Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ze beginnen achter te lopen bij VW
Ze beginnen achter te lopen bij VW
Zo lang als VW blijft vasthouden aan voorwielaandrijving, wordt het straks het lachertje bij de stoplichten.
http://www.topnieuws.be/nl/r/3293746/Fo ... met_200_pk
http://www.topnieuws.be/nl/r/3293746/Fo ... met_200_pk
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
nou ,.....
achterwiel aandrijving heeft niet altijd voordelen ,als het nat /glad op de weg is een achterwiel aandrijver in het nadeel ,....zeker met zoveel vermogen ,een beetje te veel gas en je staat dwars op de weg (heb ik zelf al mogen ervaren in een hyundai h200 met 80 pk,........)
200 pk op de voorwielen is al kielekiele ,4 wiel aandrijving dat is een perfecte oplossing in mijn ogen ,samen met asr en esp .
maar eh ,met alle respect het blijft een transit ,en ik weet uit ervaring dat dat stukken minder rijdt dan een transporter ....
maar goed ,het is wel een interesante vraag wat vw gaat doen ,...er is al een 4 cylinder diesel met 205 pk klaar ......laat maar kome zou ik zeggen .
mvg sep

200 pk op de voorwielen is al kielekiele ,4 wiel aandrijving dat is een perfecte oplossing in mijn ogen ,samen met asr en esp .
maar eh ,met alle respect het blijft een transit ,en ik weet uit ervaring dat dat stukken minder rijdt dan een transporter ....
maar goed ,het is wel een interesante vraag wat vw gaat doen ,...er is al een 4 cylinder diesel met 205 pk klaar ......laat maar kome zou ik zeggen .
mvg sep

