Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
ben dus een koffie bereider (Barista) zoals de naam al deed vermoeden, ik kom hier met vragen omtrent m'n T5 uit begin 2005.
Eerst een T4 gehad waar weinig aan mankeerde, de T5 is het uiterste!
Hulpvliegwiel wat met alles eromheen zowat 3000 kostte stond in 1 keer stil, ook financieel!
EGR
TURBO Turbo intercooler
Er staat inmiddels 260.000 op de teller, wat herrie van de wiellager(s)
Ga nu dus voor een algehele remmen dus 4 nieuwe schijven en uiteraard blokken en wiellagers rondom, wilde onderelen in Duitsland bestellen, die in een Hulpgarage gemonteerd worden, voor de zekerheid ook bij de Dealer gevraagd naar de onderdelen, 3100 euro!
In Duitsland iets goedkoper rond de 600!
Graag heb ik jullie mening over de te gebruiken schijven, blokken en lagers
Is een 1,9 85pk 2005
Dit is het lijstje dat ze me voorschotelden
Wat me opviel dat ze achter geperforeerde performance van Zimmermann aanbevolen en aan de voorzijde normale schijven, remverhouding is toch iets van 70% voor en 30% achter?
front discs :
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-7707077
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-4656404
front pads :
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-7370975
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-7636199
rear discs:
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-1076124
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-7956380
rear pads :
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-2003485
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-8009269
wheel bearing kit front and rear is the same :
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-1300901
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-1713937
Eerst een T4 gehad waar weinig aan mankeerde, de T5 is het uiterste!
Hulpvliegwiel wat met alles eromheen zowat 3000 kostte stond in 1 keer stil, ook financieel!
EGR
TURBO Turbo intercooler
Er staat inmiddels 260.000 op de teller, wat herrie van de wiellager(s)
Ga nu dus voor een algehele remmen dus 4 nieuwe schijven en uiteraard blokken en wiellagers rondom, wilde onderelen in Duitsland bestellen, die in een Hulpgarage gemonteerd worden, voor de zekerheid ook bij de Dealer gevraagd naar de onderdelen, 3100 euro!
In Duitsland iets goedkoper rond de 600!
Graag heb ik jullie mening over de te gebruiken schijven, blokken en lagers
Is een 1,9 85pk 2005
Dit is het lijstje dat ze me voorschotelden
Wat me opviel dat ze achter geperforeerde performance van Zimmermann aanbevolen en aan de voorzijde normale schijven, remverhouding is toch iets van 70% voor en 30% achter?
front discs :
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-7707077
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-4656404
front pads :
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-7370975
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-7636199
rear discs:
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-1076124
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-7956380
rear pads :
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-2003485
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-8009269
wheel bearing kit front and rear is the same :
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-1300901
https://www.auto-onderdelen24.nl/lnk-1713937
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
Is er echt niemand die hier zinnigs over kan zeggen, moet zo langzamerhand gaan bestellen, half januari moet die toch wel gekeurd zijn, dan weer eens op bezoek in Keulen en Aken en omstreken.
- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
Kijk anders een op misterauto.nl of autodoc.nl.
Gewoon alles ATE nemen qua remmen. Gebruikt VW orgineel ook.
Wiellagers kan ik niets zinnings over zeggen maar verbaast mij wel dat je alles wilt vervangen. Normaal gaan die dingen lang mee.
Gewoon alles ATE nemen qua remmen. Gebruikt VW orgineel ook.
Wiellagers kan ik niets zinnings over zeggen maar verbaast mij wel dat je alles wilt vervangen. Normaal gaan die dingen lang mee.
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
Ga aub niet voor die goedkope wiellagers. Deze gaan veel minder lang mee.
Beter gewoon voor SKF lagers gaan.
Heb even voor je gekeken bij mijn leverancier (heb een auto garage gehad)
Dit is een richtprijs, er zijn meerdere mogelijkheden kwa onderdelen namelijk.
Beter gewoon voor SKF lagers gaan.
Heb even voor je gekeken bij mijn leverancier (heb een auto garage gehad)
Dit is een richtprijs, er zijn meerdere mogelijkheden kwa onderdelen namelijk.
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
Autodoc is het zelfde als die www.auto-onderdelen24.nlRalph Bakker schreef: ↑13 dec 2017, 06:54 Kijk anders een op misterauto.nl of autodoc.nl.
Gewoon alles ATE nemen qua remmen. Gebruikt VW orgineel ook.
Wiellagers kan ik niets zinnings over zeggen maar verbaast mij wel dat je alles wilt vervangen. Normaal gaan die dingen lang mee.
