Ik heb een vraag. Heeft de T4 een koolstoffilter op de benzinetank en waar zit deze dan?
Ik heb een T4 camper van 1993, benzine 2.5L
Als de motor loopt ruik ik een sterke benzine lucht. Alle slangen zijn nagekeken en zijn goed.
Er hangt een klein slangetje los onder de tank die waarschijnlijk van boven de tank komt en daar komt benzine damp uit. Wat is dat voor slangetje hoort daar misschien een koolstoffilter op of heeft de T4 geen koolstoffilter?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Heeft de T4 een koolstoffilter op de brandstoftank?
Re: Heeft de T4 een koolstoffilter op de brandstoftank?
Bedankt voor de reactie. Ik heb een koolstof filter geplaatst en het probleem is opgelost
Re: Heeft de T4 een koolstoffilter op de brandstoftank?
van de Link van BB, google translate:
Het geactiveerde koolstoftanksysteem wordt gebruikt om de uitstoot van voertuigen op T4 met benzinemotoren te verbeteren door de verdampingsbrandstof in de tank te houden en niet in de omgevingslucht te brengen. Het is dus onderdeel van het tankafzuigsysteem.
De brandstofdampen die in de tank worden ontwikkeld worden via een lijn van de actieve koolcontainer opgenomen en tijdelijk opgeslagen. Tijdens de rijwerking wordt verse lucht door de houder gezogen, die daardoor met brandstofdamp verrijkt wordt en vervolgens via de gasklep-eenheid naar het verbrandingsproces in de motor wordt gevoerd door het vacuüm dat wordt gegenereerd tijdens de motor die in de inlaatkanaal loopt
http://www.t4-wiki.de/wiki/Aktivkohlebe ... ter-Anlage
Het geactiveerde koolstoftanksysteem wordt gebruikt om de uitstoot van voertuigen op T4 met benzinemotoren te verbeteren door de verdampingsbrandstof in de tank te houden en niet in de omgevingslucht te brengen. Het is dus onderdeel van het tankafzuigsysteem.
De brandstofdampen die in de tank worden ontwikkeld worden via een lijn van de actieve koolcontainer opgenomen en tijdelijk opgeslagen. Tijdens de rijwerking wordt verse lucht door de houder gezogen, die daardoor met brandstofdamp verrijkt wordt en vervolgens via de gasklep-eenheid naar het verbrandingsproces in de motor wordt gevoerd door het vacuüm dat wordt gegenereerd tijdens de motor die in de inlaatkanaal loopt
http://www.t4-wiki.de/wiki/Aktivkohlebe ... ter-Anlage