Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
bevestigings anker
bevestigings anker
Vraagje,
Wie heeft in zijn laadvloer zelf bevestigingsankers gemonteerd, en zo ja welke en hoe en hoe bevalt dat?
Ik wil namelijk eventueel mijn motor achterin mee kunnen nemen en vast kunnen zetten. Ik denk dan aan van die verzonken O ring ankers.
zoals de hieronder volgende, 4 van die ringen in de betonplex laadvloer en stevig vastzetten met goede schroeven tot op de bodemplaat.. oid?
Stevig genoeg voor een incidenteel motortransport?
Wie heeft in zijn laadvloer zelf bevestigingsankers gemonteerd, en zo ja welke en hoe en hoe bevalt dat?
Ik wil namelijk eventueel mijn motor achterin mee kunnen nemen en vast kunnen zetten. Ik denk dan aan van die verzonken O ring ankers.
zoals de hieronder volgende, 4 van die ringen in de betonplex laadvloer en stevig vastzetten met goede schroeven tot op de bodemplaat.. oid?
Stevig genoeg voor een incidenteel motortransport?
2006 T5 2.5 AXD
Re: bevestigings anker
Als je deze sjor ogen goed vast wil zetten dan zal je ze door de stalen bodem moeten bouten (Bout met aan de onderzijde een dikke carrosserie schijf en zelfborgende moer), doe je dit niet dan denk ik dat je de tweede bocht haalt en dan je motor op 1 oor zal liggen.
Heb je geen standaard ogen van VW in de vloer zitten dan aan de voorzijde?
Achter is nl in principe niet nodig want dit kan je ook met twee balkjes doen zodat het achterwiel niet kan schuiven maar beste en voor de zekerheid is wel twee ogen zodat je de achterzijde van je motor tegen schuiven kan zekeren.
Heb je geen standaard ogen van VW in de vloer zitten dan aan de voorzijde?
Achter is nl in principe niet nodig want dit kan je ook met twee balkjes doen zodat het achterwiel niet kan schuiven maar beste en voor de zekerheid is wel twee ogen zodat je de achterzijde van je motor tegen schuiven kan zekeren.
Re: bevestigings anker
Ik heb een betonplex vloer in de bus liggen, misschien zitten die standaard ogen daaronder? Waar horen die precies te zitten dan?
Anders idd maar door de vloer boren met een flinke ankerplaat eronder..
2006 T5 2.5 AXD
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: bevestigings anker
Ik heb nog een stuk of 4 originele sjorogen voor een T5 liggen.
Dus mocht je interesse hebben ? --> stuur me dan even een PB.
Ik kan ook de maatvoering eenvoudig voor je nameten van de mat die ik ook nog heb liggen.
Groeten Peter
Dus mocht je interesse hebben ? --> stuur me dan even een PB.
Ik kan ook de maatvoering eenvoudig voor je nameten van de mat die ik ook nog heb liggen.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: bevestigings anker
Als je ze zo niet ziet zitten dan heb je er geen in zitten.
Wel heel verstandig als je ze goed vast zet anders heb je zo schade en met een beetje pech een dikke deuk veroorzaakt door het stuur als deze valt.
Flinke ankerplaat is een beetje overdreven hoor, een carroschijf m8x40x3.0 kan het met gemak doen als je die in combi met een verzonken kop m8 x50 ( of langer als je toevallig net in een koker uitkomt) gebruikt zodat je de vloer nog glad houd.
Hou wel goed in de gaten als je boort dat je eerst even visueel onder de auto kijkt of het mogelijk is met de brandstoftank aan de bestuurderszijde, je zal de eerste niet zijn die diesel aanboort!!
Bijrijders zijde moet wel lukken, kan zijn nadat je de tuperware verzameling verwijderd hebt dat je ook nog even het hitteschild moet laten zakken om de moer op de bout te kunnen krijgen maar dat zie je snel genoeg.
Re: bevestigings anker
Wat mij bijstaat zitten de standaard ogen vast met 4 m6 boutjes. Ik zou eerst de betonplex vloer verwijderen voordat je gaten gaat boren voor je ankerplaten.
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: bevestigings anker
Vloer er uit halen en je ziet naar waarschijnlijkheid zo de draadgaten zitten waarin je de bout van het sjoroog vastdraait.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: bevestigings anker
Ah bedankt voor de reacties!
Ik zal de vloer er eens uit trekken als het weer weer wat mooier wordt
Als ik dan de schroefgaten kan vinden stuur ik Multivan Gen wel een pbtje als ik die oogjes idd kan gebruiken.
Ik zal de vloer er eens uit trekken als het weer weer wat mooier wordt
Als ik dan de schroefgaten kan vinden stuur ik Multivan Gen wel een pbtje als ik die oogjes idd kan gebruiken.
2006 T5 2.5 AXD
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: bevestigings anker
Hoe zit dat nu met die originele laadogen?
Boutje gaat door het laad oog,
gaat vervolgens door de kunststof afwerking,
die kunststof afwerking wordt tegen indrukken en krachtenverdeling ondersteund door een metalen busje.
Posities waar die laad ogen/sjorogen normaal gezien zitten.
Waar je de cirkels ziet zijn de montage posities.
Aan de linkerzijde zie je er halverwege 2 niet, omdat bij mij daar de banken overheen zaten,
maar de schroefdraad en boutjes zaten wel op die posities..
Ik verneem het wel..
Groeten Peter
Boutje gaat door het laad oog,
gaat vervolgens door de kunststof afwerking,
die kunststof afwerking wordt tegen indrukken en krachtenverdeling ondersteund door een metalen busje.
Posities waar die laad ogen/sjorogen normaal gezien zitten.
Waar je de cirkels ziet zijn de montage posities.
Aan de linkerzijde zie je er halverwege 2 niet, omdat bij mij daar de banken overheen zaten,
maar de schroefdraad en boutjes zaten wel op die posities..
Ik verneem het wel..
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: bevestigings anker
Er is veel zooi op de markt. Mijn voorkeur gaat uit naar die originele exemplaren. Bij de eerder afgebeelde kan het oog eruit schieten als een en ander wat vervormd door de krachten of door montage. Uiteraard zijn daar ook weer (kwaliteits)uitzonderingen op, maar bij de originele kan dat eenvoudigweg niet vanwege de constructie. Het laatste wat je wilt is dat je mooie bike ergens op de peage om gaat.
Re: bevestigings anker
Ik heb achterin me bus rails geplaatst waar je sjor ogen in kan vast zetten. Als je deze goed bevestigd ben je heel fkexibel en het kan veel gewicht hebben.
Zoiets als dit.
Zoiets als dit.