Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Beste
Hoeveel ruimte/spelling is er normaal op de harde kunststof aansluiting naar de turbo
Die van ons heeft de mogelijkheid tot bewegen
http://www.t4-wiki.de/w/index.php?title ... 0701125817&
Edit uurtje verder
Met de beperkte middelen onderweg, de aanzuigbuis maar even gedemonteerd en weer vastgezet en onder lichte druk de bout (peilstok) aangedraaid. De ruimte is nu in ieder geval opgesloten.
Blijft dat er (mogelijk) valse lucht via de harde buis en de harde turbo aansluiting kan komen. Kan dit invloed hebben op het vermogen?
Wantrouw de lmm maar dat komt onderweg nu niet naar voren, na thuiskomt hem maar rijdend laten doormeten. 1 vacuüm slangetje op de wastegate stuurklep had kleine beschadiging ter hoogte van de aansluiting, deze is inmiddels ingekort.
Onze vorige 2.5 tdi (2001) had echt meer trekkracht in de bergen dan deze (1999) vooral in hoge toerengebied is het minder en dus met lage snelheid de berg op
Hoeveel ruimte/spelling is er normaal op de harde kunststof aansluiting naar de turbo
Die van ons heeft de mogelijkheid tot bewegen
http://www.t4-wiki.de/w/index.php?title ... 0701125817&
Edit uurtje verder
Met de beperkte middelen onderweg, de aanzuigbuis maar even gedemonteerd en weer vastgezet en onder lichte druk de bout (peilstok) aangedraaid. De ruimte is nu in ieder geval opgesloten.
Blijft dat er (mogelijk) valse lucht via de harde buis en de harde turbo aansluiting kan komen. Kan dit invloed hebben op het vermogen?
Wantrouw de lmm maar dat komt onderweg nu niet naar voren, na thuiskomt hem maar rijdend laten doormeten. 1 vacuüm slangetje op de wastegate stuurklep had kleine beschadiging ter hoogte van de aansluiting, deze is inmiddels ingekort.
Onze vorige 2.5 tdi (2001) had echt meer trekkracht in de bergen dan deze (1999) vooral in hoge toerengebied is het minder en dus met lage snelheid de berg op
Laatst gewijzigd door VWT4 op 25 jul 2017, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 33894
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Daar hoort bij een 88 en 102 pk een speciale O-ring tussen. Eventueel kun je met een slangklem er om heen de ruimte wat verminderen.
Groeten Peter
Groeten Peter
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Volgens mij is bij deze uitvoering 1999 de buis van de turbo zonder groef en zonder O-ring, kan dat?
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Vandaag opnieuw gereden met de buis zonder de speling, heeft niet geholpen 130km/u 140km/u is de max en een berg op meer dan 7% en hij kakt in.
Na de vakantie maar de lmm doormeten en alle vacuüm slangen vervangen en de kat maar laten checken
(190.000 km)
-Kun je die slang online ergens kopen met de klemmetjes?
-kat leeg laten maken of vervangen met buis?
Na de vakantie maar de lmm doormeten en alle vacuüm slangen vervangen en de kat maar laten checken
(190.000 km)
-Kun je die slang online ergens kopen met de klemmetjes?
-kat leeg laten maken of vervangen met buis?
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Hoeveel heb je nog liggen dan, misschien toch handiger dat ik voldoende gewoon nieuw ergens online bestel met de klemmetjes. Hoeveel is nodig en is alles 1 maat?black bulli schreef: ↑26 jul 2017, 21:07 Heb nog slang over ,maar niet voor alles.Voor diesel retourleidingen zelfs.Wat is je locatie?
Een enkele leiding is trouwens doogelust met een hard binnenbuisje is dat standaard? Anders maak ik er daar weer 1 leiding van.
Vandaag 8% gehad, meer dan 70 km/u in de 3e zat er niet in, iemand ook toevallig den referentie ?