Had er de info opgevraagd bij autodoc en kreeg de linkjes naar onderdelen24
Ik heb met zekerheid 1 slecht voorlager rechtsvoor en waarschijnlijk ook een achterlager, had niet veel trek om hem met dit weer op de krik te zetten.
Die SKF lagers zijn me nog wat te prijzig
Bij de garage waar alles gemonteerd wordt rekenen ze voor de lagers, schijven, blokken en gloeipitten monteren 5 uur en dat is 250 incl.
Al zouden ze er 3 uur of 7 uur mee bezig zijn, de prijs staat vast.
Heb een order bij autodoc geplaatst
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
Kijk uit met mister auto e.d. zitten in Frankrijk..levering duurt erg lang!!
Er zijn meer van dit soort site's...
Er zijn meer van dit soort site's...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
Dat laatste item: ´veilig bestellen´ voor €2,99...
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
Dan kan je onderdelen binnen 200 dagen terugsturen zonder vragen, echter als ze verkeerd gemonteerd hebben gezeten, jammer?! 3 euro verzekering? Vindt het van m'n tuut iets duurder is nog steeds allrisk verzekerd, snap alleen niet dat dit naar de nieuwwaarde gaat en niet aangepast naar de dagwaarde, je krijgt immers niet meer dan dat uitgekeerd, heb een no claim van 77,5%
Betaal dus per jaar rond de 800
Ben nu rond de 700 kwijt incl montage, bij de Stealer rond de 4000 incl.
Kan ik alles nog 4x laten vervangen, zit ik nog onder de dealerprijs, al zou het wat minder van kwaliteit zijn!
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
Ik bestel daar ook vaak.
Die 3 euro is gratis terug sturen.
Altijd handig.
Heb het 1x niet gedaan.
Toen wilde ik iets terug sturen.
Was toen 15 euro kwijt..
Dus nu altijd 3 euro veilig bestellen.
Als bedrijf kan je er ook btw vrij kopen.
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
Koffieman schreef: ↑14 dec 2017, 12:25Dan kan je onderdelen binnen 200 dagen terugsturen zonder vragen, echter als ze verkeerd gemonteerd hebben gezeten, jammer?! 3 euro verzekering? Vindt het van m'n tuut iets duurder is nog steeds allrisk verzekerd, snap alleen niet dat dit naar de nieuwwaarde gaat en niet aangepast naar de dagwaarde, je krijgt immers niet meer dan dat uitgekeerd, heb een no claim van 77,5%
Betaal dus per jaar rond de 800
Ben nu rond de 700 kwijt incl montage, bij de Stealer rond de 4000 incl.
Kan ik alles nog 4x laten vervangen, zit ik nog onder de dealerprijs, al zou het wat minder van kwaliteit zijn!
Ik MOET hier gewoon even op reageren. Bij de dealer ben je hier geen 4000,-. Overdrijven is ook een vak en jij bent daar behoorlijk goed in.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
Hij dacht natuurlijk aan de uitstootscijfers van jouw werkgever Erdem..Erdem50 schreef: ↑14 dec 2017, 17:38Koffieman schreef: ↑14 dec 2017, 12:25Dan kan je onderdelen binnen 200 dagen terugsturen zonder vragen, echter als ze verkeerd gemonteerd hebben gezeten, jammer?! 3 euro verzekering? Vindt het van m'n tuut iets duurder is nog steeds allrisk verzekerd, snap alleen niet dat dit naar de nieuwwaarde gaat en niet aangepast naar de dagwaarde, je krijgt immers niet meer dan dat uitgekeerd, heb een no claim van 77,5%
Betaal dus per jaar rond de 800
Ben nu rond de 700 kwijt incl montage, bij de Stealer rond de 4000 incl.
Kan ik alles nog 4x laten vervangen, zit ik nog onder de dealerprijs, al zou het wat minder van kwaliteit zijn!
Ik MOET hier gewoon even op reageren. Bij de dealer ben je hier geen 4000,-. Overdrijven is ook een vak en jij bent daar behoorlijk goed in.
- Bijlagen
-
- vinger.jpg (9.4 KiB) 1503 keer bekeken
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
Dan zit hij wel goed ja
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
MOET IK OOK EVEN DOEN DAN?Erdem50 schreef: ↑14 dec 2017, 17:38Koffieman schreef: ↑14 dec 2017, 12:25Dan kan je onderdelen binnen 200 dagen terugsturen zonder vragen, echter als ze verkeerd gemonteerd hebben gezeten, jammer?! 3 euro verzekering? Vindt het van m'n tuut iets duurder is nog steeds allrisk verzekerd, snap alleen niet dat dit naar de nieuwwaarde gaat en niet aangepast naar de dagwaarde, je krijgt immers niet meer dan dat uitgekeerd, heb een no claim van 77,5%
Betaal dus per jaar rond de 800
Ben nu rond de 700 kwijt incl montage, bij de Stealer rond de 4000 incl.
Kan ik alles nog 4x laten vervangen, zit ik nog onder de dealerprijs, al zou het wat minder van kwaliteit zijn!
Ik MOET hier gewoon even op reageren. Bij de dealer ben je hier geen 4000,-. Overdrijven is ook een vak en jij bent daar behoorlijk goed in.
Geïnformeerd bij een VW Dealer in Vlaardingen alle prijzen Ex BTW
Voorschijven 276 = 2 stuks
Achterschijven 218 = 2 stuks
Voorblokken 139
Achterblokken 107. Heb ik inderdaad teveel gerekend dus 2 x 139 en 2 x 107
Achterlager 291 p.s. x 2 = 582
Voorlager 253 p.s x 2 = 506
Gloeipitten 56 x 4 = 224
Totaal 2052 x 1.21 = 2483
Je weet net zo goed als ik dat ze voor iedere handeling een prijs/tijd hebben staan
Dus voor elke rem uitbouwen en schijf uitbouwen en lager uitbouwen en dan de omgekeerde volgorde maal vier keer, zou iets van 8 uur zijn en dan de gloeiers nog 2 uur, reken maar 90 oer uur ex de BTW 900ex is 1089 + 2483 = 3572 ik had dus 298 teveel voor de blokken = 3870
Valt dus wel mee met de natte vinger ?
Boven Amsterdam is alles goedkoper?!
- Pascal-141
- Berichten: 10863
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
die prijzen ... van een melkkoe gesproken ...Koffieman schreef: ↑15 dec 2017, 10:03
Geïnformeerd bij een VW Dealer in Vlaardingen alle prijzen Ex BTW
Voorschijven 276 = 2 stuks
Achterschijven 218 = 2 stuks
Voorblokken 139
Achterblokken 107. Heb ik inderdaad teveel gerekend dus 2 x 139 en 2 x 107
Achterlager 291 p.s. x 2 = 582
Voorlager 253 p.s x 2 = 506
Gloeipitten 56 x 4 = 224
Totaal 2052 x 1.21 = 2483
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Remmen en lagers voor en achter kompleet vervangen
Bedankt voor je reactie, zo worden we er allemaal wijzer van. Nu ben ik weer
Het volgende is erg belangrijk. Je kunt alle onderdelen los opvragen uiteraard. Dan kun je alles origineel opvragen EN Economy parts. Bij remdelen zijn er 9vd10 keer zelfs complete pakketten schijven en blokken. De prijzen hiervan zijn echt prima en absoluut niet uit de pas. Tientjeswerk
Dan heb je ook nog zgn pakketten incl montage. In deze pakketten is er een vast bedrag voor de hele klus gerekend.Gloeibougies vervangen van een 1.9tdi in binnen een uur te doen. 4 stuks incl montage als pakket bij de dealer zal max 200,- zijn.
Als je het ‘aandurft’ en je chassisnummer doorgeeft wil ik best een officiële offerte klaarmaken en hier online zetten.
Betreft wiellagers, bij ALLE auto’s van pak hem weg 5 jaar en ouder doen wij op de zaak altijd kijken of we via de reguliere onderdelenboer voordeligere delen kunnen krijgen om de kosten te drukken. Bijv SKF lagers ipv origineel. Dit is uiteraard iedere dealer opzichzelf.
Scheer aub niet alles over 1 kam en gooi niet met prijzen als je het niet zeker weet.
Het volgende is erg belangrijk. Je kunt alle onderdelen los opvragen uiteraard. Dan kun je alles origineel opvragen EN Economy parts. Bij remdelen zijn er 9vd10 keer zelfs complete pakketten schijven en blokken. De prijzen hiervan zijn echt prima en absoluut niet uit de pas. Tientjeswerk
Dan heb je ook nog zgn pakketten incl montage. In deze pakketten is er een vast bedrag voor de hele klus gerekend.Gloeibougies vervangen van een 1.9tdi in binnen een uur te doen. 4 stuks incl montage als pakket bij de dealer zal max 200,- zijn.
Als je het ‘aandurft’ en je chassisnummer doorgeeft wil ik best een officiële offerte klaarmaken en hier online zetten.
Betreft wiellagers, bij ALLE auto’s van pak hem weg 5 jaar en ouder doen wij op de zaak altijd kijken of we via de reguliere onderdelenboer voordeligere delen kunnen krijgen om de kosten te drukken. Bijv SKF lagers ipv origineel. Dit is uiteraard iedere dealer opzichzelf.
Scheer aub niet alles over 1 kam en gooi niet met prijzen als je het niet zeker weet.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1