Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Turbodruk te laag?
Turbodruk te laag?
Hoi,
De turbo is gereviseerd en nu ben ik benieuwd welk turbodruk nu behaald moet worden.
Bv hoeveel mbar zou het moeten zijn bij 2000 toeren.
Ik meet nu met het apparaat bij stationar rond de 1 bar en op snelweg bij 3500 toeren rond 1900mbar.
Ik zal morgen nog wat meer metingen richten, maar is ergens een tabelletje of richtlijnen wat het moet zijn standaard.
Het gaat mij vooral om welk turbodruk moet zijn op het vacuumslangetje die van de turbo afkomt. En die in verbinding staat met de n75.
Het gaat om een acv motor 2.5 tdi uit 1999.
Egr is niet afgedopt. Uitlaat is vervangen door EPS, kat weggehaald.filters gecheckt, LMM gechecked, olie ververst, n75 gecontroleerd.
De turbo is gereviseerd en nu ben ik benieuwd welk turbodruk nu behaald moet worden.
Bv hoeveel mbar zou het moeten zijn bij 2000 toeren.
Ik meet nu met het apparaat bij stationar rond de 1 bar en op snelweg bij 3500 toeren rond 1900mbar.
Ik zal morgen nog wat meer metingen richten, maar is ergens een tabelletje of richtlijnen wat het moet zijn standaard.
Het gaat mij vooral om welk turbodruk moet zijn op het vacuumslangetje die van de turbo afkomt. En die in verbinding staat met de n75.
Het gaat om een acv motor 2.5 tdi uit 1999.
Egr is niet afgedopt. Uitlaat is vervangen door EPS, kat weggehaald.filters gecheckt, LMM gechecked, olie ververst, n75 gecontroleerd.
- Multivan Generation
- Berichten: 33916
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Turbodruk te laag?
Ongechipt: 88 pk Max 0.7 bar overdruk, 102 pk Max 0.8 bar overdruk.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Turbodruk te laag?
Dank black bulli voor de link. Er staat wel inderdaad het en ander hierop beschreven.
Re: Turbodruk te laag?
Dag Multivan,Multivan Generation schreef: ↑02 mei 2018, 07:43 Ongechipt: 88 pk Max 0.7 bar overdruk, 102 pk Max 0.8 bar overdruk.
Dus als standaard bij het starten 1 bar wordt aangegeven, zal de overdruk bij gas geven max 0,8 bar zijn, dus is dit geval zal de meter niet meer dan 1,8 moeten uitslaan.
Ik ga dit eerst met de uitleesapparaat(kanaal 11) testen en daarna moet ik ergens een analoge zien te scoren.
Re: Turbodruk te laag?
Hierbij de plaatjes van de turbodruk meting. Stilstaand en gas geven. Dus niet rijdend!
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Turbodruk te laag?
Turbodruk moet je onder belasting , dus rijdend uitlezen , bij stilstand gewoon gas geven is geen correcte meting
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Turbodruk te laag?
O ja de meting met de derde versnelling. Ik heb wel een automaat. Zal vanavond even uitproberen. Dank voor de tipblack bulli schreef: ↑02 mei 2018, 17:49 Mijn 2e linkje verwijst naar de correcte meting van de laaddruk . TDI acv 1999. Heb je dit al uitgevoerd?
Re: Turbodruk te laag?
Ben vandaag geweest bij de garage waar ook de turbodruk is gereviseerd.
Er zijn metingen verricht waarbij de atmosferische druk in het begin rond 0,6 mBar aangaf.
De oorzaak zou een lek in de ECU kunnen zijn. Ze kunnen dit repareren.
Het probleem is voornamelijk met de turbo, dat hij niet zo snel meer optrekt in het begin zoals dat voorheen wel was. ik voel de power niet van de turbo bij de stoplichten. Maar voor de rest rijdt hij prima en ik haal de 160 km/h. Ook verder geen rookontwikkeling.
Heeft iemand wel op deze forum wel eens een lek gehad in de ECU(regelmodule) waardoor de atmorische druk lager werd gemeten en minder power de turbo leverde. Het gaat bij deze om een ACV motor uit 1999, 2.5 tdi??
Er zijn metingen verricht waarbij de atmosferische druk in het begin rond 0,6 mBar aangaf.
De oorzaak zou een lek in de ECU kunnen zijn. Ze kunnen dit repareren.
Het probleem is voornamelijk met de turbo, dat hij niet zo snel meer optrekt in het begin zoals dat voorheen wel was. ik voel de power niet van de turbo bij de stoplichten. Maar voor de rest rijdt hij prima en ik haal de 160 km/h. Ook verder geen rookontwikkeling.
Heeft iemand wel op deze forum wel eens een lek gehad in de ECU(regelmodule) waardoor de atmorische druk lager werd gemeten en minder power de turbo leverde. Het gaat bij deze om een ACV motor uit 1999, 2.5 tdi??
