Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 gp slaat af na distributie wissel

vragen over de T5
Plaats reactie
YoungCaravelle
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mar 2015, 09:48

T5 gp slaat af na distributie wissel

Bericht door YoungCaravelle »

Hallo allemaal,

Na mijn t4 Caravelle heb ik een tijdje in een Mercedes bus gereden. Sinds kort weer terug bij vw met een t5 gp uit 2011. 102pk is een verschil met de 151pk van de t4, maar voor het werk is het genoeg.

Afgelopen week de bus neergezet bij de garage voor een nieuwe distributieriem. Tien ik hem ging ophalen gaf de monteur al aan dat ik een storing heb met een sleutel.
Ik zag het gloeispriaal knipperen en inderdaad vaak niet willen starten. Dat werd in de afgelopen dagen erger. Alle drie de sleutels geven dezelfde problemen. De bus start maar slaat gelijk af. Soms 20minuten lang proberenvoor hij wel aanslaat. En de andere keer slaat hij in 1x aan.
Ik heb het stekkertje van het contactslot bekeken en ingespoten met contactspray maar dat geeft geen verbetering.

Kan dit te maken hebben met de distri wissel of heeft het te maken met het contactslot? Het is vrij plots ontstaan.

Foutcodes zijn erg verschillend. Wat vooral terugkomst is foutcode 03304 respons closing status right rear door
En ik heb gemerkt dat de schuifdeur niet goed meedoet met de CV. Opent alleen van binnenuit. Af en toen p1570.

Zou dit allemaal met elkaar te maken kunnen hebben?
En, is er ergens een losse leesring te verkrijgen?

Dank alvast voor het meedenken.
rogierve
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2018, 15:57

Re: T5 gp slaat af na distributie wissel

Bericht door rogierve »

Uit ervaring zelf moeten ontdekken dat een knipperend gloeispiraal-lampje in het combi-instrument aangeeft dat de motor in de noodloop gaat. Dit kan om verschillende oorzaken gaan. Zodra de auto van het contact gaat wordt deze status alleen gereset, ERG irritant, want de foutmelding wordt echter niet weggeschreven, dus moet hij zonder dat hij van contact gaat, worden uitgelezen.

Ik had dit precies na een distributie wissel en dacht hier dus ook aan, maar bij mij bleek het 1 van de vier injectoren te zien die slecht geworden was.
Plaats reactie