Snautzer schreef: ↑10 jun 2018, 09:40
Hoi Jos, gefeliciteerd met de nieuwe bus. En wat bedoel je met een koud beveiliging?
Koudbeveiling houd gewoon in dat er geen vermogen geleverd kan worden wanneer de motor niet op bedrijfstemperatuur is. Je wordt zo gedwongen rustig de motor warm te rijden. Dit doen we heel vaak bij bedrijfswagens en bij extreme tuningsprojecten.
Snautzer schreef: ↑10 jun 2018, 09:40
Hoi Jos, gefeliciteerd met de nieuwe bus. En wat bedoel je met een koud beveiliging?
Koudbeveiling houd gewoon in dat er geen vermogen geleverd kan worden wanneer de motor niet op bedrijfstemperatuur is. Je wordt zo gedwongen rustig de motor warm te rijden. Dit doen we heel vaak bij bedrijfswagens en bij extreme tuningsprojecten.
Jos.
Ik was ook benieuwd. Handig.
Nette bus, veilge km's toegewenste.
Gobert schreef: ↑10 jun 2018, 17:00
Kan ik hem wel overrulen? Ik herinner me een camping onderaan een 18% helling. Bij vertrek is vermogen dan wel erg handig.
Nee, ook dat soort acties is moordend voor de motor.
Het kwam eigenlijk helemaal niet uit de bus te vervangen, was met een ander project bezig in de vorm van een andere dagelijkse auto, maarja.....dus hier beide "nieuwe" auto's bij elkaar, én in gebruik.......
jos_br schreef: ↑16 jun 2018, 08:04
Het kwam eigenlijk helemaal niet uit de bus te vervangen, was met een ander project bezig in de vorm van een andere dagelijkse auto, maarja.....dus hier beide "nieuwe" auto's bij elkaar, én in gebruik.......
Jos.
Welkom bij de GP club Jos !!
Bijlagen
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
jos_br schreef: ↑16 jun 2018, 08:04
Het kwam eigenlijk helemaal niet uit de bus te vervangen, was met een ander project bezig in de vorm van een andere dagelijkse auto, maarja.....dus hier beide "nieuwe" auto's bij elkaar, én in gebruik.......
Jos.
Welkom bij de GP club Jos !!
That's the spririt Harry.......althans nu weer wel, baalde er eerst goed van.
De eerste onderdelen van de oude bus zijn inmiddels ook weer gedoneerd....
Overigens was dit een automaat en heeft nu dus de langere bak van de AXG (150pk), dit samen met een softwareupdate maakt het een fijne auto ondanks dat deze verlengt, verhoogt en omgebouwd naar camper was. Alles werkt perfect. Bak is overigens nagezien en voorzien van nieuwe lagers. Ook vliegwiel/ koppeling/ cilinders en ashoezen zijn vernieuwd aangezien deze niet ontzien, dus goed gebruikt waren bij ons.