Re: Turbodruk te laag?
Ik begrijp hieruit dat jij nog een oud type regelapparaat hebt met vacuumaansluiting? Is de vacuumslang wel de juiste diameter en exact op lengte?
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Turbodruk te laag?
Dag Erdem,
Weet jij zo welke diameter en lengte moet zijn, dan kan ik deze even straks controleren? op het forum zag ik ergens 60cm staan, maar kan deze topic even niet terugvinden.
Re: Turbodruk te laag?
Bij de intercooler is hij 5mm binnenmaat en op het regelappaat 3,5mm je zult dus moeten verlopen.
Lengte weet ik niet, zal wel ergens op het forum staan vermoed ik. 60cm is wel erg kort volgens mij.....
Lengte weet ik niet, zal wel ergens op het forum staan vermoed ik. 60cm is wel erg kort volgens mij.....
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Turbodruk te laag?
De lengte van de slang is 105cm. Dit is dus de leiding van de interkooler naar de ECU.
Re: Turbodruk te laag?
Ik heb vorige week de Mapsensor in de computer vervangen en hij pakt nu veel soepeler op.MiNiER schreef: ↑07 mei 2018, 09:24 Ben vandaag geweest bij de garage waar ook de turbodruk is gereviseerd.
Er zijn metingen verricht waarbij de atmosferische druk in het begin rond 0,6 mBar aangaf.
De oorzaak zou een lek in de ECU kunnen zijn. Ze kunnen dit repareren.
Het probleem is voornamelijk met de turbo, dat hij niet zo snel meer optrekt in het begin zoals dat voorheen wel was. ik voel de power niet van de turbo bij de stoplichten. Maar voor de rest rijdt hij prima en ik haal de 160 km/h. Ook verder geen rookontwikkeling.
Heeft iemand wel op deze forum wel eens een lek gehad in de ECU(regelmodule) waardoor de atmorische druk lager werd gemeten en minder power de turbo leverde. Het gaat bij deze om een ACV motor uit 1999, 2.5 tdi??
Bij het uitlezen gaf de computer deze storing aan nr. 00575.
Plus Vacuüm slangetjes vervangen.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Re: Turbodruk te laag?
Bedoel je de mapsensor in het regelapparaat wat bij de accu is gestationeerdhenkru schreef: ↑11 mei 2018, 15:10Ik heb vorige week de Mapsensor in de computer vervangen en hij pakt nu veel soepeler op.MiNiER schreef: ↑07 mei 2018, 09:24 Ben vandaag geweest bij de garage waar ook de turbodruk is gereviseerd.
Er zijn metingen verricht waarbij de atmosferische druk in het begin rond 0,6 mBar aangaf.
De oorzaak zou een lek in de ECU kunnen zijn. Ze kunnen dit repareren.
Het probleem is voornamelijk met de turbo, dat hij niet zo snel meer optrekt in het begin zoals dat voorheen wel was. ik voel de power niet van de turbo bij de stoplichten. Maar voor de rest rijdt hij prima en ik haal de 160 km/h. Ook verder geen rookontwikkeling.
Heeft iemand wel op deze forum wel eens een lek gehad in de ECU(regelmodule) waardoor de atmorische druk lager werd gemeten en minder power de turbo leverde. Het gaat bij deze om een ACV motor uit 1999, 2.5 tdi??
Bij het uitlezen gaf de computer deze storing aan nr. 00575.
Plus Vacuüm slangetjes vervangen.
Re: Turbodruk te laag?
Klopt.MiNiER schreef: ↑11 mei 2018, 17:34Bedoel je de mapsensor in het regelapparaat wat bij de accu is gestationeerdhenkru schreef: ↑11 mei 2018, 15:10Ik heb vorige week de Mapsensor in de computer vervangen en hij pakt nu veel soepeler op.MiNiER schreef: ↑07 mei 2018, 09:24 Ben vandaag geweest bij de garage waar ook de turbodruk is gereviseerd.
Er zijn metingen verricht waarbij de atmosferische druk in het begin rond 0,6 mBar aangaf.
De oorzaak zou een lek in de ECU kunnen zijn. Ze kunnen dit repareren.
Het probleem is voornamelijk met de turbo, dat hij niet zo snel meer optrekt in het begin zoals dat voorheen wel was. ik voel de power niet van de turbo bij de stoplichten. Maar voor de rest rijdt hij prima en ik haal de 160 km/h. Ook verder geen rookontwikkeling.
Heeft iemand wel op deze forum wel eens een lek gehad in de ECU(regelmodule) waardoor de atmorische druk lager werd gemeten en minder power de turbo leverde. Het gaat bij deze om een ACV motor uit 1999, 2.5 tdi??
Bij het uitlezen gaf de computer deze storing aan nr. 00575.
Plus Vacuüm slangetjes vervangen.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.