Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
Hoi mensen,
Ik heb denk ik een probleem met mijn laad-druk.
Na het monteren van een analoge boost-meter viel het ook op dat ie maar tot 0.5 bar gaat.
Aangezien de turbo toch al raar begon te klinken heb ik een revisie turbo geplaatst.
Klinkt wel gezonder maar nog steeds geen druk.
Toen de N75 vervangen, dat resulteerde in minder roet maar nog steeds 0.5 bar.
Mijn bus is begonnen als een ajt.
Inmiddels zitten er al Volvo verstuivers in, een grote intercooler, een axg turbo met toebehoor incl. de n75 klep, en een acv bak.
De software is ook aangepast.
Mij lijkt dat de bus een stuk rapper moet zijn dan ze nu is, volgens mij heeft ze al veel beter gepresteerd.
Ik haal wel 120, als ik daar schakel naar de 5e trekt ie voor geen meter..
Top is rond de 135 met tegenzin.
LMM ook al eens geruild met mn andere t4, dat resulteerde enkel in meer roet.
Het lijkt echt of ie in een soort veilige modus ofzo zit.
Ik heb wel geen foutmeldingen.
Ik beschik over odis maar rijdend uitlezen wil niet echt lukken.
Wie zit er in Limburg in de buurt van Bree, en ziet het zitten om een rijdende log te maken?
Andere suggesties zijn ook welkom.
Geprobeerd:
Turbo gereviseerd
N75 vervangen
Vacuum slangen vervangen incl. De grote dikke.
Kabels nagekeken
Drukslangen nagekeken (hier zat een gaatje in, gerepareerd maar nog hetzelfde).
Ik heb denk ik een probleem met mijn laad-druk.
Na het monteren van een analoge boost-meter viel het ook op dat ie maar tot 0.5 bar gaat.
Aangezien de turbo toch al raar begon te klinken heb ik een revisie turbo geplaatst.
Klinkt wel gezonder maar nog steeds geen druk.
Toen de N75 vervangen, dat resulteerde in minder roet maar nog steeds 0.5 bar.
Mijn bus is begonnen als een ajt.
Inmiddels zitten er al Volvo verstuivers in, een grote intercooler, een axg turbo met toebehoor incl. de n75 klep, en een acv bak.
De software is ook aangepast.
Mij lijkt dat de bus een stuk rapper moet zijn dan ze nu is, volgens mij heeft ze al veel beter gepresteerd.
Ik haal wel 120, als ik daar schakel naar de 5e trekt ie voor geen meter..
Top is rond de 135 met tegenzin.
LMM ook al eens geruild met mn andere t4, dat resulteerde enkel in meer roet.
Het lijkt echt of ie in een soort veilige modus ofzo zit.
Ik heb wel geen foutmeldingen.
Ik beschik over odis maar rijdend uitlezen wil niet echt lukken.
Wie zit er in Limburg in de buurt van Bree, en ziet het zitten om een rijdende log te maken?
Andere suggesties zijn ook welkom.
Geprobeerd:
Turbo gereviseerd
N75 vervangen
Vacuum slangen vervangen incl. De grote dikke.
Kabels nagekeken
Drukslangen nagekeken (hier zat een gaatje in, gerepareerd maar nog hetzelfde).
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
0,5 is veel te kort. Heeft hij wel meer druk gehad/beter gereden?
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
Na de tuning was 150 goed haalbaar.
Het zou de druksensor kunnen zijn, die heb ik doorgemeten en de weerstand klopt.
Hoeveel druk er toen op zat weet ik niet zeker, 2 zou toch wel mogen.
Het zou de druksensor kunnen zijn, die heb ik doorgemeten en de weerstand klopt.
Hoeveel druk er toen op zat weet ik niet zeker, 2 zou toch wel mogen.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
Met een OBD dongel en (voor Android) de Torque app kun je al rijdend heel wat waardes uitlezen en zelfs loggen. Ook foutcodes kun je ermee uitlezen.
- Pascal-141
- Berichten: 10863
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
Dus met al de wijzigingen, grote turbo,grotere verstuivers , gechipt enz haalde hij maar 150km/u ?
Daar is wel degelijk wat loos ...
Mijn zwarte werkbus , ook een AJT van origine , heeft alleen maar ACV verstuivers en ACV interkoeler en gechipt , en die haalt 165km/u (op GPS!) zonder moeite .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
Heb ik al geprobeerd,black bulli schreef: ↑03 mei 2018, 19:49 Dat analoge boost ding maar eens verwijderen?aanzuigbuis zit goed vast?ook het slangetje? Wastegate stang beweegbaar?
Het rare is als ik de slang van de inlaat af haal blijft de druk gelijk. Dus met of zonder 'lek' veranderd niks.
Net of de bus denkt dat de max druk al bereikt is. Watergate beweegt goed en ik hoor hem ook open en dicht gaan (psssst geluid als ik gas loslaat).
