Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Werkbus klaar maken voor werk en privé
Re: Werkbus klaar maken voor werk en privé
Hallo Peter,
Ik rij nu met de standaard verstuivers in de motor rond.
Zit er verschil in, als je de verstuivers van een 102 pk motor monteerd?
Groeten Erik Jan Heijink
Groeten Erik Jan Heijink
- Multivan Generation
- Contacteer:
Ja dan rookt ie minder, omdat die grotere nozzles hebben en 2 traps verstuivers zijn ipv de een traps verstuivers die er nu inzitten.Erik450 schreef: 25 okt 2017, 18:00 Hallo Peter,
Groeten Erik Jan Heijink
Dus is dan fijner te doseren en mooiere rustiger loop.
Om aan de brandstofvraag te kunnen voldoen moeten de verstuivers nu 'te lang open staan'
met een verhoogde thermische belasting van het blok tot gevolg.
Een interkoeler is zeker als je hiermee betrouwbaar wilt blijven rondrijden een absolute aanrader..
Maar gelukkig heb je die al..
Om naar 2 traps verstuivers te gaan dient er wel een software aanpassing gedaan te worden, dat is niet even vlug gedaan..
Koppeling was te verwachten en je bak zal dit "geweld" ook niet als heel prettig ervaren..
Groeten Peter
PS been there done that...
- Pascal-141
135pk met de originele Stanadyne verstuivers ?
Sterk...
Normaalgezien haal je zo rond 135pk met de 2traps Bosch verstuivers , alles daarboven begint het toch wel goed te roken.
Volgens mij moet je dan , indien 135pk met Stanadynes, nogal een rookgordijn achterlaten als je stevig gaat planken , nee ?

Sterk...
Normaalgezien haal je zo rond 135pk met de 2traps Bosch verstuivers , alles daarboven begint het toch wel goed te roken.
Volgens mij moet je dan , indien 135pk met Stanadynes, nogal een rookgordijn achterlaten als je stevig gaat planken , nee ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Een rookgordijn laat hij zeker achter,
Als hij stationair staat te draaien rookt hij al, als je dan wegrijd zie je ook een rookspoor achter je.
In donker zie je bij accelereren heel goed dat hij rookt, het lijkt dan net of het stuift, maar ik weet wel beter.

Als hij stationair staat te draaien rookt hij al, als je dan wegrijd zie je ook een rookspoor achter je.
In donker zie je bij accelereren heel goed dat hij rookt, het lijkt dan net of het stuift, maar ik weet wel beter.

En de 135 pk is opgegeven door JD Engineering.
Hij is niet op de testbank geweest. Dus weet het niet zeker. Wat wel zeker is, is dat hij veel vlotter is en ook meer stinkt en rookt. Vooral zonder roetfilter.
Hij is niet op de testbank geweest. Dus weet het niet zeker. Wat wel zeker is, is dat hij veel vlotter is en ook meer stinkt en rookt. Vooral zonder roetfilter.
De wielen heb ik inmiddels terug gekregen van de coater, ze zijn erg mooi geworden, alleen wel erg breed. De remtangen liggen nu bij de coater, om ze kobalt blauw te coaten, zodat ze lijken op moderne GTI remtangen. De rest van het rijwielgedeelte ligt klaar om te coaten. Zodat je niet meer naar een bult roest kijkt achter de wielen.
De rest van het rijwielgedeelte ligt klaar om te coaten. De lagerpassingen moet ik nog beschermen tegen de poederlak, door plaatjes te maken voor de gaten.
- raf_construct
Goed bezig hier. Let wel op als je de naven gaat poederlakken. Schuif alvast de oude binnenringen van de lagers terug op de naven. Bij het minste lak erop krijg je problemen bij montage.
Mooi man! Iedere keer als ik de wielen er af heb denk ik ook, zou ik dat spul eens mooi maken... Cool 

'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
De huidige vloer uit acht delen is vervangen door een vloer uit een stuk. En bekleed met pvc door de wild bekleding uit Zutphen.
Laatst gewijzigd door Erik450 op 21 aug 2018, 06:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Plafond is intussen ook gedaan.
Ik heb een plaat berken triplex 6 mm pasgezaagd en verjongd aan de randen, met de bovenfrees, omdat anders de standaard afdeklijst niet meer past.
De wild bekleding heeft er voor mij een mooie Alcantara look bekleding opgezet.
Ik heb een plaat berken triplex 6 mm pasgezaagd en verjongd aan de randen, met de bovenfrees, omdat anders de standaard afdeklijst niet meer past.
De wild bekleding heeft er voor mij een mooie Alcantara look bekleding opgezet.
Omdat de schuifdeur niet meer open kan vanwege het verbreden van de velgen, heb ik een wig gemaakt voor de geleiderail, van de schuifdeur.
Deze wig heb ik van DTS gemaakt en roest dus nooit, en blijft altijd mooi zwart.
Het materiaal is eigenlijk voor onderdorpels van kozijnen, ik mocht een Reststuk meenemen voor een tientje.
Deze wig heb ik van DTS gemaakt en roest dus nooit, en blijft altijd mooi zwart.
Het materiaal is eigenlijk voor onderdorpels van kozijnen, ik mocht een Reststuk meenemen voor een tientje.
Marcel Brunsveld heeft ze super strak beplakt.
Achter en schuifdeur 5% lichtdoorlatende folie.
De voordeuren met 70% lichtdoorlatende folie.
Nu nog een paar glaspanelen achter, zodat de bedrijfsreclame er mooi op geplakt kan worden.