Vind niet echt dat je een T5 en een Transit kunt gaan vergelijken, zeker niet als je bedenkt dat de 200pk versie alleen op de 8erwielen aangedreven versie komt. Bij de Transit is dit alleen vanaf de verlengde modellen meende ik.
Dan kom je al bij een Crafter uit qua ruimte en daar kan de huidige Transit ( 07/08 ) model echt wel tegenop. Allereerst al omdat de Crafter er gewoon niet uiziet naar mijn mening en de huidige Transit gewoon erg goed rijd.
En als jij veel op pad bent met een boel lading of zware aanhangers kan een achterwiel aangedreven bus met veel vermogen wel fijn zijn, beter als een fwd tenminste. Mooiste was inderdaad een 4wd, maar dat is er volgens mij bij geen 1 in deze klasse qua formaat bus
Dan kom je al bij een Crafter uit qua ruimte en daar kan de huidige Transit ( 07/08 ) model echt wel tegenop. Allereerst al omdat de Crafter er gewoon niet uiziet naar mijn mening en de huidige Transit gewoon erg goed rijd.
En als jij veel op pad bent met een boel lading of zware aanhangers kan een achterwiel aangedreven bus met veel vermogen wel fijn zijn, beter als een fwd tenminste. Mooiste was inderdaad een 4wd, maar dat is er volgens mij bij geen 1 in deze klasse qua formaat bus
T4 2.5TDI 88pk 1999
De Transit is al jaren verkrijgbaar in zowel vóórwiel- als achterwielaandrijving.
Besef goed dat door achterwielaandrijving de hele auto hoger wordt en daardoor de wegligging dienovereenkomstig slechter.
Mijn ervaring met caravan maar ook met tandemasser van dik 2500 kg aan de haak, met soms ook wel een kogeldruk die zeker rond het maximum zit (120kg), is dat je echt geen tractieproblemen hebt met wegrijden. Niet of nauwelijks meer dan solo leeg. En dan rijd ik met zo'n 200pk automaat. Degenen onder ons die er verstand van hebben weten dat de koppelomvormer van de automaat ook nog eens zorgt voor een veel hoger moment op de voorwielen bij wegrijden vanuit stilstand.
Dit geeft wel altijd bij elke belading problemen met nat weer, het hoge koppel kan ie zelfs met 255 vóórop niet kwijt en je moet dan ook rustig gasgeven.
Ik heb er een tijdje een Iveco Turbodaily bij gehad met slechts een 100pk'tje er in, nou daar kwam je bij nat wegdek leeg helemaal niet mee weg, ook niet met diverse andere banden. Alléén sipen van de banden hielp wat, dat ga ik bij de T5 ook weer laten doen.
Besef goed dat door achterwielaandrijving de hele auto hoger wordt en daardoor de wegligging dienovereenkomstig slechter.
Mijn ervaring met caravan maar ook met tandemasser van dik 2500 kg aan de haak, met soms ook wel een kogeldruk die zeker rond het maximum zit (120kg), is dat je echt geen tractieproblemen hebt met wegrijden. Niet of nauwelijks meer dan solo leeg. En dan rijd ik met zo'n 200pk automaat. Degenen onder ons die er verstand van hebben weten dat de koppelomvormer van de automaat ook nog eens zorgt voor een veel hoger moment op de voorwielen bij wegrijden vanuit stilstand.
Dit geeft wel altijd bij elke belading problemen met nat weer, het hoge koppel kan ie zelfs met 255 vóórop niet kwijt en je moet dan ook rustig gasgeven.
Ik heb er een tijdje een Iveco Turbodaily bij gehad met slechts een 100pk'tje er in, nou daar kwam je bij nat wegdek leeg helemaal niet mee weg, ook niet met diverse andere banden. Alléén sipen van de banden hielp wat, dat ga ik bij de T5 ook weer laten doen.
Ik snap dat vergelijken niet helemaal en ook die PK strijd vind ik lullig.
Ik rijd T5 omdat ik hem leuk vind en niet omdat ie per definitie meer PK's heeft, sneller is achter of voorwielaandrijving heeft...nee gewoon ik vind het een leuke bus, als je ieder busje moet gaan vergelijken dan ben je op den duur nergens meer tevreden mee. fijn voor Transit rijders zou ik zeggen maar voor mij blijft het een T5 al hadden ze een 400PK bus :klappen
nu ja ieder zijn ding he
Ik rijd T5 omdat ik hem leuk vind en niet omdat ie per definitie meer PK's heeft, sneller is achter of voorwielaandrijving heeft...nee gewoon ik vind het een leuke bus, als je ieder busje moet gaan vergelijken dan ben je op den duur nergens meer tevreden mee. fijn voor Transit rijders zou ik zeggen maar voor mij blijft het een T5 al hadden ze een 400PK bus :klappen
nu ja ieder zijn ding he

Gezien de hele CO2-discussie, denk ik dat VW de VR6 tdi voorlopig even achter houdt. Een 6-cilinder is bij gelijk vermogen qua verbruik altijd in het nadeel t.o.v. een viercilinder vanwege de hogere inwendige wrijving. Daarbij komt de nieuwste trend van downsizing, waarbij de motoren een kleinere cilinderinhoud krijgen, met behoud van het motorvermogen. De 1.4 TFSI-motoren zijn hiervan het bewijs. Het zou me niets verbazen als VW binnenkort met een sterke 2 liter commonrail tdi in de T5 komt.sebasco schreef:Volgens mij vergeten ze bij autoweek nog de V6 versie van de Transporter.
Hoe ziet het er nu eigenlijk uit komt er nu een V6 diesel versie of is dat nu helemaal van de baan?
![]()
Sebasco
Komt mooi uit: ik heb gepland 4 jaar er mee te rijden en in 2009 weer een andere auto te nemen. Dat zou goed weer een T5 kunnen worden maar dan moet ie wel veel stiller zijn.
Ik denk ook aan een Touareg :love of iets dergelijks maar je raakt zo verslaafd aan die laadruimte vind ik. Al heb ik 'm niet dikwijls nodig, je hebt hem wel altijd bij de hand !
Ik denk ook aan een Touareg :love of iets dergelijks maar je raakt zo verslaafd aan die laadruimte vind ik. Al heb ik 'm niet dikwijls nodig, je hebt hem wel altijd bij de hand !