Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Tank leeg gereden >> daarna verbruik omhoog??
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 19:55
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Tank leeg gereden >> daarna verbruik omhoog??
Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje geleden mijn dieseltank geheel leeggereden zodat mijn T4 niet meer startte.
Na een beetje schommelen met mijn T4 deed hij het weer na veelvuldig doorstarten.
Ik heb daarna mijn T4 echter niet ontlucht.
De wagen is goed blijven rijden maar verbruikt nu wel een aardige slok meer als voorheen.
Ik reed met een volle tank ongeveer 780KM. Nu ben mag ik blij zijn met een bereik van 600KM.
Kan iemand mij vertellen of het ene met het andere te maken heeft??
Mocht iemand andere suggesties hebben waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn dan hoor ik dit uiteraard ook graag...
Alvast bedankt voor de genomen moeite!!
Groeten,
Dennis "Bananaman" 119
Ik heb een tijdje geleden mijn dieseltank geheel leeggereden zodat mijn T4 niet meer startte.
Na een beetje schommelen met mijn T4 deed hij het weer na veelvuldig doorstarten.
Ik heb daarna mijn T4 echter niet ontlucht.
De wagen is goed blijven rijden maar verbruikt nu wel een aardige slok meer als voorheen.
Ik reed met een volle tank ongeveer 780KM. Nu ben mag ik blij zijn met een bereik van 600KM.
Kan iemand mij vertellen of het ene met het andere te maken heeft??
Mocht iemand andere suggesties hebben waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn dan hoor ik dit uiteraard ook graag...
Alvast bedankt voor de genomen moeite!!
Groeten,
Dennis "Bananaman" 119
Ik heb tegenwoordig Navigatie aan boord.... dus voortaan ben ik alleen nog "Figuurlijk" behoorlijk de weg kwijt...
Ik zag in de galery dat je ook een 102 pk tdi hebt.
Vindt het verbruik van je tdi voor het leegrijden al vrij hoog, haal met een volle tank als ik deze leeg rijdt toch wel zo'n 950 tot max kleine 1000 km.
Heb geen oude wijven rijstijl.
Kan het hoger verbruik na leeg rijden niet verklaren.
Zou als ik jou was alle afstellingen eens laten controleren.(br.st.pomp, distributie fijn afstelling)
Gave bus trouwens !!!
Vindt het verbruik van je tdi voor het leegrijden al vrij hoog, haal met een volle tank als ik deze leeg rijdt toch wel zo'n 950 tot max kleine 1000 km.
Heb geen oude wijven rijstijl.
Kan het hoger verbruik na leeg rijden niet verklaren.
Zou als ik jou was alle afstellingen eens laten controleren.(br.st.pomp, distributie fijn afstelling)
Gave bus trouwens !!!
Hoi Dennis. Heeft je tank geen vacuum gehad zodat je nou veel minder litertjes in de tank kwijt kunt.
Ik meen mij te herinneren dat een soortgelijk euvel al eens eerder ter sprake is geweest.
Het is maar een idee....
Moet trouwens wel zeggen dat je bus 'm best lust, ook voor je hem leeg reed.
Ik meen mij te herinneren dat een soortgelijk euvel al eens eerder ter sprake is geweest.
Het is maar een idee....
Moet trouwens wel zeggen dat je bus 'm best lust, ook voor je hem leeg reed.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Hey Dennis,
2.5Tdi's onluchten zichzelf zover ik het weet dus je hoef er niks te doen
Het hangt allemaal van je rijsteil want ze lusten normaal gesproken allemaal even veel een (2.5tdi102pk) dan
ik rij met volle tank 750km ik rij meer in versnelling 3000/3500toeren en op autobaan 130/140
en me vader met zelfde bus met volle tank 950km hij rijd ook gewoon vlot mee in het verkeer maar schakelt eerder en rijd niet harder dan 110/120
dus alles is afhankelijk van je rechtervoet.
Mvg Seref795
2.5Tdi's onluchten zichzelf zover ik het weet dus je hoef er niks te doen
Het hangt allemaal van je rijsteil want ze lusten normaal gesproken allemaal even veel een (2.5tdi102pk) dan
ik rij met volle tank 750km ik rij meer in versnelling 3000/3500toeren en op autobaan 130/140
en me vader met zelfde bus met volle tank 950km hij rijd ook gewoon vlot mee in het verkeer maar schakelt eerder en rijd niet harder dan 110/120
dus alles is afhankelijk van je rechtervoet.
Mvg Seref795
Hoi,
Inderdaad, gave bus....
Of het gebruik na leeg rijden omhoog zou kunnen gaan?
Ik zie geen oorzakelijk gevolg van het leegrijden op het verbruik.
Wel in de relatie met je rechtervoet.
Zo als al door meer lezers opgemerkt was dat voor die tijd (750km per tank) ook al redelijk hoog.
Ik haal met m'n caravelle (130Pk) altijd meer dan 1000 km
Gemiddeld verbruik 6,5 l/100 km dus ongeveer 1:15,5. Dat met het nieuwe rijden, vlot doorschakelen en zoveel mogelijk anticiperen op het verkeer. Dus niet door jakkeren tot aan het rood en dan volgas naar het volgende verkeerslicht. 't is even wennen maar spaart veel brandstof.
gr wim
Inderdaad, gave bus....
Of het gebruik na leeg rijden omhoog zou kunnen gaan?
Ik zie geen oorzakelijk gevolg van het leegrijden op het verbruik.
Wel in de relatie met je rechtervoet.
Zo als al door meer lezers opgemerkt was dat voor die tijd (750km per tank) ook al redelijk hoog.
Ik haal met m'n caravelle (130Pk) altijd meer dan 1000 km
Gemiddeld verbruik 6,5 l/100 km dus ongeveer 1:15,5. Dat met het nieuwe rijden, vlot doorschakelen en zoveel mogelijk anticiperen op het verkeer. Dus niet door jakkeren tot aan het rood en dan volgas naar het volgende verkeerslicht. 't is even wennen maar spaart veel brandstof.
gr wim
Happy T44ever
- blue i 452
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:32
- Locatie: Drenthe
Vergis ik mij nu? Om het verbruik te meten kijk je toch hoeveel liters er op een aantal kilometers getankt kunnen worden? Of de tank dan kleiner is geworden door vacuüm verneem je dan alleen bij de eerste keer tanken. Hij is dan ineens extreem zuinig geworden omdat er minder liters in kunnen. Later kunje dan aan het literverbruik zien of dat ook veranderd is. Als je inderdaad ineens veel minder kilometers op een tankinhoud kunt rijden, is natuurlijk vreemd. Bepaal daarom eerst eens of het verbruik dus ook omhoog is gegaan.
Peter
Peter
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 19:55
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Allereerst bedankt allemaal voor de antwoorden, ik kan er een heleboel mee.
Verder nog wat gegevens over mijn T4;
Ik tank maximaal 70 euro. Meer gaat er echt niet in.
Mijn tank ziet er eigenlijk nogal vlak uit vanonder de wagen gezien.
Ik heb wel een vreselijk zware rechtervoet. Ik rij vrij vlot door en doe ook voornamelijk heel veel "Stadsritten".
Daarbij heb ik ook behoorlijk wat lading bij me, zeg zo'n 300 kilo gemiddeld per dag.
Gelukkig ben ik binnenkort aan eenn kleine beurt toe dus doe ik meteen alles laten nakijken.
Jongens, nogmaals bedankt voor de genoemen moeite en we spreken elkaar!!
Groetjes,
Dennis "Bananaman" 119
Verder nog wat gegevens over mijn T4;
Ik tank maximaal 70 euro. Meer gaat er echt niet in.
Mijn tank ziet er eigenlijk nogal vlak uit vanonder de wagen gezien.
Ik heb wel een vreselijk zware rechtervoet. Ik rij vrij vlot door en doe ook voornamelijk heel veel "Stadsritten".
Daarbij heb ik ook behoorlijk wat lading bij me, zeg zo'n 300 kilo gemiddeld per dag.
Gelukkig ben ik binnenkort aan eenn kleine beurt toe dus doe ik meteen alles laten nakijken.
Jongens, nogmaals bedankt voor de genoemen moeite en we spreken elkaar!!
Groetjes,
Dennis "Bananaman" 119
Ik heb tegenwoordig Navigatie aan boord.... dus voortaan ben ik alleen nog "Figuurlijk" behoorlijk de weg kwijt...
mijn verbruik ligt altijd rond de 700km per tank en dat met een 2.5tdi 102pk automaat 2003!busje zelf weegt wel een goeie 2000kg!ik rij tamelijk rustig de automaat schakelt tussen de 2000-2500 toeren in het algemeen!ik heb de bus al eens laten uitlezen en die stond prima in orde!waar kan dit dan aan liggen???ik moet dagelijks 30km heen en terug naar mijn werk en daarvan de helft autostrade aan 110km/uur!!!
ik weet niet hoe het zuiniger kan
groeten wost
ik weet niet hoe het zuiniger kan
groeten wost
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Hey Wost ik heb ook een 102 automaat en schakel ook zo'n beetje rond de 2200-2500 toeren. Ik kom altijd uit op 11,5 km per liter diesel. Snelweg verkeer op de CC op 110 zit ik zo rond de 12,5 km.
Lijken mij normale waardes voor een automaat. Kost veel meer brandstof. Ik zou me er niet druk over maken als ik jou was......
Enne Dennis.............heb je soms grotere schoenen, maat 48 , gekocht ofzoiets
Groet Ron 63
Lijken mij normale waardes voor een automaat. Kost veel meer brandstof. Ik zou me er niet druk over maken als ik jou was......
Enne Dennis.............heb je soms grotere schoenen, maat 48 , gekocht ofzoiets
Groet Ron 63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 19:55
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
2.4
ik rijd een 2.4 uit 96
nu 338600 km
rijd ongeveer 650 kilometer op een tank
is dus rond de 1 op 10,5 of 11
rijd op de snelweg altijd rond de 130 135
vind het nog wel meevallen
heb ook een escort ( sorry ) 60 van gehad reed ook 1 op 10
dan toch liever mijn T4 :love
nu 338600 km
rijd ongeveer 650 kilometer op een tank
is dus rond de 1 op 10,5 of 11
rijd op de snelweg altijd rond de 130 135
vind het nog wel meevallen
heb ook een escort ( sorry ) 60 van gehad reed ook 1 op 10
dan toch liever mijn T4 :love
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD