Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Syncro differentieel probleem

vragen over de T4
Plaats reactie
SyncroStijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2015, 19:37

Syncro differentieel probleem

Bericht door SyncroStijn »

Hoi ,
Heb kapot lager achteraan .
Dacht zelf eerst aan men wiel maar volgens garage is het een lager in het dif .
1200 euro was de kostenraming ... lijkt me veel ?
Heeft iemand dit al eens laten doen voor beetje prijs te weten ?
Grts
:ikrij
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: Syncro differentieel probleem

Bericht door raf_construct »

Welke code heeft het differentieel, en is hij met of zonder sper? Dit hangt af van je motorcode en versnellingsbakcode.

Het differentieel moet in principe uit elkaar voor nieuwe lagers, en moet dan afgeregeld worden met shims. Als je al te lang hebt doorgereden kan er nog andere schade zijn.
Je kan altijd opteren voor een ander gebruikt differentieel. Die kunnen ook al vrij duur zijn, afhankelijk van de code. Je moet dezelfde code hebben, en of die nog goed is weet je pas als je weer gaat rijden. Ik zou daarom het risico niet nemen, en de jouwe laten reviseren.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: Syncro differentieel probleem

Bericht door bart seinwezen »

Misschien het differentieel met assen en al uitbouwen - zodat je voorlopig door kan rijden terwijl je je opties onderzoekt?
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Syncro differentieel probleem

Bericht door bvddobb »

bart seinwezen schreef:Misschien het differentieel met assen en al uitbouwen - zodat je voorlopig door kan rijden terwijl je je opties onderzoekt?
Wij hebben in IJsland Nederlanders ontmoet die dat ook gedaan hadden. Zij hadden in Finland een 16-inch T3 Syncro op de kop getikt en over land naar Nederland gereden. Ergens in de Baltische staten kregen zij problemen met hun Syncro-koppeling. Ze hebben toen ook gewoon onderweg alles eronderuit gehaald, en zijn als 2WD naar Nederland gereden, om daar alles rustig te kunnen repareren. Inmiddels reden ze weer als 4WD rond, in IJsland:

Afbeelding
SyncroStijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2015, 19:37

Re: Syncro differentieel probleem

Bericht door SyncroStijn »

Heb vandaag men dif eronderuit gehaald . Ff paar dagen zoeken aangezien ik wel even zonder auto kan . Hoe of waar moet ik kijken voor de dif code ? Heb er een zonder sper . Waar kan ik eventueel op zoek naar iets tweedehands ?
Alvast bedankt ...
:ikrij
SyncroStijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2015, 19:37

Re: Syncro differentieel probleem

Bericht door SyncroStijn »

Hoi ,
Heb intussen ook gelezen over firma schoones in Heesch . Lijkt me wel ok daar ...
Hoe moet ik mijn cardans van de achterwielen loshalen ? Gewoon stofkapje eraf wringen ?
Grts
:ikrij
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: Syncro differentieel probleem

Bericht door raf_construct »

Als je je cardans wil demonteren om te kunnen rijden moet je vervangende astappen monteren uit een 2wd. Anders lopen je wiellagers kapot.
De aandrijfas moet er dan ook nog onderuit.
Ik heb nog een diff liggen uit een 2,5 tdi. Kijk even naar je versnellingsbakcode, die vind je op de stickers onder de zekeringkast en in je onderhoudsboekje.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Plaats reactie