Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nog steeds stotteren op nullast
- m.c van den berg
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: Nog steeds stotteren op nullast
kan het ook in de aanzuiging in de tank zitten, of te veel vacuüm in de tank?
Misschien zet ik weer andere aan het na denken
Misschien zet ik weer andere aan het na denken
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Goed idee, maar een dieselprobleem is het niet. Er is geen lucht bij, en hij heeft vol vermogen.
- René
- Berichten: 5280
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Componenten axg en Axl zijn hetzelfde.
Inlaat traject en uitlaat traject
Intercooler
Verstuivers??
Proberen kan altijd toch?
René
Inlaat traject en uitlaat traject
Intercooler
Verstuivers??
Proberen kan altijd toch?
René
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Ik hou het in gedachten René, als ik hem nodig heb dan hoor je het wel.
Mogelijk zorgt Peter nog voor een oplossing.
Mogelijk zorgt Peter nog voor een oplossing.
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Raad eens axl heeft?. Ik ga als het dak er ingebouwd is naar Peter toe. Mogelijk kan je daarbij zijn met de kipper zodat je jouw comp. met originele software kan voorzien.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Dat is al gebeurd. Alles geprobeerd met de originele software, geen resultaat. Daarna hebben we hem rijdend gelogd waarbij toch een redelijk verschil in inspuithoeveelheid tussen de verstuivers onderling naar voren komt.
Van zodra ik hem kan missen stuur ik de verstuivers op naar een specialist. Ze moeten op een meetbank voor tweetraps verstuivers, en blijkbaar heeft de bosch service hier om de hoek dat niet.
Van zodra ik hem kan missen stuur ik de verstuivers op naar een specialist. Ze moeten op een meetbank voor tweetraps verstuivers, en blijkbaar heeft de bosch service hier om de hoek dat niet.
Re: Nog steeds stotteren op nullast
ok, succes
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Bij dieselsend.de ?raf_construct schreef: ↑05 apr 2017, 11:47 Dat is al gebeurd. Alles geprobeerd met de originele software, geen resultaat. Daarna hebben we hem rijdend gelogd waarbij toch een redelijk verschil in inspuithoeveelheid tussen de verstuivers onderling naar voren komt.
Van zodra ik hem kan missen stuur ik de verstuivers op naar een specialist. Ze moeten op een meetbank voor tweetraps verstuivers, en blijkbaar heeft de bosch service hier om de hoek dat niet.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Paul heeft daarvoor een adres in het Antwerpse ergens. Hij zou ze daar laten doen.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Inmiddels zijn de verstuivers op de testbank geweest. Helaas waren die 100% in orde. Ik moet dus weer op zoek naar een andere verklaring.
Ik heb daarnet de compressie gelijk gemeten. Die heeft bij een koude motor 1 op 17 tot 1 op 18, Terwijl een AXL volgens fabrieksopgave 1 op 19 moet hebben. Dat lijkt me, bij een koude motor en een twijfelachtige compressiemeter, vrij normaal.
Ik heb daarnet de compressie gelijk gemeten. Die heeft bij een koude motor 1 op 17 tot 1 op 18, Terwijl een AXL volgens fabrieksopgave 1 op 19 moet hebben. Dat lijkt me, bij een koude motor en een twijfelachtige compressiemeter, vrij normaal.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Nog steeds stotteren op nullast
Het probleem is nu opgelost. Ik heb de motorkabelboom volledig losgehaald en gestript, draadjes allemaal gecontroleerd op beschadiging. Niets gevonden. Alles maar weer dichtgemaakt en gemonteerd, en het stotteren is weg.
Re: Nog steeds stotteren op nullast
hopelijk blijft het nu definitief - je hebt al een hoop zoekwerk achter de kiezen lijkt me wel genoeg voor even...
en soms moet je je niet teveel afvragen wat het nu precies was - heb ik bij onze oldtimers ook: je demonteert iets wat niet werkt, je vindt niks, je plaatst het terug, en voila... rijden maar!
en soms moet je je niet teveel afvragen wat het nu precies was - heb ik bij onze oldtimers ook: je demonteert iets wat niet werkt, je vindt niks, je plaatst het terug, en voila... rijden maar!