Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Marks T5 California Beach Edition TSI
Marks T5 California Beach Edition TSI
Terug van weggeweest hier!
Na ons T4 California avontuur zijn we een paar maanden busloos geweest. Maar we hebben een opvolger gevonden
Binnenkort ga ik hem ophalen uit Duitsland.
Het is een California Beach geworden uit 2014, in Edition uitvoering met 200pk TSI benzinemotor en handgeschakeld.
We wilden graag een "Benziner", hoewel dat echt witte raven zijn. Toepasselijk dat de onze Candy weiss is dus
De reden dat we graag een benzineversie wilden is dat de T5 onze huidige familieauto, een Ford S-max op benzine, gaat vervangen. Omdat we regelmatig een Duitse stad bezoeken is het dan fijn om de dieselproblematiek te kunnen omzeilen. Je weet natuurlijk nooit wat de toekomst gaat brengen wat dat betreft, maar dat diesels in het verdomhoekje zitten is wel helder helaas.
Omdat een Beach geen keuken heeft moeten we daar zelf nog voor zorgen. We hebben al een tijdelijk keukenblokje gekocht en dan gaan we eens rustig nadenken over hoe het voor ons perfecte keukenblokje eruit moet komen te zien.
Maar eerst eind deze maand de T5 ophalen!
Na ons T4 California avontuur zijn we een paar maanden busloos geweest. Maar we hebben een opvolger gevonden
Binnenkort ga ik hem ophalen uit Duitsland.
Het is een California Beach geworden uit 2014, in Edition uitvoering met 200pk TSI benzinemotor en handgeschakeld.
We wilden graag een "Benziner", hoewel dat echt witte raven zijn. Toepasselijk dat de onze Candy weiss is dus
De reden dat we graag een benzineversie wilden is dat de T5 onze huidige familieauto, een Ford S-max op benzine, gaat vervangen. Omdat we regelmatig een Duitse stad bezoeken is het dan fijn om de dieselproblematiek te kunnen omzeilen. Je weet natuurlijk nooit wat de toekomst gaat brengen wat dat betreft, maar dat diesels in het verdomhoekje zitten is wel helder helaas.
Omdat een Beach geen keuken heeft moeten we daar zelf nog voor zorgen. We hebben al een tijdelijk keukenblokje gekocht en dan gaan we eens rustig nadenken over hoe het voor ons perfecte keukenblokje eruit moet komen te zien.
Maar eerst eind deze maand de T5 ophalen!
Laatst gewijzigd door MarkV op 11 jun 2021, 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Heel gaaf mooi kleurtje ook.
Zeker de beach uitvoering daar zou mijn voorkeur ook naar uitgaan. Welke bank heb je achterin.
Veel plezier er mee.
Zeker de beach uitvoering daar zou mijn voorkeur ook naar uitgaan. Welke bank heb je achterin.
Veel plezier er mee.
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Dankjewel, Arie!
We hebben een driezitsbank achterin. We hebben 3 kinderen dus dat is wel zo handig.
Verder zitten er nog 2 losse stoelen bij.
We hebben een driezitsbank achterin. We hebben 3 kinderen dus dat is wel zo handig.
Verder zitten er nog 2 losse stoelen bij.
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Dat ziet er goed uit! Ook mooie stoelen op de tweede rij! Veel plezier ermee.
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Dankjewel!
Ik heb de T5 inmiddels opgehaald, leuk ritje van 500km
Het keukenblokje even erin gezet.
Het is een eenvoudig ding maar voor nu voldoet het wel. Op vakantie koken we toch meestal buiten en als het echt te slecht weer is gaan we wel uit eten :-)
Dinsdag mag de bus de RDW voor de importkeuring en gelijk de camperkeuring. Dan nog wat BPM aftikken en wachten tot het kenteken in de (brieven)bus valt!
Ik heb de T5 inmiddels opgehaald, leuk ritje van 500km
Het keukenblokje even erin gezet.
Het is een eenvoudig ding maar voor nu voldoet het wel. Op vakantie koken we toch meestal buiten en als het echt te slecht weer is gaan we wel uit eten :-)
Dinsdag mag de bus de RDW voor de importkeuring en gelijk de camperkeuring. Dan nog wat BPM aftikken en wachten tot het kenteken in de (brieven)bus valt!
Laatst gewijzigd door MarkV op 21 feb 2021, 16:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Hoe ziet je bed eruit?
Groeten Kees
Groeten Kees
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Boven zit een California hefdak met lattenbodem.
Onderin haal je de bank naar voren en klap je de leuning naar achteren tot het multiflexboard, en dan is er een bed over de volle breedte.
Om de bank wat comfortabeler te maken (zitten is comfortabel, slapen niet zo) komt er een zelfopblazend luchtbed bovenop. Een origineel VW opdekmatras hebben we er ook wel bij maar die neemt vrij veel ruimte in in de kofferbak.
