Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Probleem accu\omvormer?

vragen over de T4
Plaats reactie
VWWM
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2015, 12:50

Probleem accu\omvormer?

Bericht door VWWM »

Tijdens mijn vakantie heb ik opeens een probleem zodra ik mijn t4 aansluit aan de stroom. Normaal zie je in de display een stroomsterkte symbool verschijnen. Nu opeens niet meer zichtbaar. Accu wordt ook niet meer opgeladen lijkt het.zekeringen en accu zijn OK. Wat zou dit kunnen zijn, nooit problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2731
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Probleem accu\omvormer?

Bericht door Erdem50 »

Probleem met je lader misschien? Die zit onder de koelkast
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
VWWM
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2015, 12:50

Re: Probleem accu\omvormer?

Bericht door VWWM »

OK hoe kan je checken of de lader het probleem is? Is dat een kwestie van laten doorleren o.i.d?
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2731
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Probleem accu\omvormer?

Bericht door Erdem50 »

T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Probleem accu\omvormer?

Bericht door HenkK »

Als de lader aangesloten is op 230 volt, geeft het display de laadspanning aan en een stekkersymbool als indicatie dat de 230 volt is aangesloten.
Als dit niet gebeurt als je de 230 volt hebt aangesloten is vermoedelijk je lader defect of de lader krijgt geen 230 volt. Dit kan komen doordat de aardlekschakelaar uit staat of de stekker ligt eruit.

Bovenstaande geldt als je een originele lader hebt. Eventueel kan ik deze voor je controleren.

Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
bvr
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 apr 2017, 13:39

Re: Probleem accu\omvormer?

Bericht door bvr »

Dat probleem had ik zelf ook afgelopen vakantie.
Toen hebben we het kastje van de oplader opengemaakt en was de acculader gereset??? De acculader stond welaan maar niet op 'auto' laden.
Dat hebben we we aangeklikt en toen laadde hij weer wel goed op.Is goed zelf te doen.
succes ermee.
mvg
bvr
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Probleem accu\omvormer?

Bericht door HenkK »

De Westfalia laders 2169.00 en 2169.01F en hoger hebben geen reset knopje. Ook de modellen eindigend op 111 hebben geen resetknopje.

Kennelijk heb je een ander model en is er een knopje om een zekering te resetten.
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
opasurf
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2015, 11:50

Re: Probleem accu\omvormer?

Bericht door opasurf »

Hallo , ik had hetzelfde probleem, de accuscheider (relais) laadde alleen de startaccu op, bij De Wit in Schijndel een nieuwe Victron Energy Cyrix-CT gekocht, hier zit zelfs een start assist op, ding kost € 41,95 daar
Plaats reactie