Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaringen 2.0 TDI 84pk gezocht / aankoopadvies

vragen over de T5
Plaats reactie
Herperduin
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2018, 22:09

Ervaringen 2.0 TDI 84pk gezocht / aankoopadvies

Bericht door Herperduin »

Goedemorgen allemaal,

Gezien wens voor grotere gezinsauto wil ik graag een T5 personenbus met 3+3+3 opstelling aanschaffen. Alle adviezen zijn welkom!
Ik heb nu een 2014, 2.0 TDI 84 pk ex. taxi op het oog met circa 85.000km en dealer onderhouden. Is dit een verstandige keuze of hebben jullie betere adviezen. Ben ook erg benieuwd naar ervaringen met de motor, waar op te letten bij aanschaf en wat zwakkere onderdelen zijn. Ik wissel niet graag van auto dus wil graag in één keer een goede keuze maken. Betrouwbaarheid staat bij mij voor luxe!

Alvast bedankt. Ik zal jullie sowieso op de hoogte houden van mijn keuze en het keuzeproces :driveT5
Gebruikersavatar
ArieV
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2017, 17:36

Re: Ervaringen 2.0 TDI 84pk gezocht / aankoopadvies

Bericht door ArieV »

In zomaar mijn eerste gedachte vind ik de kilometerstand van een taxi erg laag na 4 jaar.
Als hij 4 jaar lang met draaiende motor op een taxi standplaats heeft staan wachten zal hij goed vervuilt zijn.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33867
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ervaringen 2.0 TDI 84pk gezocht / aankoopadvies

Bericht door Multivan Generation »

Deze motor laat zich goed kietelen voor meer vermogen en ook nog betrouwbaar.
Ik zou zeggen doen als jouw gevoel over de auto goed is..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Herperduin
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2018, 22:09

Re: Ervaringen 2.0 TDI 84pk gezocht / aankoopadvies

Bericht door Herperduin »

Dank tot nu toe. Ik ben een heel rustige rijder dus tunen hoeft voor mij niet meteen tenzij het ook beter is voor de auto. De kids zijn nog klein dus gewicht wat auto moet “trekken” valt ook nog mee. Begreep wel dat bij een volgeladen auto 84pk wat weinig was.
Voor wat betreft kilometerstand zal ik eens navragen bij verkoper hoe dat zit in de vier jaar tijd. Zelf nog niet bij stilgestaan dus dank voor die tip! Wel fijn om te horen dat de 2.0tdi als betrouwbaar wordt gezien.
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: Ervaringen 2.0 TDI 84pk gezocht / aankoopadvies

Bericht door Jos M »

Km stand is niet gek, deze bussen worden vaak voor school vervoer gebruikt en staan meer stil dan dat ze rijden
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Herperduin
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2018, 22:09

Re: Ervaringen 2.0 TDI 84pk gezocht / aankoopadvies

Bericht door Herperduin »

Dat zou mooi zijn, tenzij ook dit slecht is voor de motor. Liever natuurlijk Schiphol taxi die in 4 jaar alleen lange ritten gemaakt heeft en steeds overdekt en verwarmd geparkeerd heeft gestaan maar weet natuurlijk dat dat erg bijzonder zou zijn :gekte
rogierve
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jul 2018, 15:57

Re: Ervaringen 2.0 TDI 84pk gezocht / aankoopadvies

Bericht door rogierve »

Multivan Generation schreef: 14 aug 2018, 13:29 Deze motor laat zich goed kietelen voor meer vermogen en ook nog betrouwbaar.
Ik zou zeggen doen als jouw gevoel over de auto goed is..

Groeten Peter
Mijn 100 PK is met een nette chipbeurt + vermogensmeting op 162pk met +400NM. De auto is veel zuiniger geworden en als het moet trek je lekker weg. Nogsteeds geen echt snelle auto hoor, maar gewoon goed! Het enige dat ik volgende keer zou overwegen is een 140pk versie, omdat die een 6 bak heeft.

Ik heb meteen de EGR laten uitzetten, ook dat gedoe niet meer in de toekomst.
Plaats reactie