(California 2,5 tdi met 2 volwassenen - 120 kg samen plus 2 kinderen - 80kg samen , 8 liter water, dieseltank halfvol
2 lichtgewicht alu fietsen op drager en maar weinig spullen zoals kleding eten ed in de auto maak er 50 kg van
Top was onderweg 130 -140 km/h max, gisteren ging dat ook een keer beter alleen is het dan lastig inschatten of dit wegdek wel vlak was
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Okblack bulli schreef: ↑28 jul 2017, 21:38 Er zijn 3maten/doorsnede slangetjes:3mm voor diesel retour lengte 50cm,4mm en 5mm voor vacuüm slangetjes 120 mm van elk, neem niet de hele zachte rubberen en natuurlijk wel gevlochten als origineel.
We gaan op zoek!De witte verlengstukjes zijn origineel daar hoeft geen klem op, kijk naar je slangetjes met de geknepen klemmetjes en tel ze.je kunt dit alles kopen bij een automateriaalhandel bij je in de buurt.
Gaan we Thuis testen, ik wantrouw deze nu het meeste.Wat de motorprestatie betreft:Als er wat slangetjes losliggen/lekken helpt dat niet echt natuurlijk.Verstopte kat? 3bouten van downpipe naar kat losmaken en kathpijp ff opzij trekken met stuk touw bv.Moet verschil gelijk merken,kwa herrie valt reuze mee.
Rooster is schoon, zonder stekker zeker verschil, rooster en lmm ogen erg schoon, thuis zeker een keer rijdend laten uitlezenLmm ?stekker bovenop lostrekken. Geen verschil.Lmm overleden.Het lmm huis(waar de lmm in valt)heeft een roostertje, deze kan vervuild zijn waardoor de airflow verstoord wordt naar de sensor van lmm met noodloop tot gevolg.Je kunt de ecu natuurlijk(rijdend)laten uitlezen succes ermee
Bedankt voor je reacties!!!!
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Ik weet toen ik m'n 88pk T4 kocht had ie ook matig vermogen, toen er 2 nieuwe timing riemen opgezet, goed op spanning en op tijd (58) en er was stuk beter vermogen.
Je kan de timing gelijk checken met de vagcom
peter
Je kan de timing gelijk checken met de vagcom
peter
- Multivan Generation
- Berichten: 33894
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Ik lees dat de topic starter alleen spreekt over een 2.5 TDI. Voor hetzelfde geld had hij eerst een 102 pk en nu een 88 pk en dan is het behoorlijk verklaarbaar.
Of vorige software matig aangepast en deze niet...
Zou ook zo maar kunnen en dan is er weinig aan de hand.
Of vorige software matig aangepast en deze niet...
Zou ook zo maar kunnen en dan is er weinig aan de hand.
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Idd of hij heeft er een andere versnellings bak onder hangen met andere ratio's
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Beide zijn 2,5 tdi, vorige was echter uit 2001 en deze 1999 km standen nagenoeg vergelijkbaar. Zover uitgezocht vorige niet aangepast.Multivan Generation schreef: ↑29 jul 2017, 18:42 Ik lees dat de topic starter alleen spreekt over een 2.5 TDI. Voor hetzelfde geld had hij eerst een 102 pk en nu een 88 pk en dan is het behoorlijk verklaarbaar.
Of vorige software matig aangepast en deze niet...
Zou ook zo maar kunnen en dan is er weinig aan de hand.
Wat betreft uitlezen met vagcom en timing zal ik doorgeven aan de garage
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
De oorzaak van het loszitten van de aanzuigbuis ontstaat volgens mij na het stilstaan.
Dan trekt de hitte van turbo en blok ook in de aanzuigbuis.
Deze wordt dan week en gaat soms loszitten ondanks de O ring.
Bij mij lijkt dit goed te gaan maar bij Blackbulli zat deze echt veel te los en zuigt dus direct de buitenlucht aan.
En daarom hebben wij op dat moment gekozen voor een slangenklem.
Groeten Wim
Dan trekt de hitte van turbo en blok ook in de aanzuigbuis.
Deze wordt dan week en gaat soms loszitten ondanks de O ring.
Bij mij lijkt dit goed te gaan maar bij Blackbulli zat deze echt veel te los en zuigt dus direct de buitenlucht aan.
