iemand nog het juiste plastiekje liggen van een sloopbus? Of een onderdeelnummer zodat ik het kan bestellen?
het plastiekje dat stuk is en dat ik moet vervangen
het plastiekje dat stuk is en dat ik moet vervangen
het nieuw bestelde stuk dat NIET past
het nieuw bestelde stuk dat NIET past
Ook zou ik hier nog een foto willen plaatsen van de gril als hij verwijderd is. Ik vond het moeilijk om er zo maar aan te liggen trekken zonder dat ik wist hoe het in elkaar zat. Ik was bang dat ik iets zou stuk maken. Het zijn dus 4 pinnetjes waar de gril "overklikt".
Mijn bus is een korte neus van december 1998.
zo zijn er in totaal 4 pinnetjes. Twee aan elke zijde.
zo zijn er in totaal 4 pinnetjes. Twee aan elke zijde.
P1010261.JPG
alvast bedankt,
Kristien
Gebruikersavatar
ptr1968
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jun 2008, 17:00

Re: koplampverstelbout

Bericht door ptr1968 »

die willen nog wel eens kapot gaan, via ebay:


http://www.ebay.co.uk/itm/VW-TRANSPORTE ... Swv0tVcLte



peter
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Re: koplampverstelbout

Bericht door Kristienvh »

Hey Peter,heel erg bedankt. Ik kon ze echt niet vinden. Ik heb ze nu besteld en dinsdag heb ik ze. Ik kan dus nog net op tijd naar de keuring!
Gr,
Kristien
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: koplampverstelbout

Bericht door odorf »

Been there, done that. Ik heb bij een koplamprenovatie, ook afgebroken oud plastic, het ronde nieuwer type plastic wel gebruikt. Met een stanleymes heb ik het ronde witte ding afgesneden tot het pastte in de oude uitsparing. Het zat goed klemvast in de opening. Voor de zekerheid geloof ik nog gefixeerd met een twrap.

Klodder carosseriekit of 2 componentenlijm of kneedbaar staal/epoxy kan ook nog als nood. Als het maar vastzit voor de keuring. Toch?
En 2 componentenlijm/epoxy hars wordt zo hard dat de schroefdraad waarschijnlijk gewoon versteld kan worden. (Beetje vet om de schroefdraad voordat je het spul eromheen doet dan hecht de schroefdraad niet)

Zomaar als voorbeeld:
kneedbaar staal

Nog een tip:
Let bij het terugplaatsen van het voorfront goed op dat de pennetjes onder de richtingaanwijzer op dezelfde plek als de kunststoffen grijperjes in het losse frontdeel zitten voordat je gaat duwen. Anders klikt het niet vast en druk je de metalen pennetjes snel krom naar binnen. Met deze temperaturen de kunststoffen grijpertjes wat verwarmen met een (verf) fohn zorgt ook dat ze wat soepeler zijn.



Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Re: koplampverstelbout

Bericht door Kristienvh »

Hey, ik heb dus vandaag ook het originele stukje aangepast zodat het in de niet originele lamp past. Een beetje afgeslepen met de Dremel tot het juist paste,dan sikaflex op gedaan en der in prutsen. Het zat al direct vrij stevig vast.Dit was de snelste oplossing want ik moet ten laatste woensdag naar de keuring! :huilen
Ik kan zien hoe deze aanpassing het blijft doen en anders kan ik nog altijd het via ebay gekochte wel passend stukje er in steken. Dit zou woensdag of donderdag moeten toekomen.

Heel erg bedankt voor de hulp Peter en Odorf,het had me alleen niet gelukt!
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: koplampverstelbout

Bericht door odorf »

Mooi dat het is gelukt :toppie
En graag gedaan hoor, je kunt het later altijd nog weer origineel proberen te krijgen.

Ik heb, toen mijn koplampglas een tijdje later stuk ging door een steentje twee nieuwe koplampen gemonteerd. Bij die nieuwe lampen zat het zwarte frame er ook al omheen, compleet met stelmoeren etc.

Succes met APK volgende week!

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie