Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stekker op display, hefdak te zwaar

vragen over de T4
Plaats reactie
ingrid123
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2019, 12:36

stekker op display, hefdak te zwaar

Bericht door ingrid123 »

Goedendag, ik heb sinds 2 weken een T4 uit 1991, en op slag verliefd geworden op dit busje. Heb vroeger een Hobby 600 gehad. Deze was luxer, maar deze is veel leuker. :gekte
Ik ben langzaam bus leren kennen. Heb er geen verstand van, maar met de Duitse handleiding en wat kennis van buitenaf, leer ik de bus steeds beter kennen.
Nu heb ik gelezen dat als je de caravanstekker erin doet, op het display een stekker verschijnt. Nu staat die altijd op het display, zonder stekker..wat zou dat kunnen zijn?
Ook kom ik erachter dat ik met mijn 1.65 m het hefdak eigenlijk niet omhoog krijg; te hoog, en te zwaar... Nu lukt het mij met heel veel vliegwerk en op klein trapje het dak omhoog te krijgen, maar is eigenlijk niet te doen voor mij. Hebben mensen daar oplossing voor? Ik heb op dit forum gezien met gasveren, maar zit erg oud dakje op, ben bang dat als je dat loshaalt, je hem niet meer goed krijgt, en dat is dan toch erg grote kostenpost. Ik zat zelf te denken aan "domme kracht"of zo. Maar lees bij dit soort verkopers, dat de domme kracht alleen terug gaat, als er ook gewicht op staat, en dat dak is nu ook weer niet zo zwaar ;). Zijn er ook soort sluisliertjes voor dakje. Ik kan ze zo niet vinden...
Ingrid
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: stekker op display, hefdak te zwaar

Bericht door Multivan Generation »

Als je een deur open zet, dan gaat het dak gemakkelijker omhoog..
Je schreef niet, of je dat daadwerkelijk deed :knipoog

Verder kun je ook een oud dak, ombouwen naar gasdruk veren..
Heb ik toen ook gedaan..
http://www.eldiape.com/gasdrukveren/gasdrukveren.htm

Maar of je dan, met je 1 meter 65 het dak dan nog gemakkelijk naar beneden krijgt? :gekte
Maar daar zijn weer lussen voor, die je aan het zwarte handvat kunt zetten, zodat je van een wat lagere hoogte ook het dak naar beneden kunt trekken..

Voor je andere probleem:
geen stekker symbool, zou ik eerst kijken naar de aardlek automaat, of die niet uit staat.
Ten tweede meten op de huishoudaccu, met een multimeter, of er wel spanning bij komt. (standje gelijkstroom, meestal 1 stand verder als het symbool met het golfje). Komt daar ook niets bij, dan zou het heel goed kunnen zijn, dat je acculader/omvormer defect is.
Die kun je eventueel laten repareren via HenkK hier op het forum..

Geniet van je camper,
het is er het weer voor.. :toppie

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ingrid123
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2019, 12:36

Re: stekker op display, hefdak te zwaar

Bericht door ingrid123 »

gasveren plaatsen heb ik idd gezien op dit forum. Heb mij niet gerealiseerd dat dat ook zwaar is om ze naar beneden te krijgen ja...
Deur gewoon open gehad natuurlijk, maar klein stukje krijg ik hem wel naar boven, maar om de beugel door te drukken is te zwaar.

wat betreft de stekker, die staat juist steeds op display, ook zonder stekker. Ik ben bang dat de omvormer idd eruit is gehaald of stuk...
Er zijn 2 nieuwe huishoud accu' s in gekomen. Deze laden wel op tijdens rijden.
ingrid123
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2019, 12:36

Re: stekker op display, hefdak te zwaar

Bericht door ingrid123 »

Ik ben nieuw op dit forum, Henk, is dat reparateur? Kan ik daar de bus ook soms laten repareren, of beurt laten geven? Beter natuurlijk door liefhebber laten doen, en iemand die juist verstand heeft van deze busjes.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33840
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: stekker op display, hefdak te zwaar

Bericht door Multivan Generation »

ingrid123 schreef: 29 jun 2019, 13:23 Ik ben nieuw op dit forum, Henk, is dat reparateur? Kan ik daar de bus ook soms laten repareren, of beurt laten geven? Beter natuurlijk door liefhebber laten doen, en iemand die juist verstand heeft van deze busjes.
Kijk hier maar even:
viewtopic.php?f=2&t=57120&p=441452

HenkK is heel goed in reparatie/revisie van camper gerelateerde zaken.

Voor het onderhouden en repareren van je bus is het een beetje afhankelijk waar je woont, om daar een goed advies voor te krijgen/geven.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
ingrid123
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2019, 12:36

Re: stekker op display, hefdak te zwaar

Bericht door ingrid123 »

is te doen, kom uit Alkmaar, dus 30 km maar ;)
Ingrid
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1161
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: stekker op display, hefdak te zwaar

Bericht door brugseb »

Hallo Ingrid en welkom
je klinkt heel enthousiast, houden zo! Ongemakken zijn er om opgelost te worden, met hulp van dit super forum.
Ik stuur je alvast een PB met nog wat tips...
grtz
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Plaats reactie