Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

maximaal gewicht aamhanger

vragen over de T4
Gebruikersavatar
gijsje
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 aug 2016, 23:40
Contacteer:

Re: maximaal gewicht aamhanger

Bericht door gijsje »

Ik heb gisteren de rdw gebeld en het uitgelegd.
Ik moest een mail sturen met het verzoek.
Heb nu een mail terug gehad dat ik nu weer een brief moet sturen.

Heb ook meteen nagevraagd om de bus om te keuren naar M1 ipv N1 zodat je minder last hebt van milieu zones dit was ook mogelijk maar dan moet je naar de rdw gaan om om te keuren naar M1 en krijg je ook nieuwe platen etc dus daar zie ik nog even vanaf is me te veel werk.
Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat u graag een trekgewicht wilt laten registreren bij het voertuig met het kenteken XX-XX-XX. Ik kan mij voorstellen dat u wilt weten of dit mogelijk is.
U kunt op de volgende manier de trekgewichten laten registreren:
1. U stuurt een ondertekende brief of e-mail met daarin het ondertekende verzoek. U vraagt hierin om het trekgewicht op het kentekenbewijs te plaatsen. Het adres is:
RDW unit VRD
Postbus 30.000
9640 RA Veendam
2. Het toevoegen van het trekgewicht op het kentekenbewijs is gratis. Als er een keuring nodig is, ontvangt u bericht van de RDW over de keuring en de kosten hiervan.
3. Als alles akkoord is, stuurt de RDW u binnen 5 werkdagen een kentekenbewijs op creditcardformaat (ook wel kentekencard genoemd) toe. Is er voor het voertuig niet eerder een kentekencard afgegeven,dan ontvangt u ook een tenaamstellingscode. De RDW stuurt de tenaamstellingscode een werkdag later dan het kentekenbewijs. De tenaamstellingscode is een code die u nodig heeft bij bijvoorbeeld verkoop van het voertuig. De code bestaat uit 9 cijfers. Het is belangrijk om de tenaamstellingscode goed en apart van het kentekenbewijs te bewaren.
Is er voor het voertuig al een kentekencard afgegeven, dan ontvangt u een nieuwe met de juiste gegevens. De bestaande tenaamstellingscode blijft geldig.
4. Het papieren kentekenbewijs of de kentekencard die al in uw bezit was, wordt ongeldig. Deze kunt u vernietigen, na ontvangst van de nieuwe kentekencard.
Hanssyncro
Berichten: 929
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: maximaal gewicht aamhanger

Bericht door Hanssyncro »

Dank je in ieder geval voor de update van je vraag. Succes
Groetjes, Petra
Plaats reactie