Er
moet afscheid van het busje genomen worden? Nogal radikaal advies in mijn ogen.
@Martin,
Ik heb geen direkte adressen helaas, lijkt me wel dat buiten Scandinavie het alweer goedkoper kan worden. Maar zulk soort reparatieklussen is niet iets 'kant en klaar' waar de kwaliteit van vaststaat.
Ik heb zelf jaren geleden op dit vlak besloten het zelf te leren en aan te pakken. Maar dat is om diverse redenen niet voor iedereen weggelegd.
Wat ik wel als belangrijke tip mee wil geven is deze:
Probeer met dit soort reparaties vantevoren in detail door te spreken wat er allemaal gaat gebeuren. En probeer het zelf ook zoveel mogelijk te snappen/volgen en je verwachtingen ook uit te spreken.
Helaas komt het heel vaak voor dat er dit soort reparaties worden uitgevoerd waar de gebruiker uiteindelijk niet tevreden is over het geleverde en degene die het heeft uitgevoerd het idee heeft dat hij er -bij wijze van spreken- al veel teveel tijd in heeft gestoken.
Tevens krijg je in dit stadium ook -als het goed is- een beter beeld bij de gedegenheid en kundigheid van de uitvoerder.
Mocht je in Noorwegen blijven kijken, overleg ook over wat je zelf kunt doen. Wellicht is er qua uren nog wel wat 'winst' te halen als je een deel van het voorwerk zelf kunt/mag doen.
In Duitsland zou je ook nog eens bij
http://www.Van360.de je licht op kunnen steken. Ze hebben onder Buschecker.de ook een uitgebreid blog. Vooral aankoopadvies, maar ook werkwijzes. Even doorklikken, ze doen niet alleen aankoopadvies maar ook reparaties/deelrestauraties etc. Ze zitten in Rostock.
(Geen binding of ervaring mee, alleen een tip)
Succes,
Odorf