Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kloppend geluid (over hobbels) bij bocht naar rechts

vragen over de T4
Plaats reactie
PieterT4a
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jul 2015, 19:17

Kloppend geluid (over hobbels) bij bocht naar rechts

Bericht door PieterT4a »

heren en dames,

vw transporter t4, 2.5 tdi ACV 2001. niet verlaagd of andere gekke dingen.

wanneer ik een bocht naar rechts neem, heb ik bij het linker voorwiel een kloppend geluid. Ik heb het geluid nooit op de snelweg, zonder oneffenheid of bij een bocht naar rechts.

Heb ik hier te maken met een versleten schokdemper of is het iets met de stabilisatorstang? Ik heb onder de bus al even aan de schokbreker gerommeld, maar deze zit niet los, zoals ik laatst heb gelezen in de post van een fellow forumlid.

Naast deze vraag valt het mij op dat de bus aan de voorzijde geen veren heeft, zoals wel vaak het geval is bij personenauto's (hier is een veergedeelte zichtbaar bovenop de schokdemper). Achter is uiteraard wel een veer zichtbaar naast de schokdemper.

Mocht het iets met de schokdemper zijn, dan zit ik eraan te denken rondom 4 nieuwe bilstein b4 te plaatsen. ik heb een 332 uitvoering en ik ben doende deze om te bouwen naar een camper. al met denk ik dat de camper door de week een gewicht van rond de 1850/1900 kg heeft (incl ik). in de vakanties denk ik dat hij zo'n 2250/2350 kg is (incl vrouw, baby, ik en troep). zijn de bilstein b4 geschikt voor een dergelijk gewicht of kan ik dan beter voor een sachs hd gaan (ik heb me enigszins ingelezen). zo ja, rijdt de bus dan niet In dat geval rijdt de bus misschien minder comfortabel al hij 1850/1900 kg weegt?

Graag jullie deskundige mening heren/dames.

Bij voorbaat dank.

Gr. Pieter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kloppend geluid (over hobbels) bij bocht naar rechts

Bericht door Multivan Generation »

Ik denk dat je het in een fusseekogel kunt zoeken of in de homokineet van de aandrijfas links.

Groeten Peter
PieterT4a
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 jul 2015, 19:17

Re: Kloppend geluid (over hobbels) bij bocht naar rechts

Bericht door PieterT4a »

Dank voor jouw bericht Peter
Plaats reactie