Onderin haal je de bank naar voren en klap je de leuning naar achteren tot het multiflexboard, en dan is er een bed over de volle breedte.
Om de bank wat comfortabeler te maken (zitten is comfortabel, slapen niet zo) komt er een zelfopblazend luchtbed bovenop. Een origineel VW opdekmatras hebben we er ook wel bij maar die neemt vrij veel ruimte in in de kofferbak.
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
OK, bedankt voor je reactie.
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Heb je dat keukentje zelf gemaakt of zo gekocht?
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Mooie bus !
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Na het doorlezen van jouw bustopic snap ik dat je het een mooi kleurtje vindtArieV schreef:Heel gaaf mooi kleurtje ook.
Die van jou ook trouwens
@Olaf: thanks!
@T5 4 life:
Het keukenblokje heb ik zo gekocht. Dan kan ik de bus direct als camper importeren en dat scheelt in de te betalen BPM.
Ik wil later dan nog wat mooiers, compacters en slimmers maken.
Zou een wegklapbaar/scharnierbaar werkbladje met gasstel en spoelbak acceptabel zijn voor de Belastingdienst?
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Bedankt voor je reactie, en waar heb je die gekocht?
Nou, als dit al kan.... viewtopic.php?t=61621
Wat een schi-tte-ren-de bus heb je trouwens, prachtig!
Succes met de verdere ombouw
Nou, als dit al kan.... viewtopic.php?t=61621
Wat een schi-tte-ren-de bus heb je trouwens, prachtig!
Succes met de verdere ombouw
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Ik heb het keukentje op marktplaats gekocht, maar heb hem getraceerd naar hier (ff scrollen, hij staat ertussen):
https://www.dubbelcabine.com/keuken/
Weegt geen drol dus je zet hem er zo in. Vandaag even vastgezet in de Multivan rails.
De minikeuken van je linkje is inderdaad wel heel minimaal
Morgen naar de RDW!
https://www.dubbelcabine.com/keuken/
Weegt geen drol dus je zet hem er zo in. Vandaag even vastgezet in de Multivan rails.
De minikeuken van je linkje is inderdaad wel heel minimaal
Morgen naar de RDW!
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
En hoe ging het bij de RDW?
Re: Mark's T5 California Beach Edition TSI
Het ging vandaag gesmeerd bij de RDW
Ik had een afspraak om 8:45 en gelukkig maar, want er stond een behoorlijke rij aan auto's te wachten die zonder afspraak waren gekomen.
Na me gemeld te hebben, de Duitse papieren afgegeven en betaald te hebben, was het vooral wachten.
Eerst op de weegbrug.
Resultaat zonder mijzelf en de extra stoelen van de 2e rij: bijna 2350 kilo! Dat is gewoon 150 kilo meer dan op het CVO van VW staat!
Was eigenlijk heel normaal volgens de keurmeester...
Toen mocht ik naar binnen rijden voor de keuring.
De overigens zeer vriendelijke keurmeester vond het wel een interessant ding: "dat hefdak is zeker niet origineel?" Eh, ja toch wel
Chassisnummer checken: "OK."
Een blik naar binnen en even rammelen aan het keukenblokje: "ja, zit vast."
Achter de computer: "wil je wel 7 zitplaatsen op kenteken, staat in de Duitse papieren namelijk." Ja graag!
"Huh, is het een benzine?"
En dat was dat. Hij wenste me veel plezier ermee en omdat ik al betaald had kon ik zo door de hal rijden en was ik klaar!
Nu nog de BPM aangifte opsturen naar de Belastingdienst en als dat wordt goedgekeurd komt het kenteken over een weekje met de post.
Ik had een afspraak om 8:45 en gelukkig maar, want er stond een behoorlijke rij aan auto's te wachten die zonder afspraak waren gekomen.
Na me gemeld te hebben, de Duitse papieren afgegeven en betaald te hebben, was het vooral wachten.
Eerst op de weegbrug.
Resultaat zonder mijzelf en de extra stoelen van de 2e rij: bijna 2350 kilo! Dat is gewoon 150 kilo meer dan op het CVO van VW staat!
Was eigenlijk heel normaal volgens de keurmeester...
Toen mocht ik naar binnen rijden voor de keuring.
De overigens zeer vriendelijke keurmeester vond het wel een interessant ding: "dat hefdak is zeker niet origineel?" Eh, ja toch wel
Chassisnummer checken: "OK."
Een blik naar binnen en even rammelen aan het keukenblokje: "ja, zit vast."
Achter de computer: "wil je wel 7 zitplaatsen op kenteken, staat in de Duitse papieren namelijk." Ja graag!
"Huh, is het een benzine?"
En dat was dat. Hij wenste me veel plezier ermee en omdat ik al betaald had kon ik zo door de hal rijden en was ik klaar!
Nu nog de BPM aangifte opsturen naar de Belastingdienst en als dat wordt goedgekeurd komt het kenteken over een weekje met de post.