En daarom hebben wij op dat moment gekozen voor een slangenklem.
Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa
- Pascal-141
- Berichten: 10829
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Tja, in de uitdrukking " beide zijn 2.5tdi" kan makkelijk zomaar eventjes 100pk verschil zitten ...VWT4 schreef: ↑29 jul 2017, 23:09Beide zijn 2,5 tdi, vorige was echter uit 2001 en deze 1999 km standen nagenoeg vergelijkbaar. Zover uitgezocht vorige niet aangepast.Multivan Generation schreef: ↑29 jul 2017, 18:42 Ik lees dat de topic starter alleen spreekt over een 2.5 TDI. Voor hetzelfde geld had hij eerst een 102 pk en nu een 88 pk en dan is het behoorlijk verklaarbaar.
Of vorige software matig aangepast en deze niet...
Zou ook zo maar kunnen en dan is er weinig aan de hand.
Wat betreft uitlezen met vagcom en timing zal ik doorgeven aan de garage
(Standaard 88pk tov gechipte 151pk versie)
Uiteraard zit er dan ook veel verschil in rijden en trekkracht
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Beide de 102 pk uitvoering!
Tja, in de uitdrukking " beide zijn 2.5tdi" kan makkelijk zomaar eventjes 100pk verschil zitten ...
(Standaard 88pk tov gechipte 151pk versie)
Uiteraard zit er dan ook veel verschil in rijden en trekkracht
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling
Is je lmm nog wel goed?
Waar je het nu over heeft is je aanzuigbuis van je turbo?
Als dat zo is dan staat daar geen lucht druk op.
Hoeveel heeft je auto gelopen?
Draadbreuk bij je 2 map sensor die je turbo aan stuurd. trek die ook niet.
Waar je het nu over heeft is je aanzuigbuis van je turbo?
Als dat zo is dan staat daar geen lucht druk op.
Hoeveel heeft je auto gelopen?
Draadbreuk bij je 2 map sensor die je turbo aan stuurd. trek die ook niet.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
Re: Luchtbuis aansluiting turbo is met speling /Update opgelost met slangenklem
Eergisteren een 15 procent helling maar stopgezet, 2e versnelling was zelfs niet toereikend en dus maar omgekeerd, wat tot gevolg had dat we overal tegen afgesloten (secundaire) wegen aanliepen welke door de enorme regenval schade hadden of zelfs weggespoeld waren. Daar hebben ze nog maanden werk aan daar in Oostenrijk.black bulli schreef: ↑25 jul 2017, 19:56 Ik denk dat er aardig wat 88/102pkaatjes rond rijden met een slechte aanzuigbuis en o-ring omdat deze door slangen en peilstok boutje op z'n plek wordt gehouden...
Dan (helaas) maar de keuze om via de snelweg terug te gaan met vignet.
Gisteren voor de terugreis in Oostenrijk bij het tankstation een vignet en de juiste klem gekocht en snel nog maar even gemonteerd
Kon helaas de steile berghellingen niet meer testen maar de topsnelheid was wel weer volledig terug en op de autobaan in Duitsland rond München waar er toch ook behoorlijke hoogte verschillen zijn kon hij het weer makkelijk aan. Het alleen goed spelingsvrij aansluiten van de buis is dus niet voldoende en het aandraaien van de slangenklem 40-60 heeft dus enorm veel invloed.
Ik zou iedereen (met turbo) adviseren de aanzuigbuis goed te controleren want tijdens het dagelijkse verkeer om huis kon ik er niet heel veel aan merken.
Wat me ook is opgevallen is dat het 2e vliegwiel tril(d)effect bij het opkomen van de koppeling wat ik ook meende iets te hebben nu ook veel minder en misschien nu ook wel weg is. Dit gaan we komende dagen merken, op de autobaan niet echt veel hoeven te gebruiken
Misschien is dit veel voorkomende probleem benoemd in het forum niet altijd het 2e vliegwiel / massawiel
Iedereen nog bedankt voor de reacties, binnenkort de vacuumslangen zoeken en ook preventief vervangen