Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Heeft de T4 een koolstoffilter op de brandstoftank?

vragen over de T4
Plaats reactie
Mik1
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2017, 12:28

Heeft de T4 een koolstoffilter op de brandstoftank?

Bericht door Mik1 »

Ik heb een vraag. Heeft de T4 een koolstoffilter op de benzinetank en waar zit deze dan?
Ik heb een T4 camper van 1993, benzine 2.5L
Als de motor loopt ruik ik een sterke benzine lucht. Alle slangen zijn nagekeken en zijn goed.
Er hangt een klein slangetje los onder de tank die waarschijnlijk van boven de tank komt en daar komt benzine damp uit. Wat is dat voor slangetje hoort daar misschien een koolstoffilter op of heeft de T4 geen koolstoffilter?
Mik1
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2017, 12:28

Re: Heeft de T4 een koolstoffilter op de brandstoftank?

Bericht door Mik1 »

Bedankt voor de reactie. Ik heb een koolstof filter geplaatst en het probleem is opgelost
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Heeft de T4 een koolstoffilter op de brandstoftank?

Bericht door Snautzer »

van de Link van BB, google translate:
Het geactiveerde koolstoftanksysteem wordt gebruikt om de uitstoot van voertuigen op T4 met benzinemotoren te verbeteren door de verdampingsbrandstof in de tank te houden en niet in de omgevingslucht te brengen. Het is dus onderdeel van het tankafzuigsysteem.

De brandstofdampen die in de tank worden ontwikkeld worden via een lijn van de actieve koolcontainer opgenomen en tijdelijk opgeslagen. Tijdens de rijwerking wordt verse lucht door de houder gezogen, die daardoor met brandstofdamp verrijkt wordt en vervolgens via de gasklep-eenheid naar het verbrandingsproces in de motor wordt gevoerd door het vacuüm dat wordt gegenereerd tijdens de motor die in de inlaatkanaal loopt


http://www.t4-wiki.de/wiki/Aktivkohlebe ... ter-Anlage
Plaats reactie