Vorige week is bij onze bus de distributieriem vervangen inclusief alle andere toeters en bellen.
Sindsdien krijg ik de bus wel warm maar ik moet de knop bijna voluit zetten, terwijl ik voor de riemwissel al bijna de bus uitzweette bij de knop op half.
Ik neem aan dat wanneer de waterpomp vervangen wordt ook de koelvloeistof (of een deel er van) er tijdelijk uit is geweest.
Gevoelsmatig denk ik nu aan lucht in het circuit, maar hoe ontlucht ik de hap zodat de kachel weer volop zijn werk doet ? Ik vergelijk het nu even met het gesloten circuit thuis waar lucht ook gevolgen heeft voor de warmteafgifte.
Of zit ik fout te denken ?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Warmte van de kachel na de riemwissel is minder
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
motor goed warm rijden (zodat thermostaat open is) en zorgen dat kachel vol open staat, dan moet de lucht vanzelf naar het expansievat gaan (kan even duren) Ook even koelvloeistofpeil in de gaten houden.
Jouw verklaring is de enige die ik kan verzinnen (gerelateerd aan distributiewissel) OF ze moeten aan de linkerkant van de auto iets aan de bediening van de kachel gewijzigd hebben (zit dat bij de T4 wel in de motorruimte)
Jouw verklaring is de enige die ik kan verzinnen (gerelateerd aan distributiewissel) OF ze moeten aan de linkerkant van de auto iets aan de bediening van de kachel gewijzigd hebben (zit dat bij de T4 wel in de motorruimte)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 33915
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
@ Johan,
nee er zit geen automatische ontluchting in..
Kan trouwens even duren voordat alle lucht eruit is hoor.
Gewoon de komende tijd iedere 3 dagen even de dop eraf draaien om te ontluchten
oja, de foto in RAW is onderweg![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
nee er zit geen automatische ontluchting in..
Kan trouwens even duren voordat alle lucht eruit is hoor.
Gewoon de komende tijd iedere 3 dagen even de dop eraf draaien om te ontluchten
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
oja, de foto in RAW is onderweg
![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Om de lucht eruit te halen , kun je ook de motor laten warm draaien met de dop van het expansievat eraf , en laat hem maar lang genoeg draaien nadat de thermostaat is opengegaan en hij op temperatuur staat, met het vatje open , dan gaat de lucht er vanzelf af .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper