Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
inhouden bij vol gas
inhouden bij vol gas
Zeer sporadisch maar toch; in de hoogste versnelling rijdend geef ik vol gas en dan slaat de motor dood. Motor blijft lopen maar gas doet niets meer.
Vanmiddag in de Velsertunnel had ik het weer eens. Omdat ik nergens kon stoppen heb ik het contact snel uit - en vervolgens aan gezet. De auto pakt het dan direct weer op en ik kan weer accelereren.
Wellicht dat iemand het probleem herkent. De auto is getuned maar daarvoor had ik het ook wel eens.
Nogmaals het komt zeer zelden voor dus een storing die ongetwijfeld moeilijk is te vinden.
Gaarne jullie reactie...
Vanmiddag in de Velsertunnel had ik het weer eens. Omdat ik nergens kon stoppen heb ik het contact snel uit - en vervolgens aan gezet. De auto pakt het dan direct weer op en ik kan weer accelereren.
Wellicht dat iemand het probleem herkent. De auto is getuned maar daarvoor had ik het ook wel eens.
Nogmaals het komt zeer zelden voor dus een storing die ongetwijfeld moeilijk is te vinden.
Gaarne jullie reactie...
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Hoi Carlo,
Je kan de volgende dingen controleren:
Er zijn 6 (vacuum)slangetjes waarvan er wel eens eentje kan scheuren.
Van de waste-gate wil wel eens een boutje lostrillen (moet met 2 vastzitten)
Is je luchtfilter nog schoon?
Je EGR-buis kan verstopt zijn.
Intercooler(slangen) controleren op lekkage.
Groetjes Egbert
Je kan de volgende dingen controleren:
Er zijn 6 (vacuum)slangetjes waarvan er wel eens eentje kan scheuren.
Van de waste-gate wil wel eens een boutje lostrillen (moet met 2 vastzitten)
Is je luchtfilter nog schoon?
Je EGR-buis kan verstopt zijn.
Intercooler(slangen) controleren op lekkage.
Groetjes Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- Multivan Generation
- Berichten: 33893
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Hoi Peter,
Ja ik lees wel vaker over "noodloop" maar weet eerlijk gezegd niet eens wat dan precies inhoudt. Als ik je vertel dat de auto terugvalt naar stationair en ik opnieuw moet starten om alles weer "normaal lopend" te krijgen; is de auto dan in de "noodloop" gevallen ?
Zoals ik al eerder schreef; ik heb het probleem niet dagelijks. Het probleem doet zich sporadisch voor bij plankgas in 5. Ik heb er net 4.500 kilometer met de caravan op zitten en er niet één keer last van gehad.
Om nu te spreken van een storing... Moet wel zeggen dat het afgelopen zondag in de Velsertunnel wel gruwelijk slecht uitkwam want ik moest nog omhoog de tunnel uit....
Ja ik lees wel vaker over "noodloop" maar weet eerlijk gezegd niet eens wat dan precies inhoudt. Als ik je vertel dat de auto terugvalt naar stationair en ik opnieuw moet starten om alles weer "normaal lopend" te krijgen; is de auto dan in de "noodloop" gevallen ?
Zoals ik al eerder schreef; ik heb het probleem niet dagelijks. Het probleem doet zich sporadisch voor bij plankgas in 5. Ik heb er net 4.500 kilometer met de caravan op zitten en er niet één keer last van gehad.
Om nu te spreken van een storing... Moet wel zeggen dat het afgelopen zondag in de Velsertunnel wel gruwelijk slecht uitkwam want ik moest nog omhoog de tunnel uit....
- Multivan Generation
- Berichten: 33893
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Noodloop is een begrenzing in de motorcomputer.
Hierdoor wordt het toerental begrensd, zodat er niet meer schade kan optreden en de dicht bijzijnde dealer gehaald kan worden.
Afhankelijk van de ernst van de storing kan het maximum toerental dan bijvoorbeeld 3000 rpm bedragen, hoeveel gas je ook geeft.
Maar het lijkt erop dat het iets anders is,
omdat hij naar stationair toerental terugvalt, dus lijkt het te liggen in het gaspedaal, die geen juist signaal doorgeeft aan de motorcomputer.
Hierdoor wordt het toerental begrensd, zodat er niet meer schade kan optreden en de dicht bijzijnde dealer gehaald kan worden.
Afhankelijk van de ernst van de storing kan het maximum toerental dan bijvoorbeeld 3000 rpm bedragen, hoeveel gas je ook geeft.
Maar het lijkt erop dat het iets anders is,
omdat hij naar stationair toerental terugvalt, dus lijkt het te liggen in het gaspedaal, die geen juist signaal doorgeeft aan de motorcomputer.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hallo Carlo
Het kan inderdaad in alle versnellingen voorkomen, maar moet dan wel onder bepaalde ( on ) gunstige omstandigheden gebeuren.
Zelf heb ik het ook gehad en dan alleen bij het uitrijden van de tunnel en tegelijk inhalen, dus gas d'r-op.
Snel contact uit en weer aan en je kan gewoon weer doorrijden, maar de eerste keer schrik je je een bult.
Vervang je gaspedaal ( ik meen 3 schroefjes en een stekker ) en je kunt er weer tegen, als je nieuw gaat halen ga dan even zitten als je de prijs vraagt.
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
Het kan inderdaad in alle versnellingen voorkomen, maar moet dan wel onder bepaalde ( on ) gunstige omstandigheden gebeuren.
Zelf heb ik het ook gehad en dan alleen bij het uitrijden van de tunnel en tegelijk inhalen, dus gas d'r-op.
Snel contact uit en weer aan en je kan gewoon weer doorrijden, maar de eerste keer schrik je je een bult.
Vervang je gaspedaal ( ik meen 3 schroefjes en een stekker ) en je kunt er weer tegen, als je nieuw gaat halen ga dan even zitten als je de prijs vraagt.
![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
De groewten uut Sommersdiek