Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

raar geluid onder motorkap

vragen over de T4
Plaats reactie
john 694
Berichten: 671
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:33
Locatie: noord-holland

raar geluid onder motorkap

Bericht door john 694 »

:ie :ie hallo ik heb een probleem.
als ik gas geef komt er een raar geluid onder de moptorkap vandaan.
het lijkt wel een koe.
ik denk zelf dat het de vacuumpomp is.
als ik de motor uit zet is het zeer goed te horen.
kan het ook een slangetje zijn?
het is een tdi 102 uit 1998.
graag reacties.
gr. john :love :love
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Heb je de kap aleens geopend om te kijken of er geen koe zit?? :lach

Je bedoelt neem ik aan een soort van "moehhh geluid"??

vacuumpomp maakt een tikkend geluid (en hier tikken koeien niet) dus dat zal het wel niet zijn.

Als je de motor uitzet zal de vacuumpomp niet meer werken en dus geen geluid produceren. --> wederom sluit je hiermee de vacuumpomp enigszins uit.

Ik neem aan dat je bedoelt dat je het geluid goed hoort als je de auto met stilgezette motor laat uitrollen.....

lijkt me dan dat het een resonerend iets is dat door de rijwind gaat resoneren...

maar het is moeilijk om op afstand geluiden te diagnostiseren, probeer zoveel mogelijk en duidelijk mogelijk te omschrijven en vertellen was je ziet/hoort/voelt dat maakt het iets minder moeilijk om er zo iets van te zeggen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Zal wel een slecht afdichtende klep/lekke slang zijn. In ieder geval wel iets in het vacuum systeem vermoed ik. Indien je een klep/slang hebt die niet goed afdicht/lek is kan de onderduk een vreemd geluid laten horen. Vacuum houdt je na het uitzetten van de motor, en zal na verloop van tijd wegzakken door de instromende lucht. Het geluid zal dus steeds minder worden naarmate de tijd verstrijkt..

René
Gebruikersavatar
kor425
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007, 17:42
Locatie: Emmerich

Bericht door kor425 »

:muur Ik had ook pas een eigenaardig geluid vanonder mijn motorkap als ik gas gaf maar dan niet als een koe maar een kalf of wolf of een amerikaanse politieautosirene. :ie :ie :muur :muur :ie :muur bleek een kapotte turbo te zijn.!!!
T400000undweiter.
Kor425
Plaats reactie