Campert4 schreef:Je betaald ook oa voor:
VW (het gehele concern)
VW distributie en lig plaats in magazijn
VW gehele pand (meestal nieuw), werkplaats, en alle personeel.........
Olie (wat voor soort dan ook) kost productie technisch eem paar euries,
maar als je als dealer (wat voor merk dan ook) wil overleven moet je
marge maken hoe dan ook, en die liggen tussen de 30 en 50 % of meer.....
Longlife olie is leuk, doe mij maar regelmatig olie verversen (half of vol
synt.) weet ik in ieder geval dat de olie goed zijn werking doet en houdt je
scherp met oliepeilen.....
Helemaal met je eens!!!!!!
ik heb een acv motor met QG1 CODE ( LONGLIFE GESCHIKT)
dus de 0w 30 of 5 w 30 mag er in, maar ik doe het niet....
Ik Ververs 1x/jaar of 20.000km wat het eerst komt,.... incl filter
en heb er volledig sythetische olie in van Kendall 5 w 40
en die koste mij 6.67€/liter via de baas ex btw gekocht in een vat van 20 liter.
en dat verversen daar heb ik geen dealer voor nodig dat kan iedereen zelf.