Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wie heeft er een oplossing voor mijn probleempje

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
theo#94 T4
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: noord-brabant

wie heeft er een oplossing voor mijn probleempje

Bericht door theo#94 T4 »

ik zat vorige week zo eens te denken,en dat valt bij mij nogal tegen,ik heb angeleyes in mijn bus,en nu lichten die ringen een beetje flauwtjes op,nu was mijn gedachte,zouden daar nu niet andere lampjes/heldere led's in kunnen,de reservelampjes die er bij zitten zijn 5mm,nu zijn er ook 5mm led's,ook in 12v maar zou de ring daar door feller gaan oplichten,of zou het dan weer te fel worden,wie heeft er hier een oplossing voor.alvast bedankt.grt Theo#94 T4
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Hall Theo, Led's zijn verkrijgbaar in verschillende licht sterktes ....
de sterkte word uitgedrukt in MCD en je hebt ze van 2000 mcd maar ook van 10000 mcd, dus het moet mogelijk zijn om meer licht te krijgen door er andere in te plaatsen.
En de leds kun je zeker op 12 volt laten werken door toevoeging van een weerstand van 560 Ohm, deze komt dan in serie met de min of de plus van de led.
mvg Ton.
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Bericht door Adri626 »

Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Rotor schreef:En de leds kun je zeker op 12 volt laten werken door toevoeging van een weerstand van 560 Ohm.
Ton, weet jij ook toevallig welk vermogen die groen/blauw/bruine weerstand moet zijn. Ik heb al eens een kleintje er tussen gezet, maar die werd toch behoorlijk warm.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Bericht door pluuke »

Hoi Theo,

Dan moet je deze hebben :
Afbeelding
Je kunt ze bestellen bij:
Dot-N (Leds-buy)
Koesteeg 33
5258 TN Berlicum
http://www.leds-buy.nl

Het type lampje in je Angel-eye heeft een glasfitting en heet T5. ( het lampje uit je kentekenverlichting is 1 maatje groter, T10)
Ahum, je hebt er wel 20 van de foto nodig, (5 per ring x 4) a 1,50 per stuk (was in dec. 2006)
Ik kan je niet zeggen of het er goed uitziet, (denk het wel want daarom heb ik ze ook ooit besteld), want ik heb ze er nog steeds niet inzitten.
Wat jij beschrijft herken ik niet echt, vindt de originele lampjes ook bij daglicht goed zichtbaar.
Het is wel zo dat het licht niet geheel hgelijkmatig verdeeld is over de omtrek (zoals bij een BMW bv wel het geval is). Dit komt natuurlijk omdat er 5 lampjes per ring in zitten die haaks op de ring zitten, en op de plaats van het lampje heb je uiteraard het meeste licht. Ik denk dat bv BMW het licht op de kopse kant van de ring zet.
In ieder geval, met Leds wordt dit effect niet beter.
Hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal.
Ik denk overigens dat het een heel gefrot wordt om er "gewone" leds in te maken met een voorschakelweerstandje, ze moeten natuurlijk wel netjes de ring insteken en zonder fitting wordt dat moeilijk.

Hoi Johan, een weerstandje van 1/4 watt is voor een Ledje (20mA) volgens mij genoeg.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Ha Johan, 1/8 watt gebruik ik normaal, maar neem een half watt dan zit je altijd goed.. en die ledjes met die witte voet daar zit al een weerstand in...mvg Ton.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Bedankt lui. :klappen
Gebruikersavatar
essie
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:25
Locatie: utrecht

Bericht door essie »

andere optie is bij audi dealer kopen die zijn 6 wat i.p.v 4 wat een set kost ong. 10 euro, die zij halogeen meer lichtopbrengst.
Plaats reactie