Ik kan de go pro eens onder de kap hangen om te zien wat er gebeurt.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
Ik vind het ook gek, er zitten wel at banden onder en een imperiaal opp het dak, dat maakt wel wat weerstand.Pascal-141 schreef: ↑03 mei 2018, 20:16Dus met al de wijzigingen, grote turbo,grotere verstuivers , gechipt enz haalde hij maar 150km/u ?
Daar is wel degelijk wat loos ...
Mijn zwarte werkbus , ook een AJT van origine , heeft alleen maar ACV verstuivers en ACV interkoeler en gechipt , en die haalt 165km/u (op GPS!) zonder moeite .
165 heeft de mijne in het begin ook gehaald, mits gunstige omstandigheden.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
Ik heb een VAS5045A dongle, deze maakt wel connectie met de app, maar kan dan de ecu niet lezen. Met odis werkt ie wel.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
- Pascal-141
- Berichten: 10863
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
Yep , bij mij ook met de AT banden . Ik wou niet harder dan 165km/u rijden , de banden zitten dan al over hun snelheids-limiet , maar er zat nog meer in de T4 .powerpiep schreef: ↑03 mei 2018, 20:18Ik vind het ook gek, er zitten wel at banden onder en een imperiaal opp het dak, dat maakt wel wat weerstand.Pascal-141 schreef: ↑03 mei 2018, 20:16Dus met al de wijzigingen, grote turbo,grotere verstuivers , gechipt enz haalde hij maar 150km/u ?
Daar is wel degelijk wat loos ...
Mijn zwarte werkbus , ook een AJT van origine , heeft alleen maar ACV verstuivers en ACV interkoeler en gechipt , en die haalt 165km/u (op GPS!) zonder moeite .
165 heeft de mijne in het begin ook gehaald, mits gunstige omstandigheden.
Met standaard banden draait hij 180km/u
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
Ik heb een andere dongle gehaald en nu werkt het appje wel.
Loggen snap ik nog steeds niet
Maar ik weet nu wel dat de analoge boost-meter klopt, de ecu geeft ook aan dat de druk 0.5 bar is..
Wat kan ik controleren om het probleem te zoeken?
Wat is een correcte lmm waarde bijvoorbeeld.
Loggen snap ik nog steeds niet
Maar ik weet nu wel dat de analoge boost-meter klopt, de ecu geeft ook aan dat de druk 0.5 bar is..
Wat kan ik controleren om het probleem te zoeken?
Wat is een correcte lmm waarde bijvoorbeeld.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
- Multivan Generation
- Berichten: 34163
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
Rijdend loggen van kanaal 3, 8 en 11.
Dan zie je ook meteen de gevraagde turbodruk en geleverde turbodruk,
alsmede de gevraagde en geleverde LMM-waarden.
En zet er even een originele uitlaat onder, je jaagt je turbo over de kling..
Groeten Peter
Dan zie je ook meteen de gevraagde turbodruk en geleverde turbodruk,
alsmede de gevraagde en geleverde LMM-waarden.
En zet er even een originele uitlaat onder, je jaagt je turbo over de kling..
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
Ik heb de druksensor in het inlaattraject vervangen en de LMM is ook nieuw nu.
Hij trekt al een heel stuk beter nu, en het wijzertje rijkt nu ook tot 1 bar op de analoge.
Ik dacht ik ga nog eens iets proberen met ODIS, en kijk, ik heb al wat waardes weten te ontfrutselen, loggen is nog steeds misterieus, maar ik heb er gewoon een video van gemaakt...
Wat vertellen ons deze cijfers?
https://youtu.be/BfP4sqAgZ3k
In de 4e versnelling stopt hij plots met presteren bij ongeveer 3200rpm, hij wil gewoon niet verder, lijkt een beveiliging.
Hetzelfde voor de 5e.
topsnelheid is nog steeds een 150kmph.
Dit is een acceleratie van 0 tot ik denk 150, volle bak dus...
Hij trekt al een heel stuk beter nu, en het wijzertje rijkt nu ook tot 1 bar op de analoge.
Ik dacht ik ga nog eens iets proberen met ODIS, en kijk, ik heb al wat waardes weten te ontfrutselen, loggen is nog steeds misterieus, maar ik heb er gewoon een video van gemaakt...
Wat vertellen ons deze cijfers?
https://youtu.be/BfP4sqAgZ3k
In de 4e versnelling stopt hij plots met presteren bij ongeveer 3200rpm, hij wil gewoon niet verder, lijkt een beveiliging.
Hetzelfde voor de 5e.
topsnelheid is nog steeds een 150kmph.
Dit is een acceleratie van 0 tot ik denk 150, volle bak dus...
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Te weinig druk -> Rijdend uitlezen?
Niemand een idee? Zou best kunnen dat een chiptuner het kan oplossen, maar ik ben niet zeker.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi