Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
olie lekkage onderkant
olie lekkage onderkant
hoi
vandaag de bodemplaat aan de onderkant ff losgehaald om te kijken waar de olie vandaan komt.
komt ergens tussen een plastic vanaf zo`n multiriemtandwiel (de onderste) langs de olie pomp onderop
iemand een idee waar het dan vandaan kan komen ergens achter deze riemwiellen ?
Zie fotos
groeten Dennis
vandaag de bodemplaat aan de onderkant ff losgehaald om te kijken waar de olie vandaan komt.
komt ergens tussen een plastic vanaf zo`n multiriemtandwiel (de onderste) langs de olie pomp onderop
iemand een idee waar het dan vandaan kan komen ergens achter deze riemwiellen ?
Zie fotos
groeten Dennis
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
oliepomp is toch de onderste ? waar de slangen opziten ? die is het in iedergeval niet komt van een hoger gebiedRoger B. schreef:kan de oliepomp zijn, je krukaskeerring, je carterpanpakking.... je ziet het eigenlijk pas als je de hele boel uit elkaar haalt (multirienm en distrubutie(kap/riem)
carterpan pakking is het dus ook niet
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:16
Olie lekkage
Ik zou beginnen met alle boutjes en bouten na te trekken, soms wil dit wel eens helpen.
Dus ook de carterpan boutjes, olie verspreid zich van zichzelf al ,en met draaiende warme motor helemaal.
Soms kan je daar weleens geluk mee hebben.
Groet en sucses
Coen
Dus ook de carterpan boutjes, olie verspreid zich van zichzelf al ,en met draaiende warme motor helemaal.
Soms kan je daar weleens geluk mee hebben.
Groet en sucses
Coen
Re: Olie lekkage
ik heb alle olie schoongemaakt zodat je dus goed kon zien dat het vanachter de multi/distributie kant komtCoen220 schreef:Ik zou beginnen met alle boutjes en bouten na te trekken, soms wil dit wel eens helpen.
Dus ook de carterpan boutjes, olie verspreid zich van zichzelf al ,en met draaiende warme motor helemaal.
Soms kan je daar weleens geluk mee hebben.
Groet en sucses
Coen
de meeste boutjes had ik evengoed wel ff nagelopen maar dit biedt dus niet de oplossing
is het een beetje zelf te doen om de multiriem eraf te halen ? of kan je dan alsnog niet bij de keeringen die eventueel lekken ?
Ik had het zelf de probleem en bij was het het de olie pomp pakking en de olie coeler pakking
http://www.weetjewel.nl/forum/viewtopic ... 6d71d8a823
bij mij lekt hij niet meer
Groet
Carl
http://www.weetjewel.nl/forum/viewtopic ... 6d71d8a823
bij mij lekt hij niet meer
Groet
Carl
- de Masseur
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17
Hi Dennis
had hetzelfde probleem. bij mijn t4 was de stuurbekrachtigings pomp kapot. asje had erg veel speling. kon je zowat 1cm eruittrekken. dus lek - overal olie
nwe ruilpomp eronder - best duur bijna 270EUR - nwe distributie en zo - maar goed - als het moet dan moet het maar.
suc6
Andreas 251
had hetzelfde probleem. bij mijn t4 was de stuurbekrachtigings pomp kapot. asje had erg veel speling. kon je zowat 1cm eruittrekken. dus lek - overal olie
nwe ruilpomp eronder - best duur bijna 270EUR - nwe distributie en zo - maar goed - als het moet dan moet het maar.
suc6
Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
de pomp voor je MOTORolie zit IN het blok achter je distributie
Als je zelf wil kijken moet je de multiriem demonteren (spanner tegen veerkracht wegdraaien en riem van poelie nemen) en je krukasdemper (de poelie dus) deze zit ERG vast en moet ook weer HEEEL ERG VAST vastgezet worden, daarvoor moet je een gereedschap hebben (maken, lenen of kopen) om je krukas te blokkeren. Als je de krukasbout losdraait moet je deze vernieuwen, zo ook het zogenaamde diamantschijfje (dun ringetje).
Als je de poelie eraf hebt kun je de distributiedeksel demonteren, met wat geluk kun je dan zien wat het is en waarschijnlijk moet vervolgens de distributieriem eraf om de lekkage te kunnen repareren.
ALs je 1000km geleden de riem bij de dealer hebt laten vervangen zou ik proberen of dit niet onder coulance met korting geregeld kan worden (zeker als het de krukaskeerring betreft.... ik weet niet hoe hard ie lekt, maar als je het merkt binnen 1000 km moet ie hard lekken om bij de distributie wissel niet ook al gelekt te hebben
Als je zelf wil kijken moet je de multiriem demonteren (spanner tegen veerkracht wegdraaien en riem van poelie nemen) en je krukasdemper (de poelie dus) deze zit ERG vast en moet ook weer HEEEL ERG VAST vastgezet worden, daarvoor moet je een gereedschap hebben (maken, lenen of kopen) om je krukas te blokkeren. Als je de krukasbout losdraait moet je deze vernieuwen, zo ook het zogenaamde diamantschijfje (dun ringetje).
Als je de poelie eraf hebt kun je de distributiedeksel demonteren, met wat geluk kun je dan zien wat het is en waarschijnlijk moet vervolgens de distributieriem eraf om de lekkage te kunnen repareren.
ALs je 1000km geleden de riem bij de dealer hebt laten vervangen zou ik proberen of dit niet onder coulance met korting geregeld kan worden (zeker als het de krukaskeerring betreft.... ik weet niet hoe hard ie lekt, maar als je het merkt binnen 1000 km moet ie hard lekken om bij de distributie wissel niet ook al gelekt te hebben
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon