Hallo mensen,
Ik heb een volkswagen transporter TDI, automaat. Machtig mooie auto, maar zodra ik naar mijn favoriete vakantiebestemming (Oostentijk) ga, laat hij zijn krachten in de bergen afweten. Diverse adviezen om evenzovele onderdelen te vervangen. Helaas ik blijf worstelen met het probleem.
Weten jullie raad of heeft iemand van jullie een soortgelijke ervaring en de mogelijke oplossing??
Laat mij het weten, want nu is het zoeken en zoeken en zoeken. Maar dit alles kost mij een hoop geld, dus PLEASE HELP ME
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
krachtverlies
- Jakob -466-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:28
- Locatie: Heerhugowaard
- Contacteer:
Het kan ook zijn dat er een boutje uit de steun van de wastgate is losgelopen. Van de zomer ook gehad. Bergop geen vermogen. Na herstarten van de motor wel voldoende vermogen totdat je de PK 's gaat aanspreken. Dan hield het weer op. Uiteindelijk bleek er een boutje verdwenen te zijn uit de steun van de wastgate. (bovenop je turbohuis)
Gr, Jakob
Gr, Jakob
Geniet van het leven, het duurt maar even!
Hallo,
Hoeft niet per se de motor te zijn.
Als het alleen in de lage versnelling zit dan zou het ook een deecte stator in de automaatbak kunnen zijn. Deze geeft bij een groot toerental verschil tussen pomp en turbinewiel een krachtvergroting (extra draaimoment). Deze stator zit in de koppelomvormer op een vrijloopkoppeling gemonteerd, d.w.z dat hij 1 kant op vrij kan draaien en de andere kant op vast staat. Als deze koppeling defect is dan slipt de stator en zal de krachtvergroting achterwege blijven. Het lijkt er dan op of de 1e versnelling weg is. Ook kan er dan een gierend, huilend geluid uit de bak komen door de ronddraaiende stator. Dit dan bij snel optrekken vanuit stilstand.
Bij hogere snelheden is er niets aan de hand omdat dan de krachtvergroting snel afneemt naar bijna nul tegen de topsnelheid aan (max. toerental).
De motor presteert dan zoals normaal ook het geval zou zijn.
Het lijkt dus net of de eerste versnelling weg is en je in de 2e wegrijdt.
het is maar een idee.
Groet,
T4Dick
Hoeft niet per se de motor te zijn.
Als het alleen in de lage versnelling zit dan zou het ook een deecte stator in de automaatbak kunnen zijn. Deze geeft bij een groot toerental verschil tussen pomp en turbinewiel een krachtvergroting (extra draaimoment). Deze stator zit in de koppelomvormer op een vrijloopkoppeling gemonteerd, d.w.z dat hij 1 kant op vrij kan draaien en de andere kant op vast staat. Als deze koppeling defect is dan slipt de stator en zal de krachtvergroting achterwege blijven. Het lijkt er dan op of de 1e versnelling weg is. Ook kan er dan een gierend, huilend geluid uit de bak komen door de ronddraaiende stator. Dit dan bij snel optrekken vanuit stilstand.
Bij hogere snelheden is er niets aan de hand omdat dan de krachtvergroting snel afneemt naar bijna nul tegen de topsnelheid aan (max. toerental).
De motor presteert dan zoals normaal ook het geval zou zijn.
Het lijkt dus net of de eerste versnelling weg is en je in de 2e wegrijdt.
het is maar een idee.
Groet,
T4Dick