Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaringen daktent

vragen over de T4
Plaats reactie
jelletje5
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 sep 2017, 12:39

Ervaringen daktent

Bericht door jelletje5 »

Dag mede liefhebbers,

Aangezien mijn ''in eerste instantie project'' niet haalbaar is(T4 ombouwen tot camper), omdat ik met meerdere projecten bezig ben. Wil ik het anders gaan doen. Mijn oog viel op een daktent, toch een beetje het vrije gevoel van een ''camper'', en niet zoveel werk om het te monteren.
Wellicht willen jullie ervaringen delen over het slapen, kamperen in een daktent.

Groeten Jelle
T4 2.5 TDI ACV
jones
Berichten: 393
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:49

Re: Ervaringen daktent

Bericht door jones »

Ik zou die vraag ook even stellen op de nederlandse overlanders facebook pagina. Daar zijn veel mensen die met daktent reizen.
Ik heb zelf geen ervaring met kamperen met daktent behalve dan dat ik ze in de Usa heel veel zag en dat het mij echt superhandig lijkt. Makkelijk in en uitklappen en lekker veel ruimte
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Ervaringen daktent

Bericht door Snautzer »

Op het dak mag je 100 kg dragen dacht ik. Maar dat zal wel voor tijdens het rijden zijn. Na de vakantie ga ik op mijn imperiaal een 1 cm meubel plaat maken om daarop een ruime 2 pers.uitvouw tent te plaatsen. Heb ik meer ruimte boven en ik denk dat dat een stukje goedkoper zal zijn dan dezelfde ruimte aan daktent te kopen.
Als dat klaar is ga ik verder met fase 2. Dat is met scharnieren en meubel plaat de breedte vergroten en toch opklapbaar.
Plaats reactie