Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Navigatie werkt niet icm Parrot

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Navigatie werkt niet icm Parrot

Bericht door hendrikus »

Ik heb een kleine 2wk terug een Parrot 3100ingebouwd via de meegeleverde iso stekkers, maar nu werkt mn Navigatie niet meer. Gaat om een VDO MS4200RS trouwens. Ik heb gecheckt id radio, maar hij ontvangt wel iets van 3 of 4 satelieten. Mis ik dan een signaal oid waaruit de navi afleidt dat de auto rijd of moet er misschien een kabel apart worden aangesloten.

Met mn vorige carkit, een Nokia CK-7W werkte de navi prima.

Gaat trouwens om een T4 2.5TDI, bj 99
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

Bij de inbouw van de parrot kan je kiezen voor 3 mute draden. Als je voor draad 1 gekozen hebt zit deze nu aangesloten op de snelheidskabel van de auto ( bekende blauw/wittedraad. )

Kies voor draad nr. 3

Controleer tevens of de vdo nu wel jouw snelheids signaal ziet, anders moet je deze even met een draadje doorlussen, om de parrot heen.

suc6

Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

bas caravelle schreef:Bij de inbouw van de parrot kan je kiezen voor 3 mute draden. Als je voor draad 1 gekozen hebt zit deze nu aangesloten op de snelheidskabel van de auto ( bekende blauw/wittedraad. )

Kies voor draad nr. 3

Controleer tevens of de vdo nu wel jouw snelheids signaal ziet, anders moet je deze even met een draadje doorlussen, om de parrot heen.

suc6

Bas
Ik heb geen aparte mute kabel aangesloten. Alleen de iso stekkers en de mute werkt gewoon. Heb idd wel 3 losse stekkers zien hangen. Denk dat het inderdaad meer ih snelheids signaal zit. Laatst bleef de navi wel een paar km lang op de zelfde afstand staan onder het rijden. Welke draden moet ik hier voor hebben om eventueel door te verbinden
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

je moet de blauw / witte draad van de stekker hebben van de auto. dat is het snelheids signaal.

De mutedraad van de parrot zit standaard op draad 1, maar hij kan ook op andere gezet worden.

gr. Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

bas caravelle schreef:je moet de blauw / witte draad van de stekker hebben van de auto. dat is het snelheids signaal.

De mutedraad van de parrot zit standaard op draad 1, maar hij kan ook op andere gezet worden.

gr. Bas
Sterker nog, je hoeft de mute draad van de parrot (bij radio die alleen via isostekker geluid uitzend) nieteens aan te sluiten, enige dat deze draad nog doet (in geval van alleen geluid via isostekker) is de mute-melding op het radiodisplay verzorgen.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie