Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Planar verwarming

vragen over de T4
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Planar verwarming

Bericht door arjanzevenaar »

Ik kreeg vandaag dit bericht te zien op fb.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3557562955

Gast over de keuze tussen een 2d en 4d in een VW bus.
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Planar verwarming

Bericht door arjanzevenaar »

Voor de niet facebook gebruikers hierbij de text.

Groot is altijd beter…..of niet?
Wat kan er gebeuren als de standkachel te groot is voor uw voertuig?

Vooral door het kleine prijs verschil tussen de Planar 2D en de Planar 44D, nemen veel mensen de grootste kachel.
We adviseren u echter om vooraf na te denken over de grootte en hoe u het voertuig gaat gebruiken.
Een voertuig in de VW Bus-klasse met zijn beperkte ruimte heeft meer dan voldoende aan een 2 KW-standverwarming onder normale omstandigheden.
Ons busje waarmee we beurzen en treffens bijwonen heeft een hoog dak en een lange wielbasis en de Planar 2D is ruim voldoende, ondanks het ongeïsoleerde plaatstaal en absoluut comfortabel om een nacht in te verblijven.
Als u de 4 KW tegen ons advies gebruikt, ziet het er meestal na enkele maanden uit zoals op de onderstaande foto.
De verwarming is continue aan het terug regelen en loopt permanent in het ongunstige deellastbereik en begint te roeten.
Deze kachel is door de klant geretourneerd omdat deze niet meer werkt.
Al bij de eerste visuele inspectie valt het op..Roet.
Storingen zijn onvermijdelijk.
Het begint met een hoger verbruik met en minder warmteafgifte, en uiteindelijk zal de kachel gelijdelijk aan afscheid beginnen te nemen.
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: Planar verwarming

Bericht door busbart »

busbart schreef: 11 dec 2017, 19:15 ok, begrijp ik, maar waarom word dan al in de gebruiksaanwijzing aangegeven dat als je hem wil schoonbranden een uurtje op vol vermogen genoeg is?
volgens mij heeft dat toch ook te maken dat ie meer vervuild op een lage stand?
Dichtroeten??? :nuts
Groet, Bart
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Planar verwarming

Bericht door arjanzevenaar »

Ik ben sinds kort lid op fb van een groep die goedkope planar heaters test die gekocht worden via ebay. Je hebt dan voor 220 euro een 5 kW standkachel. Een chinees ding dus. Kwaliteit is niet slecht volgens het engelse forum. Andere weetjewellers die hier ervaring mee hebben?

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2120534058
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Planar verwarming

Bericht door sanderdb »

interessant, welke facebook group is dat ?
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Planar verwarming

Bericht door sanderdb »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er 1 besteld, voor € 200 kon ik hem niet laten liggen. Volgens de FB groep zijn het prima apparaten. Zal meer info in mijn topic posten zodra hij geleverd is.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Planar verwarming

Bericht door Multivan Generation »

Hoe is de intelligentie in de bedienunit/kachel?

Zit er een opstart en afsluitcyclus ingebouwd in de software? Hoe reageert het op schuifdeur open als er veel warmte ontsnapt? Gaat die kachel zachter branden als de gewenste temperatuur is bereikt?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: Planar verwarming

Bericht door sanderdb »

Geen flauw idee :gekte

We gaan het meemaken..
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Planar verwarming

Bericht door arjanzevenaar »

Multivan Generation schreef: 23 jan 2018, 21:43 Hoe is de intelligentie in de bedienunit/kachel?

Zit er een opstart en afsluitcyclus ingebouwd in de software? Hoe reageert het op schuifdeur open als er veel warmte ontsnapt? Gaat die kachel zachter branden als de gewenste temperatuur is bereikt?
Peter, Op facebook worden al jouw vragen beantwoord. Zijn daar mensen met dezelfde vragen. Zie de link enkele berichten terug.

@Sander ben benieuwd naar je ervaringen. Succes met inbouwen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Planar verwarming

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb geen Facebook :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
NLinGER
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:30

Re: Planar verwarming

Bericht door NLinGER »

arjanzevenaar schreef: 18 jan 2018, 22:06 Ik ben sinds kort lid op fb van een groep die goedkope planar heaters test die gekocht worden via ebay. Je hebt dan voor 220 euro een 5 kW standkachel. Een chinees ding dus. Kwaliteit is niet slecht volgens het engelse forum. Andere weetjewellers die hier ervaring mee hebben?

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2120534058
Ik heb mij ook aangemeld in deze FB groep. Maar eens even kijken wat de mensen daar van de china kwaliteit vinden.
Op de duitse T4 fora vind ik veel meer negative dan positieve ervaringen. Verstoppingen, Erg luid, etc.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Planar verwarming

Bericht door Pascal-141 »

NLinGER schreef: 25 jan 2018, 12:12
arjanzevenaar schreef: 18 jan 2018, 22:06 Ik ben sinds kort lid op fb van een groep die goedkope planar heaters test die gekocht worden via ebay. Je hebt dan voor 220 euro een 5 kW standkachel. Een chinees ding dus. Kwaliteit is niet slecht volgens het engelse forum. Andere weetjewellers die hier ervaring mee hebben?

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2120534058
Ik heb mij ook aangemeld in deze FB groep. Maar eens even kijken wat de mensen daar van de china kwaliteit vinden.
Op de duitse T4 fora vind ik veel meer negative dan positieve ervaringen. Verstoppingen, Erg luid, etc.
Als dat China spul net nieuw is , zal het allemaal wel werken , maar het is (zoals meestal het geval is) pas na verloop van tijd dat moet blijken of het namaak spul nog steeds goed werkt , waar het échte spul zijn werk wel zal blijven doen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 497
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Planar verwarming

Bericht door arjanzevenaar »

Sommige forumleden misbruiken de heaters best wel en er staat ook een poll op de site (die ik nu ff niet kan vinden natuurlijk.. :bonk ) en een van de antwoorden is zoiets als "Heater done well VAN burned down" :bifun Humor hebben die engelse wel......

Maar ik was ook erg sceptisch over de eerste planar heaters...zit er nu ook al paar jaar in bij mij en werkt nog steeds erg goed.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Planar verwarming

Bericht door Pascal-141 »

arjanzevenaar schreef: 26 jan 2018, 08:46

Maar ik was ook erg sceptisch over de eerste planar heaters...zit er nu ook al paar jaar in bij mij en werkt nog steeds erg goed.
Heb je een echte , of een Chinese namaak ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie