Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Raam stukje open, water binnen

vragen over de T5
Plaats reactie
pamadana
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 feb 2007, 14:14
Locatie: deventer
Contacteer:

Raam stukje open, water binnen

Bericht door pamadana »

Hallo WJW-ers,

Wie heeft dezelfde ervaring als ik?
Zodra ik in de T5 stap heb ik de vremmde eigenschap om het raam een stukje open te doen.OP zich niks mis met frisse lucht in de bus maar er onstaan problemen en wel deze.Zodra ik mijn raam op een kiertje heb staan en ik moet remmen of optrekken dan vallen er regelmatig flinke druppels water en soms zelfs een straal water naar binnen, alles lekt dan op de bedieningsknoppen voor de ramen en spiegels GRRRRRRR.
Wie heeft ook deze ervaring en wie heeft er een oplossing?
Zelf zat ik te denken aan windschermen voor op beide deuren maar ik weet niet of dit afdpende is om dit probleem op te lossen.

Groeten Patrick
http://www.beldebehanger.nl
Gebruikersavatar
ron philippo
Berichten: 138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:27
Locatie: haarlem
Contacteer:

Bericht door ron philippo »

Hoi Pamadana

Ik heb van die winddeflectors.
Deze lossen het probleem op.

Gr.ron
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

Wat denk je van het volgende;
's morgens, ramen vol condens voor het wegrijden, blijkbaar vochtig buiten.
Aanjager aan, wissers een zet gegeven, én raam open.
Vervolgens even acheruit manouvreren, klein bochtje naar rechts, even remmen, en dan...
Een enorme plens water naar binnen, over dashboard, stoel met berijder, dat is pas wakker worden!
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door Werner »

Niettegenstaande ik de kriebels krijg van water (zie andere posts van mij) gebruiken wij vooraan van die windvangers waar wij heel tevreden over zijn.

Deze doen vooral dienst wanneer we beneden slapen in de bus en de voorruiten op een kier staan. Dit werkt perfect.

Ik zet de ruit soms ook eens op een kier wanneer ik aan het rijden ben om wat frisse lucht binnen te trekken. Alleen de airco voelt soms wat bevangen.

Groetjes,
Werner
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Re: Raam stukje open, water binnen

Bericht door azzie »

pamadana schreef:Hallo WJW-ers,

Wie heeft dezelfde ervaring als ik?
Zodra ik in de T5 stap heb ik de vremmde eigenschap om het raam een stukje open te doen.OP zich niks mis met frisse lucht in de bus maar er onstaan problemen en wel deze.Zodra ik mijn raam op een kiertje heb staan en ik moet remmen of optrekken dan vallen er regelmatig flinke druppels water en soms zelfs een straal water naar binnen, alles lekt dan op de bedieningsknoppen voor de ramen en spiegels GRRRRRRR.
Wie heeft ook deze ervaring en wie heeft er een oplossing?
Zelf zat ik te denken aan windschermen voor op beide deuren maar ik weet niet of dit afdpende is om dit probleem op te lossen.

Groeten Patrick
http://www.beldebehanger.nl
Nou hier heb ik dus ook last van vrij irri om het zo maar te zeggen
dus ik zat ook al te denken aan windschermen maar ik heb gelezen dat dan de ramen wel eens haperen ?

mvg
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door Werner »

Nadat de windvangers gemonteerd zijn, moet je voorzichting enkele keren de ruit op en neer doen gaan. Vervolgens sluit je de ruit en laat je deze gesloten voor ongeveer 24 uur. Dan hebben de vindvanger en de ruit tijd om elkaar te leren kennen :-).
Plaats reactie